Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی انتشار یادداشتی در خبرگزاری فارس با عنوان: «ساخت پرهزینه مجسمه زنان آهنگساز در شیراز با کدام توجیه؟ آقای شهردار! رنج زنان جنوب شهر را دیده اید؟»، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در خصوص این یادداشت به نقل از معاون زیباسازی و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز جوابیه‌ای برای این خبرگزاری به شرح زیر ارسال کرده است:

شهرداری شیراز در راستای توسعه جاذبه‌های گردشگری و احداث فضاهای عمومی، فراخوان طراحی و ساخت مجسمه‌های مفاخر با اولویت هنرمندان ملی و معاصر موسیقی را تهیه و منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن حرمت گذاشتن به جایگاه بانوان و تقدیر از تلاشهای آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اما طبق تحقیقات و مطالعات پیرامون سرآمدان موسیقی معاصر ایران؛ در این فراخوان نام چهره‌هایی همچون تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، جلیل شهناز، ابوالحسن صبا، کیهان کلهر، محمدرضا لطفی، شهرام ناظری، پرویز مشکاتیان، پرویز یاحقی و جلال ذوالفنون آمده است و نامی از هنرمندان زن عرصه موسیقی در لیست منتشر شده وجود ندارد.

همچنین اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز بر اهمیت رسانه ها در آگاه سازی افکار عمومی ، لزوم تمسک به اخلاق رسانه‌ای و رعایت اصول روزنامه‌نگاری تاکید دارد و به خبرگزاری فارس مرکز استان فارس یادآوری می کند که دقت و صحت از مهمترین اصول روزنامه نگاری حرفه ای است و ضروری است خبرنگاران و سردبیر این رسانه پیش از انتشار هرگونه خبر، گزارش و یادداشت از درستی آن اطمینان حاصل کنند.

عذر بدتر از گناه به سبک شهرداری شیراز و لزوم توجه به چند نکته؛

بار دیگر توجه مسئولان محترم شهرداری شیراز به ویژه جناب شهردار محترم را به نکات کلیدی یادداشت موضوع جلب می‌کنیم:

«در شرایط اقتصادی و معیشتی امروز کشور که منابع مالی و نقدینگی با محدودیتهای فراوان مواجه است، آیا صحیح است که بودجه شهرداری شیراز به جای تلاش برای محرومیت زدایی و کمک به توزیع عادلانه ثروت و امکانات، برای ساخت مجسمه موسیقی‌دانان و آهنگسازان هزینه شود؟ آیا شهردار محترم با خود تصور کرده اند با هدر دادن بیت المال در چنین طرح هایی، فرهنگ مغفول مانده در سومین حرم اهل بیت(ع) به تعالی می رسد و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتفع خواهند شد؟»

متاسفانه در جوابیه شهرداری شیراز، کوچکترین اشاره ای به مفاهیم بنیادینی چون عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی، فرهنگ مغفول مانده در سومین حرم اهل بیت(ع) که موضوع اصلی یادداشت بوده نشده و تنها پاسخ روابط عمومی محترم شهرداری شیراز این است که ما بیت المال را برای ساخت مجسمه مردان آهنگساز داریم صرف می کنیم و نه زنان آهنگساز!

شهردار محترم شیراز! مساله اساسی جنسیت مجسمه‌هایی که قرار است توسط شما ساخته شود نیست بلکه مساله این است که چرا در کارنامه فرهنگی شما طی ۴ سال گذشته، مواردی چون توسعه زیربنایی شاخص های فرهنگی، توجه ویژه به مفهوم، الزامات و اقتضائات سومین حرم اهل بیت(ع)، تلاش برای ارتقای همه جانبه و مطلوب سطح فرهنگ شهروندی و ... به چشم نمی خورد و بودجه های کلان شهرداری شیراز در شرایط بغرنج اقتصادی امروز، در نهایت باید صرف ساخت مجسمه شود؟

طبق اعلام شهردار محترم شیراز، در سال ۹۹ مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان برای امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری بودجه در نظر گرفته شده است. به راستی آیا شهرداری شیراز حاضر است جهت تنویر افکار عمومی، اعلام کند این بودجه کلان در چه مسیری هزینه می شود که جملگی فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز از عملکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری ابراز نارضایتی می کنند؟

شهرداری محترم آیا حاضر است اعلام کند برای پروژه مجسمه‌سازی، چند میلیارد تومان از این بودجه فرهنگی را کنار گذاشته است؟

اینها پرسش های اساسی و کلیدی است که همچنان خبرگزاری فارس، منتظر شنیدن پاسخ آنها از سوی شهرداری محترم شیراز می باشد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز شهرداری شهردار شیراز بودجه فرهنگی فارس محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اکبر ایازی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و… را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شد، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

ایازی با بیان این‌که در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، تصریح کرد: امسال و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و… اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از ادارات فعالی است که به‌صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

کد خبر 747682

دیگر خبرها

  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید