Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:43:10 GMT

انتخابات آمریکا| رأی‌گیری زودهنگام در چند ایالت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۱۳۲

انتخابات آمریکا| رأی‌گیری زودهنگام در چند ایالت آغاز شد

رأی‌گیری زودهنگام برای انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا از امروز جمعه در چند ایالت آمریکا آغاز شد. ا به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رأی‌‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا از ساعاتی پیش در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است. به نوشته پایگاه هیل، رأی‌دهندگان در ایالت ویرجینیا از امروز جمعه می‌توانند تا روز ۲ نوامبر با مراجعه حضوری به حوزه‌های انتخاباتی در سراسر این ایالت رأی خود را به صندوق بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی‌دهندگان همچنین برای رأی دادن به صورت پستی تا تاریخ ۲۳ اکتبر فرصت دارند. در ایالت‌های مینه‌سوتا، داکوتای جنوبی و وایومینگ، شهروندانی که درخواست خود برای رأی‌دهی غیابی را ثبت کرده‌اند می‌توانند تا یک روز قبل از روز انتخابات (۳ نوامبر) به صورت پستی یا با مراجعه حضوری به نامزدهای مورد نظر خود رأی بدهند. رسانه‌های آمریکا یکی از دلایل برگزاری این رأی‌گیری‌های زودهنگام را جلوگیری از ازدحام افراد در شرایط شیوع کرونا ذکر کرده‌اند. با وجود این، برخی از کاربران فضای مجازی تصاویری از ایستادن شهروندان آمریکا در صف برای انداختن رأی خود به صندوق منتشر کرده‌اند. «آماندا گلدن»، یک کاربر فضای مجازی با انتشار عکس زیر نوشته است: «۶ هفته تا روز انتخابات باقی مانده است، ولی رأی‌گیری زودهنگام در ویرجینیا از امروز آغاز شده. ده‌ها رأی‌دهنده، در حالی که هنوز این ساختمان در ریچموند هنوز باز نشده برای انداختن رأی خود به صورت حضوری در صف ایستاده‌اند.» پایگاه خبری هیل نوشته برخی از ایالت‌های دیگر شامل نیوجرسی، میشیگان، ورمونت و ایلینوی در هفته آینده رأی‌گیری زودهنگام را آغاز خواهند کرد. ۲۹ شرکت دیگر و منطقه کلمبیا در سراسر اکتبر رأی‌گیری را آغاز خواهند کرد. در اکثر نظرسنجی‌هایی که تا به حال انجام شده «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه پیش افتاده است. انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: رأی گیری زودهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیرجند، علی فاضلی‌فرد اظهار کرد: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا نشدند و انتخابات بین سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: برای این مرحله در کل حوزه، ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

فرماندار بیرجند گفت: از مجموع شعب پیش بینی شده، ۱۴۵ شعبه شهری است و ۱۴۳ شعبه نیز در روستاها مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ نفر دست‌اندرکار در دور دوم انتخابات، به فرآیند رأی‌گیری کمک می‌کنند، اظهار داشت: در هر شعبه ۷ تا ۹ نفر اعضا، ۳ تا ۵ نفر ناظر، ۲ تا ۴ نفر معاون صندوق، یک تا ۳ نفر راننده، یک نماینده فرماندار و یک نماینده بازرس حضور دارند.

فاضلی‌فرد با تأکید بر اینکه در این دوره هر کاندیدایی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب می‌شود و شرط درصد وجود ندارد، ادامه داد: تبلیغات این دوره از انتخابات از ساعت ۸ صبح ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی به ۸۱ نقطه مشخص شده در بیرجند برای تبلیغات رایگان نامزدها اشاره کرد و گفت: اندازه بنرهای نصب شده در این فضاها نباید از ۱۰۰ در ۷۰ بیشتر باشد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این دوره نیز همانند دوره قبل امکان احراز هویت آفلاین و دریافت رأی آفلاین در مناطق صعب‌العبور روستایی وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم با همان شور و نشاط قبلی در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز همانند دوره قبل مشارکت و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 747311

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا