Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز در نشست اعضای هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 9 شهرستان دارد که دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات در 8 شهرستان ما به غیر از شهرستان تازه تاسیس مارگون فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: برخی از دفاتر شهرستانی ما مستاجر هستند و ساختمانی از خود ندارند و پیدا کردن ساختمان در شهرستان‌های کوچک بسیار سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه تعداد 7 هزار نفر مجموعه شبکه نظارت در استان هستند افزود: این عده جهادگونه و بسیجی‌وار همکاری می‌کنند و بازوی شورای نگهبان هستند.

مسوول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته 4 تا 5 هزار نفر در جلسات آموزشی و فرهنگی و کارگاه‌های ما شرکت کردند افزود: با تلاش مجموعه در همه نقاط استان به دنبال حفظ جایگاه شورای نگهبان در استان هستیم.

خرم‌روز با اظهار خوش بینی از این که مجلس جدید قانون انتخابات را اصلاح کند افزود: ایراداتی در قانون انتخابات هست که کار را سخت کرده است.

وی با قدردانی از رسانه‌های متعهد و انقلابی که در راستای بیان وظایف و خدمات شورای نگهبان قلم می‌زنند افزود: این در حالی است که بسیاری از کسانی که دل در گرو خارج نشینان دارند درصدد تضعیف جایگاه شورای نگهبان هستند.

این مسوول با بیان اینکه با همه وجود آمادگی لازم را جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 و میان دوره‌ای مجلس در شهرستان گچساران را داریم افزود: مشکل ما انتخابات شوراهاست در حالی که نظارت درست و حسابی بر انتخابات شوراها نیست بسیاری فکر می‌کنند نظارت بر آن در حیطه اختیارات شورای نگهبان است در حالی که شورای نگهیان هیچ دخالتی در انتخابات شوراها ندارد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات