Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بشیر البکر در العربی الجدید نوشت: چند روز پس از اعلام توافق امارات و بحرین با اسرائیل ، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تاکید کرد: خط مشی تهران در برخورد با امارات تغییر می‌کند و اگر اتفاقی در خلیج فارس بیفتد که به امنیت ملی ایران آسیبی هر چند کوچک برساند، امارات را مسئول آن می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب آمده است: این در حالی است که سرلشکر علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران، در تاریخ ۲۲ آگوست تصریح کرد کشورش اجازه نمی‌دهد در‌های منطقه از طریق برخی دولت‌ها به روی اسرائیل گشوده شود. فدوی افزود: هر اقدامی در این خصوص، باعث شکست و خواری دولت‌هایی می‌شود که با اسرائیل همکاری می‌کنند. ضمن اینکه کاخ‌های شیشه‌ای حاکمان این کشور‌ها نیز از آن‌ها در برابر قدرت انقلاب اسلامی حمایت نمی‌کند.

در این میان، برخی تحلیلگران بر این عقیده اند که مسئولان ایرانی، در حال بررسی دقیقتر مساله هستند و نمی‌خواهند موضع گیری‌های دیگری داشته باشند، تا زمانی که ارزیابی فراگیر آن‌ها از این توافق، به پایان برسد. در واقع مسئولان ایرانی می‌خواهند موضع گیری شان براساس واقعیت‌ها و به دور از شعار باشد.

توافق امارات بحرین و اسرائیل، براساس مقابله با [ادعای] خطر ایران برای امنیت خلیج فارس ایجاد شد، همانطور که وزیر خارجه آمریکا چند ساعت قبل از امضای توافق تصریح کرد امارات و بحرین واقعیت تهدید ایران را درک کرده اند. این در حالی است که بحرین این توافق را «توافق حمایت» می‌نامد. در این رابطه، سخنگوی وزارت خارجه ایران، پیش از امضای توافق، به واشنگتن توصیه کرد که وارد یک ماجراجویی جدید در منطقه نشود، چرا که این مساله باعث بر هم خوردن امنیت منطقه می‌شود. همانطور که ملاحظه می‌کنیم، مساله حول محور امنیت می‌گردد و این موضوع می‌تواند به یک نقطه تلاقی و عاملی برای تفاهم و نه برخورد، ختم شود و راهی به سمت صلح باشد و نه جنگ.

بیشتر بخوانید: فعال اماراتی: مخالفت با عادی سازی روابط در امارات ۱۰ سال حبس دارد

درگیری‌های زیادی بین تهران و واشنگتن بوده است و بار‌ها دو طرف طرح‌هایی را برای امنیت خلیج فارس و نقش همه طرف‌ها در آن، مورد بررسی قرار داده اند. اختلافات، تنها در خصوص نقش‌ها و سهم‌ها بوده و ارتباطی به اصل و مبدأ صلح نداشته است. مساله جدید ان است که اسرائیل بعنوان یک طرف مستقیم در معادله امنیت خلیج فارس ورود کرده است.

دولت آمریکا در ایجاد یک روزنه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شکست خورد، به این دلیل که از اسرائیل طرفداری می‌کند. در صورتی که ایالات متحده بتواند موضع ایران را به سمت توافق سوق دهد، در این شرایط، معادله در منطقه تغییر می‌کند.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خلیج فارس اسرائیل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کارشناس عراقی در یک مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • در ارتباط با انتقام از صهیونیست‌ها با برنامه و حساب شده رفتار کردیم
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • آغاز فاز جدید معادلات امنیتی با عملیات «وعده صادق» /دوگانگی‌های زیر پوست جوزپ بورل/ملاحظات معادله جدید در منطقه
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه