Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی در سخنانی به وضعیت گروهک داعش و القاعده پرداخت و گفت که این گروهک‌ها توانایی بازسازی بالایی پس از هر شکست دارند.

«کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا در جلسه استماع روز گذشته (پنجشنبه) در مقابل اعضای کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ادامه‌دار بودن خطرات گروههای تروریستی همچون داعش و القاعده پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه العربی الجدید، او گفت که گروههای تروریستی پیش از این بارها نشان داده‌اند که پس از ضربات سنگینی که متحمل می‌شوند، قدرت این را دارند که دوباره سر پای خود بایستند و با تکیه بر کادر متخصصی که در میان فرماندهان رده متوسط خود دارند و همچنین شبکه‌های سری فراگیر دوباره می‌توانند خود را بازیابند.

میلر همچنین گفت که داعش در عراق و سوریه دست به ترور و حملات از طریق پرتاب خمپاره و کاشت مین و پرتاب بمب‌های دست‌ساز می‌زند، به طوریکه در طول ماه مِی گذشته دهها تن از سربازان عراقی طی این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

تروریست‌ها همچنین با فیلمبرداری از عملیات‌های خود برای مقاصد تبلیغاتی سعی دارند تا چنین الغا کنند که آن‌ها هنوز سازمان‌یافته و فعال عمل می‌کنند، هرچند دیگر خبری از خلافت ادعایی آن‌ها در عراق و سوریه نیست.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که داعش در حال حاضر بر آزادی هزاران تن از عناصر خود به همراه خانواده‌هایشان از زندان‌های واقع در شمال شرق سوریه متمرکز شده است و این در حالی است که هیچ ساز و کار جهانی برای تعیین سرنوشت این زندانیان تروریست وجود ندارد.

مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا سپس مدعی شد که شبکه جهانی داعش در خارج از سوریه و عراق شامل بر ۲۰ گروه می‌شود. به گفته وی عملیات‌های این شاخه‌ها تا کنون نتایج مختلفی در پی داشته، اما در آفریقا قدرتمند ظاهر شده است و اخیرا نیز در نیجریه شاهد حملات سنگین تروریست‌های وابسته به داعش هستیم.

میلر تأکید کرد که داعش تلاش دارد اهدافی را برای حمله در کشورهای غربی تعیین کند اما به ادعای وی اقدامات ضد تروریسم آمریکا تا کنون مانع از عملی شدن این حملات شده است.

او در ادامه به سازمان تروریستی القاعده پرداخت و گفت که با ترور رهبران القاعده، این گروهک ضعیف شده اما همچنان فعال است.

به ادعای میلر، القاعده نیز همچنان مصمم به انجام حملات تروریستی در آمریکا و اروپاست و این القاعده بود که با «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی هوانوردی عربستانی در پایگاه نظامی «پنساکولا» در ایالت فلوریدا هماهنگ بود و به وی دستور شلیک به نظامیان آمریکایی را در دسامبر ۲۰۱۹ داد. در آن حمله سه آمریکایی کشته شدند.

علاوه بر این تروریست‌های القاعده در یمن و آفریقا همچنان فعال و قادر به انجام حملات خونین هستند، اما قدرت تشکیلاتی القاعده در هند و پاکستان به مراتب کاهش یافته است.

به گفته این مقام آمریکایی در افغانستان نیز حضور القاعده به زیر ۱۰۰ تروریست کاهش پیدا کرده و در حال حاضر تمرکز آن‌ها بر این است که زنده بمانند. طبق توافق میان طالبان و آمریکا در فوریه گذشته، طالبان موافقت کرد که مانع از استفاده عناصر القاعده از خاک افغانستان شود.

با این وجود وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه اعلام کرد که تروریست‌های داعش همچنان روابط مستحکمی با طالبان در افغانستان دارند./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقام آمریکایی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن معتقد است در پی پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری اش در دمشق سوریه،  ۴۰۰ تا ۵۰۰  پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

پیش از این، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

پاسخ ایران به اسرائیل در پی حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق سوریه رخ می دهد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

دیگر خبرها

  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد