Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین نبض بازار امروز، جمعه (۲۸ شهریور ۹۹) به شرح زیر است:

قیمت جدید تب سنج کودک چقدر است؟
تب سنج دیجیتال کودک chicoo به قیمت ۳۴ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

برای خرید انواع حبوبات چقدر هزینه کنیم؟
لوبیا چیتی ۹۰۰ گرمی گلستان به قیمت ۳۵ هزار و ۱۰۷ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامیون مرسدس بنز آروکس را بیشتر بشناسید
مرسدس بنز آروکس (Arocs) یک کامیون سنگین است که صرفا برای کار در بخش ساختمان سازی طراحی شده است.

خرید انواع موتورسیکلت چقدر خرج دارد؟
با مبلغی حدود ۲۰ میلیون تومان، امکان خرید موتورسیکلت کبیر مدل CDI ۱۲۵ و موارد مشابه را دارید.

قیمت سکه و طلا در ۲۸ شهریور
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا و جواهرات۱۳ میلیون تومان است.

نرخ ارز آزاد در ۲۸ شهریور
امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۶ هزار و۸۰۰ تومان است.

سکه بخریم یا سهام بورس؟/ علت گرانی طلا و ارز مشخص شد
آخرین هفته شهریور ۹۹ با افزایش قیمت ارز و سکه همراه بود که البته شاخص کل بازار سرمایه نیز بعد از مدت‌ها رشد کرد و سبز پوش شد.

رنو مگان ۱۶۰۰ یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + مشخصات فنی
در این مطلب به مقایسه و بررسی مشخصات فنی رنو مگان ۱۶۰۰ و کیا سراتو خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته نبض بازار اقلام اساسی قیمت ارز قیمت طلا و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسادی بی‌سابقه بازار لوازم خانگی در ۱۵ سال گذشته

به گزارش قدس خراسان، همیشه بازار پس از تب و تاب پیش از شروع سال جدید رو به رکود می‌رود و بازاریان معمولاً فروردین و اردیبهشت را کاهوبازار می‌دانند. دخل خوب ماه‌های آخر سال البته جبران این کسادی را کرده و بازاریان نیز توقع آنچنانی از درآمد این روزهای بازارشان ندارند. با وجود این اما شرایط حاکم بر بازار لوازم خانگی چه پیش از سال جدید و چه پس از آن در این ایام نه برای خریداران خوب بوده و هست نه بازاریان رضایتی از آن داشته و دارند!

گشتی در یکی از مجتمع‌های تجاری لوازم خانگی مشهد این واقعیت را روشن‌تر خواهد کرد. گرچه بیش از ۲۰روز از ابتدای سال گذشته اما فروشگاه‌های داخل مجتمع یکی در میان تعطیل هستند آن‌هایی هم که فعالیت دارند یا به قول خودشان در حال انبارگردانی و به‌روزرسانی اجناسشان هستند یا اینکه آن قدر کم‌مشتری یا بی‌مشتری هستند که فروشندگان آن‌ها برای گذراندن اوقات جدول حل می‌کنند یا سرشان به گوشی‌هایشان مشغول است و در فضای مجازی چرخ می‌زنند!

کسادی بی‌سابقه بازار در ۱۵ سال گذشته

با یکی از همین فروشندگان همکلام می‌شویم و اوضاع بازار را جویا می‌شویم، او می‌گوید: خودتان می‌بینید اوضاع چگونه است، چند روز دیگر فروردین به پایان می‌رسد و ما به اندازه یک هفته از ماه‌های عادی سال فروش نداشتیم. شاید بگویید این بازار ابتدای سال است و کسادی‌اش طبیعی است اما واقعاً این طور نیست. من بیش از ۱۵ سال است که حرفه‌ام فروشندگی لوازم خانگی است تا به حال چنین شرایطی را ندیدم. 

کاظمی با ابراز گلایه‌مندی از تصمیم‌های اقتصادی و نبود برنامه برای مهار تورم ادامه می‌دهد: خیلی از همکاران ما به این دلیل مغازه‌های خود را باز نمی‌کنند که می‌گویند بسته بودن آن سود بیشتر و بهتری برایمان دارد چون موجودی مغازه‌هایمان و اجناس آن‌ها بالاتر می‌رود بدون اینکه بخواهیم فعالیتی بکنیم. 

