Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، بیست و ششم شهریورماه که یادآور یکی از اقدامات راهبردی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در مسیر تحقق اقتدار و قدرت بلامنازع انقلاب اسلامی است سند مهمی را منتشر کرد.

سی‌وپنج سال پیش در چنین روزی، امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)؛ امید مستضعفان جهان با دوراندیشی و عزم و اراده انقلابی و پیش‌بینی مدبرانه‌ای که از شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی آن مقطع جنگ و شرایط آینده منطقه داشتند، طی حکمی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی مامور تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی قوی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له با تصریح به نقش سپاه در نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یادآوری این مهم که انجام این نقش بدون آمادگی کامل سپاه از جهت تجهیزات و آرایش جنگی و فنون دریایی، زمینی و هوایی امکان‌پذیر نیست لذا به وی تاکید کردند تا هر چه سریع‌تر سپاه پاسداران را مجهز به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند. با اجرای این فرمان، روند موفقیت‌های سپاه پاسداران و اثرگذاری آن در معادلات جنگ، دوشادوش ارتش جمهوری اسلامی و با بهره‌گیری از نیروی عظیم بسیج مردمی، سرعت گرفت.

این حکم که نشانگر عمق نگاه امام (رضوان‌الله تعالی علیه) به تحولات منطقه و لزوم حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر برخورداری از توانمندی‌های نظامی همه‌جانبه است، اینک و پس از سی‌وپنج سال حقانیت اهداف راهبردی امام (ره) را به اثبات رسانده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان و پاسداران عزیز که همواره با تبعیت از امامین انقلاب اسلامی امروز بر بلندای اقتدار و قدرت ایستاده و ضمن صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، با حمایت از جریان گسترش یافته جغرافیای مقاومت در سطح منطقه و فرا منطقه پیام انقلاب را به گوش جهانیان رسانده و نقشه‌های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری در هم شکسته است. امروز دوست و دشمن اذعان دارد که قدرت بازدارنده یگان موشکی هوافضای سپاه که خواب را از چشم دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام ربوده است مرهون دوراندیشی امامین انقلاب اسلامی است.

دست خط مبارک حضرت امام خمینی (ره) به‌ عنوان سند تاریخی بسیار مهم و کمتر دیده‌ شده

با وجود همه ترفندها و برنامه‌های استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و ارتجاع منطقه، طی این چهل سال موازنه معکوس قدرت در ابعاد مختلف شکل گرفته و در پی موفقیت‌آمیز بودن سیاست "بازدارندگی راهبردی" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با کاهش هژمونی دشمن، قدرت منطقه‌ای و صلابت فرا منطقه‌ای و عزت و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی افزایش پیداکرده است.

بی شک امروز صلابت و ایستادگی رزمندگان در جغرافیای بزرگ مقاومت در برابر دشمنان قسم‌خورده؛ به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، ملهم از قدرت مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر اساس تدبیر هوشمندانه امام بزرگوار (ره) در کوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت. اگر امروز پایگاه تروریست‌های آمریکایی که دستشان به خون سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آلوده است، در عین‌الاسد موردتهاجم بی‌سابقه و تاریخی موشک‌های سپاه قرار می‌گیرد و یا پیشرفته‌ترین پهپادش بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس توسط پدافند فوق پیشرفته سرنگون می‌شود و یا تفنگداران بزدل آمریکایی توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته می‌شود، همه و همه نتیجه تدبیر امام عزیز (ره) در صدور فرمان تشکیل قوای سه‌گانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و ششم شهریور سال ۱۳۶۴ در گرماگرم دفاع مقدس مردمان این سرزمین است؛ و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر است که با تبعیت از خلف صالح آن امام عزیز؛ حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و برخورداری از حمایت‌های همه‌جانبه معظم له و ملت شریف ایران به این موفقیت‌ها نائل‌آمده است. بی‌شک اگر درایت‌ها، تدابیر و خط‌مشی‌های ایشان در حمایت‌های بی‌دریغ از نیروهای مسلح؛ به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، کشور عزیزمان ایران اسلامی، مردم غیور و انقلابی و نیروهای مسلح در چنین جایگاه رفیعی قرار نداشتند. امید است با تبعیت کامل از رهنمودهای معظم له پرچم پرافتخار و پیروز انقلاب اسلامی به دستان باکفایت ولی‌الله الاعظم؛ امام زمان (عج) برسد. به امید پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) بر کفر و شرک و نفاق جهانی.

کد خبر 550277 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران امام خمینی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران امام خمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام خمینی سه گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت:امروز فضای مجازی با تکیه بر علوم شناختی به‌دنبال تخریب تفکر نسل جوان است، در صورتی که روز گذشته با حضور ویژه جوانان در گردهمایی چندین هزار نفری در ورزشگاه آزادی شاهد شکست تلاش‌های دشمنان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک شامگاه چهارشنبه_هشتم فرودین _ در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که شاهدیم استکبار جهانی جنایاتی را انجام می‌دهد که در طول تاریخ بشریت کم نظیر است اما در مقابل نیز شاهدیم که جوامع جهانی به سوی اسلام ناب در حال پیشروی هستند و وضعیت جهان در یک نبرد بین حق و باطل قرار گرفته است؛ امیدواریم بر اساس آیات قرآن پیروزی حق را شاهد باشیم.

