Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@18:52:57 GMT

نخست وزیر عراق ماه آینده به پاریس سفر می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۴۳۸

نخست وزیر عراق ماه آینده به پاریس سفر می کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ماه آینده به پاریس سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: فواد حسین وزیرخارجه با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در پاریس دیدار کرد که طی آن دو طرف تحولات سیاسی و امنیتی عراق و اهمیت ادامه هماهنگی چه در چارچوب دوجانبه یا در قالب ائتلاف بین المللی(به سرکردگی آمریکا) برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه افزود: دو وزیر همچنین طرحهای اقتصادی را که امکان سرمایه‌گذاری درباره آنها در عراق وجود دارد و نیز تکمیل آمادگی‌ها برای سفر نخست وزیر عراق به پاریس در ماه اکتبر آینده را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، فواد حسین از نقش موثر فرانسه در مقابله با گروه تروریستی داعش در قالب ائتلاف بین المللی تمجید و بر اهمیت ادامه این همکاری برای جلوگیری از بازگشت فعالیت گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

الفرات گزارش داد فواد حسین وزیر خارجه عراق در چارچوب سفر اروپایی خود در راس یک هیئت بلندپایه برای بررسی تقویت روابط دوجانبه با فرانسه و ایجاد سازوکارهایی برای افزایش همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف به پاریس رفته است.

وزیران خارجه عراق و فرانسه سازوکارهای همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و ورود شرکت‌های فرانسوی برای مشارکت در بازسازی عراق را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

فواد حسین از سفر اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به بغداد تمجید کرد و آن را سبب پیشبرد توسعه روابط دوجانبه ای دانست که با سفرهای بعدی دنبال خواهد شد که مهمترین آن سفر مصطفی الکاظمی به پاریس در هفته‌های آینده با هدف شراکت در زمینه‌های مختلف است.

وزیر خارجه عراق بار دیگر بر اهمیت ادامه همکاری امنیتی و نظامی با فرانسه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در قالب ائتلاف بین المللی و مشارکت این کشور در آماده سازی دستگاه‌های امنیتی عراق و نیز همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان دو کشور تاکید کرد.

لودریان هم مدعی آمادگی کامل کشورش برای حمایت از عراق و تقویت جایگاه آن در جامعه بین المللی و سطح منطقه ای شد و گفت فرانسه نقش بین المللی خود را برای حمایت از حاکمیت عراق از طریق فعالیت‌های دیپلماتیک در این چارچوب اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بین المللی خارجه عراق فواد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است

اختلاف بین یوآف گالانت و بنیامین نتانیاهو به نقطه اوج خود رسیده به نحوی که وزیر جنگ به اعضای دفتر خود دستور داد همکاری خود را با دفتر نخست وزیری متوقف کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو به نقل از گزارش شبکه تلویزیونی کان خبر داد، یوآف گالانت به اعضای دفتر خود دستور داد در رابطه با قانون الزام خدمت سربازی یهودیان افراطی هیچ نوع همکاری با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نداشته باشند.

گالانت که به ایالات متحده سفر و از مخالفان طرح قانون جدید است، تصمیم گرفته تا اجازه همکاری فنی را نداده و از این طریق مانع از تصویب قانون در نبود خود شود.

برخی از مسئولین به این رسانه گفتند: عدم همکاری فنی در وزارت جنگ باعث می‌شود تا تدوین قانون با مشکلاتی مواجه شود و چیزی شبیه به تصویب بودجه بدون همکاری وزارت دارایی خواهد بود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی و دفتر وزیر جنگ این رژیم در پاسخ به پرسش رسانه‌ها در این رابطه سکوت اختیار کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • وزیر خارجه عراق: فلسطینی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند
  • رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه