Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@14:41:52 GMT

انفجار در مسیر کاروان تدارکاتی آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۱۸۴

انفجار در مسیر کاروان تدارکاتی آمریکا در عراق

کمیته اطلاع رسانی عراق روز جمعه از زخمی شدن یک نظامی عراقی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در مسیر کاروان حامل تجهیزات تدارکات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا خبر داد.

به گزارش ایمنا، در بیانیه کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است که یک بمب در مسیر کاروان حامل تجهیزات ائتلاف بین‌المللی در شهر «الاسحاقی» در سامرا منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله یکی از نظامیان هنگ سوم تیپ تکاوران ستاد عملیات سامرا زخمی شد.

شامگاه پنجشنبه نیز دو کاروان نظامی نیروهای آمریکایی با بمب کنار جاده‌ای در منطقه «لطیفیه» و «ابوغریب» بغداد هدف قرار گرفت.

در دو ماه گذشته حملات به کاروان نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است.

از آغاز مرداد تاکنون حدود ۳۰ کاروان نظامی و پشتیبانی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق با انفجارهای کنار جاده‌ای هدف گرفته شده است.

چهارشنبه نیز دو راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد شلیک شد که خسارت و تلفات به همراه نداشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 444941

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انفجار آمریکا عراق نظامیان آمریکایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری عراق در این باره اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

السودانی در جریان این دیدار گفت: سفر من به ایالات متحده پس از یک برهه حساس انجام می‌شود و اهمیت روابط بین دو طرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطف مهمی رسیده است و ما قصد داریم درباره مشارکت گفت‌وگو کنیم.

السودانی اعلام کرد: ما در حال تلاش برای حرکت از یک رابطه نظامی به مشارکت کامل با آمریکا هستیم و دیدگاه‌های آمریکا و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد.

بایدن نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق و آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا داعش تروریست را شکست دهند.

بایدن مدعی شد: مصمم هستیم تا از گسترش درگیری در خاورمیانه اجتناب کنیم.

بیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 844772 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است