Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیه بار دیگر فرانسه را متهم به تلاش برای تشدید تنش‌ها در دریای مدیترانه کرد.

بر این اساس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با اقداماتی که انجام می‌دهد خواهان تشدید تنش‌ها در دریای مدیترانه است. مکرون تصور می‌کند می‌تواند به ناپلئونی دیگر تبدیل شود، این در حالی است که قدرتش برای این امر کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که بار‌ها تاکید کرده ایم آنکارا خواهان مذاکره و صلح است و تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد. با این وجود، ما از تمامی منافع و حقوق خود در دریای مدیترانه حمایت می‌کنیم. این در حالی است که مکرون برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خود به دنبال تشدید تنش‌ها در دریای مدیترانه است.

آکار خاطر نشان کرد: فرانسه از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به دریای مدیترانه می‌آید و خواهان ایفای نقش در دریای مدیترانه است. ترسیم مرز‌ها و قوانین در دریای مدیترانه خارج از چارچوب اختیارات اتحادیه اروپا است. اینکه مقامات اروپایی ترکیه را به تحریم تهدید می‌کنند به نوعی استفاده از زبان زور است و تنها به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد.

پیشتر نخست‌وزیر یونان طی سخنانی از ترکیه خواست در مواجهه با مسائل مربوط به دریای مدیترانه عاقلانه رفتار کند.

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بین ترکیه و یونان، آتن خطرات از سوی ترکیه را پررنگ خوانده و گفته که ترکیه تهدیدی برای صلح در شرق دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

ارتش یونان نیز آماده‌باش نیرو‌های خود را به بالاترین سطح افزایش داد. این اقدام در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای برگزاری مانور بین دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت.

فرماندهی ارتش یونان، مرخصی‌های نیرو‌های خود را در همه یگان‌ها لغو کرد. منابع رسانه‌ای تاکید کردند نیرو‌های نظامی یونان در سراسر این کشور به ویژه در استان «فریس» نزدیک مرز‌های زمینی ترکیه، در حالت آماده باش هستند.

این دومین بار در چند هفته گذشته است که ارتش یونان نیرو‌های خود را به حالت آماده باش کامل در می‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای مدیترانه امانوئل مکرون خلوصی آکار دریای مدیترانه آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به ایرنا: پرنده نادر «غواص گلو سیاه» پس از تیمار در کرانه دریای خزر محدوده ساحلی نوشهر رها سازی شد.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • «تخت دونفره» راهی یونان شد/ آغاز تدوین «سکرت»
  • خیبر به‌دنبال قایقرانی در دریای بابل
  • فارن پالیسی: ایران و اسرائیل می خواهند از این مرحله تنش عبور کنند/ تل آویو به دنبال تهدید ایران بدون تشدید تنش فعلی بود/ بی ثباتی در وضعیت رابطه میان تهران و تل آویو باقی می ماند