Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، جک توجوی سدان و چانگان ایدواست. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معرفی جک توجوی سدان: 

جک توجوی سدان توسط شرکت چینی تولید شده است این خودرو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و دارای حجم موتور ۱۲۹۹ سی سی است. جعبه دنده آن ۵ دنده دستی است حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

از امکانات این خودرو می توان به پیشرانه میتسوبیشی،  استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، گیربکس ۵ سرعته دستی،  سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک،  فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو،  قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل و گرم کن شیشه عقب اشاره کرد.

همچنین این خودرو چینی مجهز به سیستم کولر و تهویه مطبوع،  صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ ترمز سوم،  چراغ جلو و عقب هالوژن، آئینه‌های جانبی برقی، چراغ مطالعه، رینگ آلومنیومی، چراغ لادری، برف پاک کن شیشه عقب است. جک توجوی در حال حاضر تنها در نمونه‌های دست دوم و در تعداد بسیار کمی در بازار موجود است و با قیمت نسبتا پایینی هم به فروش می‌رسد، اما بهتر است به دلیل بازار خرید و فروش بسیار ضعیف، نبود قطعات و نیز کیفیت پایین، به هیچ عنوان به خرید آن فکر نکنید.

معرفی چانگان ایدو:

عجیب است که چرا این خودرو نتوانست جایگاه مناسبی در بازار خودرو ایران پیدا کند. ایدو سدان زیبایی از چانگان است که سال 2012 به عنوان یک کانسپت رونمایی شد. این خودرو چینی مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی است، علاوه بر این، دارای حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثرگشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

نسل اول چانگان ایدو فروش خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. این خودرو توسط مرکز طراحی ایتالیایی Changan در تورین طراحی شد و اولین بار به عنوان اتومبیل مفهومی C۲۰۱ در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد. تحویل سدان در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۲ آغاز شد. کراس اوور Changan CS۳۵ بعدی نیز بر اساس Eado ساخته شده است.

پیشرانه این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان تولید ۸۳ کیلووات (۱۱۳ اسب بخار) بهره می‌برد. علاوه بر جعبه دنده ۵ سرعته دستی، جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک نیز موجود است. کابین این خودرو از طرح نسبتاً مدرنی بهره برده و شاخص‌های اسپرتی نیز در جای‌جای آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگی نیز در وسط داشبورد آن قرار دارد و جزییات آلومینیمی بسیاری هم در بخش‌های گوناگون آن به کار رفته است همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً رافع نیاز‌های یک خانواده ۴ نفره است.

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی است و همچنین ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت کرده است. علاوه بر این، خودروی ایدو به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی از جمله ABS، EBD، BA، ESP و TCS مجهز است که در این رده قیمتی کمتر قابل مشاهده است و بیشتر در خودرو‌های گران‌تر کره‌ای و یا ژاپنی یافت می‌شوند.

خودرو جک توجوی سدان چانگان ایدو کشور سازنده   چین   چین سال (طراحی) 2009 2012 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1299سی سی 1598سی سی حداکثر قدرت 93 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 112 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 114 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 4 سرعته خودکار شتاب 0 تا 100 16 ثانیه 13.5 ثانیه حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت وزن 1100 کیلوگرم 1325 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4155 طول - 1650 عرض - 1445 ارتفاع 4620 طول - 1820 عرض - 1490 ارتفاع فاصله بین دو محور 2400 میلیمتر 2660 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 8 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر   6  لیتر در هر صد کیلومتر 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 45 لیتر 52 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 4 ترمز و پایداری ABS - EBD ترمزهای جلو و عقب دیسکی – ABS – EBD – ESP - TCS - HBA کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ايربگ راننده و سرنشين سیستم صوتی سیستم رادیو پخش با قابلیت پخش MP3 و CD - پورت USB - ٦ بلندگو - آنتن روی شیشه رايو - CD Player - با قابليت پخش MP3 و پورت USB - مجهز به 6 بلندگو دیگر تجهیزات   رینگ 16 اینچی آلومینیومی – فرمان هیدرولیک – سانروف – کامپیوتر سفری - سنسور پارك دنده عقب - هشدار دهنده بسته نبودن كمربند ايمني - شيشه بالابر برقي جلو و عقب - غربيلك فرمان چرم - دكمه هاي تنظيم بر روي فرمان- قابليت تنظيم ارتفاع - چراغهاي جلو هالوژن با قابليت تنظيم ارتفاع - صندلي چرمي - آينه هاي جانبي برقي - باز كننده درب باك و صندوق عقب از داخل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی خودرو بررسی خودرو جک توجوی سدان دور در دقیقه چانگان ایدو جعبه دنده اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳؛ سدان گرانقیمت سایپا چقدر فروخته می‌شود؟

فرارو- شاهین اتوماتیک گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا در بازار آزاد است که همزمان با اولین روز معاملات هفته جدید، به طور متوسط ۹۲۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد ۷۸۵ میلیون تومان است و خرید اطلس G که اخیرا راهی بازار شده، ۶۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

تیبا صندوقدار از خط تولید سایپا کنار رفته، اما به‌عنوان ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر فعلی ۳۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت تیبا ۲ به ۴۰۲ میلیون تومان می‌رسد و کوییک دنده‌ای تیپ GX حول‌وحوش ۴۴۵ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌شود. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 21 فروردین 25 فروردین
پراید 151 مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

610 میلیون تومان

610 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 720 میلیون تومان

یک میلیارد و 720 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 870 میلیون تومان

یک میلیارد و 870 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

785 میلیون تومان

785 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

920 میلیون تومان

920 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • تخفیف ۲میلیاردی یک خودروی آمریکایی/ عکس
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۲۷ فروردین ماه
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی و هر آنچه باید بدانید
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ وارداتی‌های سایپا گران شدند
  • رکورد دنده عقب با خودرو ریماک با سرعت 275 کیلومتر (فیلم)
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی و هر آنچه باید بدانید(+عکس)
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید(+عکس)
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳؛ سدان گرانقیمت سایپا چقدر فروخته می‌شود؟
  • قیمت خودرو در بازار آزاد شنبه ۲۵ فروردین ماه