Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:55:01 GMT

آفریقای جنوبی: از آرمان ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۱۴۵

آفریقای جنوبی: از آرمان ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، باندور در این تماس تلفنی گفت: آفریقای جنوبی تا تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی، از آرمان فلسطین حمایت خواهد کرد.

وی به مردم فلسطین اطمینان داد که موضع کشورش در قبال مسأله فلسطین و حمایت کامل از فلسطینیان ثابت است.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همچنین گفت: تنها ملت فلسطین است که می‌تواند به اسم خود سخن بگوید و از طرف خود مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باندور با تاکید بر اینکه کشورش با هر طرحی که دولت فلسطین خارج آن باشد یا آن را رد کند، همراهی نخواهد کرد، افزود: هر طرحی که حق فلسطینیان را به رسمیت نشناسد با موفقیت همراه نخواهد شد.

از سوی دیگر «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین نیز به سازش حکام امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اینکه برخی کشورهای عربی تسلیم دیکته‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شدند، به معنای آن است که این کشورها پذیرفته‌اند به ابزاری برای خدمت به «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شوند.

وی همچنین از تحریم های آمریکا علیه فلسطینیان انتقاد کرد و افزود: هدف این تحریم‌ها به زانو در آوردن فلسطینیان برای پذیرفتن طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن است.

سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

برچسب‌ها آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی فلسطین آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور