Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شاه‌محمدی، البرز پژوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: کندر به نام‌های دیگری مانند کن دور و کهن دور هم خوانده می‌شود به این دلیل به آن کهن دور می گویند که دارای اشیای قدیمی است و دلیل این که به آن کن دور می گویند این است که به امامزاده داوود راه دارد

او افزود: در زمانی نه چندان دور زنان روستا در منزل به قالی‌بافی مشغول بودند اما امروزه به دلیل گرانی پشم قالی بافی دیگر رونق ندارد و در حال حاضر ۳ الی ۴ دار قالی در روستا وجود دارد که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد

شاه‌محمدی گفت: کندر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که از جمله آن می توان به چشمه آب معدنی اشاره کرد که دارای نام خاصی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دل کوه‌های روستا حفره‌هایی به چشم می‌خورد که شکل منظمی دارند به همین دلیل می‌توان گفت ساخت دست بشر است که به منظور استفاده خاصی ساخته شده‌اند به طور مثال در دل یکی از کوه‌ها حفره‌ای وجود دارد که به طور حتم به منظور تیراندازی به دشمنان مورد استفاده قرار می گرفته است که به آن اشکفت گفته می‌شود.

این البرزپژوه گفت: خانه های قدیمی روستا همچنان بافت خشتی و گلی خود را حفظ کرده‌اند اما برخی خانه‌ها بازسازی شده‌اند و شکل اولیه خود را از دست داده‌اند از جاذبه‌های تاریخی و باستانی دیگر این روستا می توان از امام زاده عبدالله(ع)، امامزاده طاهر(ع)، تپه های باستانی و قبرستان قدیمی کندر نام برد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: البرز شناسی آثار باستانی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان

دریافت 31 MB کد خبر 6079963

دیگر خبرها

  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی البرز روز ۳۰ فروردین رایگان است
  • طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان