Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:20:22 GMT

۳۰۰ میلیارد بازآورده اراضی ملی به دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۰۹۴

۳۰۰ میلیارد بازآورده اراضی ملی به دولت

مجتبی آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه بعضی افراد سودجو از ناآگاهی برخی دیگر سوءاستفاده کرده و اراضی ملی یا زمین‌هایی که خارج از محدوده شهری بوده را به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم قبل از اقدام به خرید هرگونه زمین از ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از خرید قانونی  آن آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به رفع تصرف بیش از ۱۵ مورد از اراضی ملی شهرستان گفت: افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال بازآورده اراضی ملی  این اداره به دولت در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به آزادسازی زمینه‌ای تصرف‌شده افزود: این اراضی مربوط به شهرستان کاشان و واقع در شهرهای قمصر، کاشان، برزک و نیاسر است که با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناهای ایجاد شده بر روی این اراضی تخریب شد.

آراسته حمایت‌های قانونی در حفظ و حراست از زمین‌های ملی را بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و تأکید کرد: عزم و اراده مجموعه یگان حفاظت اراضی و دستگاه قضایی، مقابله با پدیده زمین‌خواری و برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از عرصه‌های ملی است.

وی به حوزه مسکن ملی به ۷ شهر در منطقه اشاره و تصریح کرد: شهرهای کامو چوگان، جوشقان قالی، برزک، نیاسر، قمصر، مشکات و کاشان نیاز به ۳۰۰۰ واحد مسکن دارد که با جانمایی در شهرک خاتم‌الانبیا و بلوار امام باقر(ع) به‌زودی شاهد اجرای مسکن ملی در این محدوده از کاشان و شهرهای تابعه مجاور خواهیم بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان، همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: وظیفه نگهداری و مرمت راه‌های شهرستان به اداره راه و شهرسازی محول شده که طبق بررسی‌ها چندین راه اصلی نیاز به دوبانده شدن است و مرمت آسفالت دارد از جمله محور بادرود -کاشان که ۵۵ کیلومتر از این جاده متعلق به کاشان است و با توجه به اعتبار ملی اختصاص‌یافته به آن به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی یکی از راه‌های مهم را جاده کاشان- اردهال معرفی کرد که نیاز به نگهداری و زیرسازی و ایمن‌سازی پاهای موجود در آن را دارد و گفت: کاشان- برزک و سرای موته حدود ۲۵ کیلومتر دوبانده شده و  به‌زودی شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ک۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان اراضی ملی دولت شهرسازی راه و شهرسازی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه تامین زمین مهمترین و نخستین اقدام در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: به منظور تسهیل در امر اخذ پروانه ساختمانی نیز اخذ تسهیلات بانکی در اجرای این طرح مهم بعد از تامین زمین مورد نیاز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان و تهیه صورتجلسه تفکیکی نسبت به اخذ سند این اراضی اقدام کردند.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره تلاش همکاران ما بر این بود که اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان را علاوه بر اراضی در اختیار این اداره کل از محل شناسایی زمین‌های بلا استفاده و مازاد در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی و سایر موارد مورد امکان تامین کنند، افزود: اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی گامی ارزشمندی در تامین اراضی مورد نیاز این طرح ملی در استان بوده است.

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد