Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@03:58:25 GMT

ادامه ورود نظامیان ترکیه به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۲۴۱

ادامه ورود نظامیان ترکیه به سوریه

با وجود تأکید روسیه بر لزوم کاهش حضور نظامی آنکارا در خاک سوریه، یک کاروان نظامی ترکیه وارد استان ادلب سوریه شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز جمعه از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به سوریه خبر داد.

این مرکز گزارش داد، این کاوران شامل تجهیزات لجستیک و خودروهای زرهی بوده که از گذرگاه مرزی «کفر لوسین» واقع در شمال استان ادلب (شمال غرب سوریه) وارد این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دیدبان، این کاروان پس از ورود به خاک سوریه، عازم پستهای دیدبانی این کشور در منطقه موسوم به «کاهش تنش» شد.

بنا بر این گزارش، تعداد خودروهای نظامی که ترکیه از زمان آتش‌بس جدید وارد ادلب کرده به بیش از شش هزار و 330 عدد و هزاران سرباز رسیده است.

روزنامه «العربی الجدید» قطر در همین ارتباط گزارش داد، این اقدام ترکیه بر خلاف مطالبات روسیه مبنی کاهش حضور نظامی ترکیه در سوریه است.

به گزارش این روزنامه، این نخستین کاروان نظامی ترکیه است که از زمان پیشنهاد مسکو به آنکارا در سه‌شنبه گذشته، وارد ادلب شده است.

این روزنامه به نقل از منابع روس گزارش داد، یک هیأت نظامی روس سه‌شنبه در جریان یک نشست که در وزارت خارجه ترکیه برگزار شد، به این کشور پیشنهاد داد تعداد پستهای دیدبانی ترکیه در ادلب کاهش یابد، ولی آنکارا این مسئله را نپذیرفت.

وزارت خارجه روسیه هم تأکید دارد که ترکیه از اجرای تعهدات خود در توافق توقف اقدامات خصمانه در استان ادلب سرباز می‌زند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اما چهارشنبه گذشته گفت که نشستها با روسیه «بی‌فایده» است و فقط باید آتش‌بس را در منطقه ادلب حفظ کرد.

دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیر قانونی دانسته و از آن تحت عنوان «اشغالگری» یاد می‌کند و تأکید دارد که به این حضور، پایان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تركيه نظامی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل روستایی در نزدیک شهر دونتسک را به دست گرفته‌است و پیشروی‌های روسیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش کنترل روستای نوومیخائیلیوکا در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر دونتسک اوکراین را به دست گرفته‌اند که دومین پیشروی در ۲ روز اخیر است.

ستاد کل ارتش اوکراین در گزارش خود اعلام کرد که نیروهای این کشور همچنان در تلاش هستند مانع پیشروی ارتش روسیه شوند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور مستقر در جنوب، نوومیخایلیوکا را به طور کامل تصرف کرده‌اند و وضعیت تاکتیکی را در خط مقدم بهبود بخشیده‌اند.

دیروز روسیه اعلام کرده بود که کنترل کامل شهرک بودانیفکا را به دست گرفته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه از واشنگتن خواست تا به سرعت انتقال بسته کمکی آمریکا به اوکراین شتاب بخشد. گفته می‌شود تسلیحات دوربرد و سیستم‌های دفاع هوایی اولویت‌های اصلی این بسته کمکی هستند.

کرملین روز دوشنبه گفت که کمک‌های جدید آمریکا وضعیت را در خط مقدم تغییر نخواهد داد.

تحلیلگران نظامی می‌گویند سیل تسلیحات غرب باید شانس کی‌یف را برای جلوگیری از پیشرفت روسیه در شرق اوکراین افزایش دهد، اما گزارش‌ها حاکی از این است که اوکراین همچنان با کمبود نیروی انسانی در میدان جنگ مواجه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید