Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شماری از نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا اقدام برخی کشورها در مانع‌تراشی علیه تلاش‌های واشنگتن برای تمدید محدودیت‌‌های تسلیحاتی علیه ایران را محکوم کرده و خواستار برخورد با آن شده‌اند. 

«مارک واکر»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده به همراه چند نفر دیگر از همکارانش در نامه‌ای به پمپئو «مانع‌تراشی» برخی از کشورهای عضو شورای امنیت در تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن ممنوعیت‌های مبادلات تسلیحات با ایران را محکوم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واکر در این بیانیه به مواضع اندونزی و نیجر به عنوان روسای دوره‌ای شورای امنیت در مخالفت با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اشاره کرده است. 

این قانونگذار آمریکایی نوشته است: «اقدامات اخیر اندونزی و نیجر در جلوگیری از این تلاش‌ها در شورای امنیت به شدت نگران‌کننده‌ بوده و ضروت بحث درباره اینکه آیا آمریکا باید برای کشورهای تضعیف‌کننده منافع ما و حامیان اصلی‌ترین پشتیبان تروریسم دولتی کمک مالی ارسال کند یا خیر را پیش می‌کشد.»

«دیان دجانی»، نماینده مالزی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اوایل ماه جاری ضمن اشاره به عدم اجماع نظر در این شورا در خصوص طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت که این شورا در جایگاهی نیست که اقدام بیشتری درباره درخواست آمریکا انجام دهد.

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

او گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.»

دجانی اضافه کرد: «از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.»

310 310

کد خبر 1433935

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز در بخشی از نطق رئیس و نطق میان دستور اعضای شورا به‌صورت ویژه به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شد، در این راستا از نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران در اجرای عملیات «وعده صادق» همچنین هوشیاری نسبت به عملیات پدافندی روزهای اخیر تشکر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در گفت‌وگوی خبری با تشریح مصوبات یکصدوبیست‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه نخست که در صحن بررسی شد، نامگذاری معابر شهری شامل ۹ کوچه، ۱۴ بن بست، یک پل عابرپیاده، یک پل دور برگردان و یک بوستان بود که با توجه به تأیید کمیسیون تخصصی در صحن علنی یه تصویب رسید.

وی با اشاره به لایحه دوم در صحن شورا افزود: مبایعه‌نامه خرید مجموعه‌ای توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان در دهکده تفریحی چادگان از سازمان عمران زاینده رود مطرح شد، که ضمن تاکید بر لزوم تقویت پشتوانه‌های رفاهی کارکنان به ویژه در بخش عمرانی و عملیاتی این لایحه نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه دو توافقنامه تملک در طرح‌های عمرانی در مناطق ۳ و ۵ مورد بررسی قرار گرفت که مورد اشاره شده در منطقه ۵ به تصویب اعضای شورا رسید و توافقنامه مربوط به منطقه ۳ مسکوت ماند.

صالحی گفت: امروز بخشی از نطق رئیس شورا و نطق میان دستور اعضای شورا به‌صورت ویژه به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شد، در این راستا از همه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در اجرای عملیات وعده صادق، همچنین هوشیاری نسبت به عملیات پدافندی در روزهای اخیر تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 746575

دیگر خبرها

  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است
  • بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است