وی می‌افزاید: آن‌ها هم حق دارند چون هر روز قیمت‌های جدید و شرایطی جدید در بازار می‌بینیم. ما هم که می‌بینید اینجا هستیم به دلیل این است که چک دست مردم داریم و مجبوریم باشیم بلکه مشتری بیاید و خرید کند تا بتوانیم فقط پاسخ چک‌هایی که دادیم را بدهیم. 

رکود ادامه‌دار پیش و پس از سال جدید

فروشنده دیگری در همین مجتمع با تکرار گلایه‌مندی‌های همکارش می‌گوید: فکر می‌کنید فروشندگان لوازم خانگی از اینکه قیمت اجناس افزایش پیدا کند خوشحال می‌شوند؟ به هیچ وجه این گونه نیست چون واقعاً بازار متزلزل و هر روز کسادی‌اش بیشتر می‌شود. شما شرایط فعلی بازار را می‌بینید و با خود می‌گویید هنوز اول سال است و کسادی بازار هم طبیعی است اما مشابه همین شرایط را ما پیش از شروع شاید به نوعی دیگر تجربه کردیم. بهمن و اسفند که گل کار ماست سال گذشته شاید به اندازه یک سوم هر سال فروش نداشتیم و این آسیب بزرگی به بسیاری از همکاران ما وارد کرد! اکنون هم که می‌بینید اوضاع چگونه است.

محمدیان بیان می‌کند: کالاهای قاچاقی که در بازار هر روز بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود و خیلی راحت در فضای مجازی به فروش می‌روند نیز یکی از دلایل دیگر کسادی بازار این روزهای لوازم خانگی است. پرسش من این است که چطور این افراد بدون اینکه کسی مزاحمتی برایشان ایجاد کند کارشان را می‌کنند و ما که بیشتر لوازمی که می‌فروشیم تولید داخل است از چندین جا به کار ما نظارت می‌شود و اگر خلاف دستورات عمل کنیم جریمه و مجازات می‌شویم.

فشار مضاعف برای تهیه جهیزیه

از خانواده‌ای که به نظر می‌رسد برای خرید به مجتمع لوازم خانگی آمدند در مورد اوضاع بازار و قیمت‌ها سؤال می‌کنم. پدر خانواده می‌گوید: ما برای خرید جهیزیه دخترم اینجا هستیم، چند ماه مانده به پایان سال ۱۴۰۲ شروع کردیم به خرید اما هر روز که می‌رویم و روز بعد برای خرید می‌آییم همان جنس با همان برند و بدون تغییر، قیمتش اضافه شده و فشار زیادی به ما برای خرید جهیزیه وارد می‌شود.

او ادامه می‌دهد: پیش از سال جدید قدری شرایط بهتر بود و قیمت‌ها مناسب‌تر بودند اما اکنون واقعاً اوضاع سخت‌تر شده و نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. یک ماه دیگر بیشتر زمان نداریم و باید جهیزیه را کامل کنیم ولی هنوز خیلی از وسایل ضروری و مورد نیاز را نخریده‌ایم. وقتی از فروشنده‌ها سؤال می‌کنیم که چرا این همه افزایش قیمت دارند می‌گویند اگر ما همین اجناس را که شما می‌گویید قیمتش بالاست را نفروشیم و در مغازه بماند بیشتر برایمان سود دارد تا بخواهیم بفروشیم و با قیمت جدید و بالاتر همان کالا را جایگزین کنیم! با این اوضاع شاید برای اینکه قدری هزینه‌های خرید کمتر شود به توصیه یکی از اقواممان به شهرهای مرزی رفته و از آنجا بقیه لوازم مورد نیاز جهیزیه دخترم را تهیه کنیم کاری که می‌دانم درست نیست و کالایی که از آنجا می‌خریم با درصد بالایی قاچاق است، نه استاندارد دارد نه ضمانت درستی اما چه کنم که اینجا هم با مشکل مواجه شدم و چاره‌ای ندارم. 

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • قیمت انواع حبوبات ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • پیش‌بینی قیمت میلگرد آجدار در سال 1403
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • فوبیای وام مسکن
  • بازار ارز عقب‌نشینی کرد
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • چرا قیمت مرغ گران نشد؟
  • کسادی بی‌سابقه بازار لوازم خانگی در ۱۵ سال گذشته