Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-تیراندازی‌های مرگبار همیشه جزو مشکلات پیش روی آمریکایی‌ها بوده است که این حوادث از زمان شیوع ویروس کرونا و در فصل تابستان افزایش چشمگیری داشته است.

خبرگزاری میزان – اداره پلیس نیویورک، می‎گوید که در تابستان امسال، میزان «تیراندازی» به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش «سی ان ان»، از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون در نیویورک ۱۰۵۴ حادثه تیراندازی گزارش شده است؛ این حوادث ۱۲۸۸ قربانی بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این آمار تعداد حوادث و قربانیان تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک، نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش داشته است؛ سال گذشته در همین بازه زمانی در نیویورک ۵۵۶ حادثه تیراندازی گزارش شد که ۶۵۳ قربانی داشت.

همچنین بازداشت‌ها در موضوع سلاح گرم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در آمریکا بیش از ۸۰ درصد قتل‌ها و بیش از ۶۰ درصد خودکشی‌ها با استفاده از سلاح گرم انجام می‌شود.

تعداد آمریکایی‌هایی که از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون با سلاح گرم کشته شده اند بیش از میزان کشته شدگان در جنگ است.

براساس آمار‌ها، سالیانه بیش از ۴۰ هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند.

حتی کودکان نیز در آمریکا از قتل عام در امان نمی‌مانند؛ در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۳ هزار کودک و نوجوان تا سن ۱۹ سال، در آمریکا با اصابت گلوله جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: تیراندازی‎های مرگبار پلیس آمریکا سانسور جنایت پلیس آمریکا در ویسکانسین

همچنین تعداد افراد سیاه پوستی که در آمریکا با سلاح گرم کشته می‌شوند، حدود ۱۰ برابر افراد سفید پوست است.


نگرانی‌ها در مورد استفاده از سلاح گرم در آمریکا در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا به داشتن اسلحه گرم، افتخار می‌کنند.

آمریکا در میان تمام کشور‌های دنیا از نظر تعداد کودکان کشته شده در تیراندازی در رتبه اول قرار دارد.

همچنین در آمریکا سلاح گرم، کودکان بیشتری را نسبت به بیماری کووید-۱۹ می‌کُشد.

موضوع امنیت در مقابل سلاح گرم همیشه در آمریکا مورد اختلاف است.

«سی ان ان» در پایان می‎نویسد «هیچ فرقی نمی‌کند در آمریکا چه حزب سیاسی روی کار باشد؛ اگر زندگی همه افراد ارزشمند است، پس تیراندازی‌ها در سراسر آمریکا باید بخش بزرگی از نگرانی سیاستمداران آمریکا باشد؛ اگر زندگی همه افراد برای سیاستمداران ارزشمند است باید جلوی کشته شدن افراد با سلاح گرم گرفته شود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل تیراندازی در آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیراندازی حوادث بین الملل تیراندازی در آمریکا تیراندازی های مرگبار تیراندازی ها سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک

تین نیوز

دهه هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد. این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

 

 

نگاهی دقیق تر به حوادث خطوط هوایی

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال ها، بوئینگ با نگرانی های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم کننده های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده است.

با این حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل های ایرباس، مشتریان نگرانی های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • کشته‌های سیل عمان به ۱۷ نفر رسید | مدارس تعطیل و کارمندان دور کار شدند