Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@15:13:57 GMT

واکنش روسیه به طرح آمریکا برای ترور «بشار اسد»

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۵۲۳

 «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه ابراز امیدواری کرد که تاریخ نشست بعدی کمیسیون قانون اساسی سوریه بدون هیچگونه مداخله یا فشار خارجی تعیین شود.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه صحبت می‌کرد، افزود: «بدون هیچگونه سیاسی کردن موضوع، کمک‌ها باید به دست تمام مردم سوریه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نبنزیا اضافه کرد: «ما آماده واکنش قاطعانه به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه نظیر گروه تحریر الشام هستیم.»

این دیپلمات روس گفت: «اشغالگران آمریکایی در حال شعله ور کردن دشمنی‌های طائفه‌ای در داخل سوریه بوده و مسکو سرقت منابع طبیعی سوریه را محکوم می‌کند.»

وی در واکنش به طرح آمریکا برای ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: «اگر این اقدام به عنوان تمایل واشنگتن برای تغییر نظام سوریه نیست پس چه چیزی است؟»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه چند روز پیش خود با «فاکس نیوز» گفت، قصد داشته «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را ترور کند اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شده است.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه نیز روز چهارشنبه به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «اظهارات رئیس دولت آمریکا درباره هدف گرفتن بشار اسد، سطح انحطاط تفکر و رفتار سبک‌سرانه سیاسی این دولت را آشکارا به نمایش می‌گذارد (این اظهارات) نشان دهنده نظام راهزنی است که با هدف رسیدن به خواسته‌های خود دست به انجام جنایت می‌زند.»

این منبع افزود، اعتراف ترامپ به این تصمیم تأکید می‌کند که دولت آمریکا، دولتی منحرف و خارج از دایره قانون است که در راه رسیدن به منافع خود در منطقه همان شیوه قتل و ترور سازمان‌های تروریستی را بدون توجه به قواعد قانونی، انسانی یا اخلاقی در پیش گرفته است.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

این در حالی است که سه روز قبل از آن در روز جمعه سوم فروردین روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه و چین به این دلیل این وتو را علیه این قطعنامه پشتیبانی شده از سوی آمریکا ارائه کردند چون تنها به «ضرورتی کلی» برای متوقف کردن جنگ ذیل شرط سفت و سخت آزاد شدن گروگانها (اسرای صهیونیست) اشاره کرده بود.

همچنین در این بیانیه اعلام شد این پیش‌نویس در حالی صحبت از محکومیت گروه فلسطینی حماس و توصیف آن به عنوان یک «سازمان تروریستی» کرده که هیچ اشاره‌ای به اسرائیل به عنوان یک «قدرت اشغالگر» و تخطی‌های متعددش از الزامات بشردوستانه نکرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «طرف روسی انتظار دارد قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل منجر به کاهش خشونت‌ در غزه، از جمله جلوگیری از عملیات اسرائیل در شهر رفح، آزاد شدن گروگان‌ها، (و) افزایش عرضه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان این بخش شود.»

این در حالی است که در پی تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شبکه العربیه گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در گفتگو با این شبکه ادعا کرده که این قطعنامه الزام آور نیست.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

کد خبر 840938 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی
  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه
  • دیپلمات روس: آمریکا نباید سایر کشورها را سرزنش کند
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • توهین دوباره بایدن به پوتین