وی افزود: خداوند نعمت‌های متعددی به ما عطا کرده که یکی از مهم‌ترین این نعمت‌ها وجود جانشین بر حق حضرت مهدی (عج) رهبر معظم انقلاب است، خداوند در سوره توبه می‌فرماید که خدا پیامبرانش را با دو وسیله مهم دین حق و هدایتگری به سوی مردم می‌فرستد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال قدرتی را تشکیل داده که موازنه قدرت را در سطح جهانی برهم زده و موجب شده است ملت‌ها به سوی بیداری بروند، کیسینجر در کتاب خود تاکید می‌کند در سال ۲۰۰۰ قدرت اصلی در سطح جهان اسلام بوده و محور این قدرت جمهوری اسلامی است، کیسینجر برای شکست قدرت اسلام ۱۵۰ نظریه را بیان می‌کند که یکی از این نظریه‌ها تبلیغات رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی با تکیه بر علوم شناختی به‌دنبال تخریب تفکر نسل جوان است، در صورتی که روز گذشته با حضور ویژه جوانان در گردهمایی چندین هزار نفری در ورزشگاه آزادی شاهد شکست تلاش‌های دشمنان بودیم.

حجت‌الاسلام سالک عنوان کرد: امروز امپراتوری رسانه دشمن و فضای مجازی با تکیه بر قلوب شناختی عهده‌دار تسخیر عقل و ذهن نسل جوان است و فکر می‌کند با این حرکت می‌تواند براندازی کند اما حرکتی مانند محفل روز گذشته در ورزشگاه آزادی در جهان مطرح می‌شود و با فلسطین و طوفان الاقصی پیوند می‌خورد که بیانگر شکست رسانه‌های بیگانه خواهد شد؛ به طوری که مقام معظم رهبری نیز به اسماعیل هنیه فرمودند که تبلیغات شما بر تبلیغات رژیم صهیونیستی برتری دارد.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی قدرت در مدیریت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اسلام ناب است، گفت: باید در جنگ‌های جهانی آینده سطح جهانی اسلام را در نظر بگیریم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم؛ همانگونه که امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۴۶ نهج‌البلاغه فرمودند، خداوند به مؤمنین وعده پیروزی داده و او به وعده‌های خود عمل می‌کند تا جایی که حتی سپاه خود را نیز به یاری آن‌ها می‌فرستد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان به نقش زمامداران و رهبران دینی اشاره کرد و گفت: جایگاه رهبر در اجرای امر الهی جایگاه نخ تسبیح است که مهره‌ها را جمع کرده و هر کدام را در جایگاهی قرار می‌دهد؛ امروز هم سرنخ نظام اسلامی در دست مقام معظم رهبری است؛ اگر این نخ بگسلد و مهره‌ها پخش شوند به هیچ وجه نمی‌توان در اطراف آن‌ها را جمع کرد؛ بنابراین وحدت امت بر اساس فرهنگ اتحاد حول محور حاکمیت دینی رمز پیروزی است به بیانی دیگر وحدت و انسجام درون تشکیلاتی حول محور رهبر دینی بن مایه یک نظام پرقدرت است که در قرن حاضر حول محور رهبر معظم انقلاب قرار دارد؛ این نخ قدرت انسجام درون تشکیلاتی بر محور ولایت را دارد و این نظام می‌تواند جامعه را به گونه‌ ای که خدا می‌خواهد، شکل دهد.

وی بر اطلاعت از ولایت در جامعه تاکید کرد و افزود: انسجامی که در پرتو آئین پاک اسلام به دست می‌آید دو خصوصیت دارد که یکی قدرتمند بودن و دیگری شکست ناپذیر بودن آن است؛ بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب با قدرت و اقتدار می‌تواند در سطح جهان بایستد و با همه استکبار جهانی مقابله کرده و هدایتگر جوامع بشری باشد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به خطبه ۱۸ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین (ع) در آن فرموده‌اند خدا، پیغمبر و کتاب شما یکی است و باید بر اساس آن‌ها در راستای تبدیل تفرقه‌ها به وحدت و نزدیک شدن قلوب تلاش کرد، گفت: در سال ۱۴۰۳ نیاز به یک قدرت اجتماعی و عزت و شکست ناپذیری داریم که در این جلسات شکل می‌گیرد تا مطالبه ولایت یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را پیاده کنیم و قطعاً می‌توانیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر حال نباید خدا را فراموش کرد و باید هر لحظه خود را در محضر او ببینیم، خاطر نشان کرد: باید توکل خود را به خدا زیاد کرده و قلب‌ها را به هم نزدیک و کدورت‌ها را از بین ببریم و فرمان مقام معظم رهبری را به عنوان کلام خدا به جان خریده و آن را پیاده کنیم تا انقلاب اسلامی به عنوان امانت الهی را سالم به دست آیندگان بسپاریم تا آنها به وجود ما افتخار کنند.

کد خبر 739792

دیگر خبرها

  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی