Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@12:43:17 GMT

چین به جای آمریکا نخستین شریکی تجاری اتحادیه اروپا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۱۱۰

به گزارش فارس، بر اساس آمارهای یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در 7 ماه نخست 2020 به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

واردات اتحادیه اروپا از چین در بازه ژانویه تا جولای نسبت به مدت مشابه پارسال 4.9 درصد رشد کرده درحالی که واردات از آمریکا در همین مدت 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد افت داشته است.

بر اساس آمار اداره آمار اتحادیه اروپا، صادرات این بلوک به چین نیز اندکی کاهش یافته و افت 1.8 درصدی را ثبت کرده درحالی که صادرات به آمریکا 9.9 درصد افت داشته است.

به نوشته شینهوآ، مطابق با شرایط اپیدمیولوژیکی در حال تغییر جهان در 7 ماه نخست امسال، تجارت بین المللی اتحادیه اروپا در ماه ژانویه شروع به کاهش کرد و پس از ماه می پس از کم شدن تدریجی اقدامات محدودیت زا دوباره به تکان خورد.

بر اساس آمار یوروستات، اتحادیه اروپا در ماه جولای 168و5 میلیارد یورو صادرات داشت که 11.3 درصد از مدت مشابه 2019 کمتر بود و 142.6 میلیارد یورو واردات انجام داد که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۸ هزار تن چای وارد کشور شد و همچنین ۱۰ هزار تن صادر شده است.

او با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد که با کسر صادرات، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

حسنی حداقل قیمت هرکیلو چای برای مصرف کننده را ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیراجرایی سندیکای چای از افزایش واردات قهوه خبر داد و گفت: بنابر آمار سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۷ هزار تن رشد داشته است.

او گفت: افزایش واردات قهوه در سنوات اخیر روی میزان مصرف چای اثر گذاشته است و پیش بینی می‌شود که مصرف چای به ۵۰ تا ۶۰ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه