Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@15:53:40 GMT

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی اصیل و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۹۸۳۵

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی اصیل و خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ته چین فیروزکوهی که به ته چین گرمساری هم معروف است، یکی از غذا‌های محبوب در دماوند و استان گرمسار محسوب می‌شود. این غذا با ته چین زعفرانی ایرانی که می‌شناسیم کاملا متفاوت است. طعم خاص زیره و ترکیب لواشک و گوشت قرمز، مجموعه‌ای از مزه‌ها را می‌سازد که حتما باید امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه ته چین فیروزکوهی

چغندر سه عدد متوسط
گوشت ۳۵۰ گرم
برنج پنج پیمانه
سیب زمینی دو عدد بزرگ و پنج عدد ریز
آلو قیسی یا لواشک ترش به مقدار لازم
نمک، فلفل و زیره به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از کناک کباب و جوجه کباب مراکشی تا ترشی خرفه مخصوص افراد دیابتی + تصاویر

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی

قبل از هر کاری، گوشت را با نمک، فلفل و زیره طعم دار کنید و برنج را چند ساعت خیس کنید. سپس برنج خیس خورده را در آب بجوشانید و آبکش کنید. برنج آبکشی شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

کف قابلمه مورد نظرتان را روغن مالی کنید. حالا سیب زمینی‌های درشت را حلقه حلقه کنید و برای ته دیگه در قابلمه بچینید.

نصف برنج را در قابمله بریزید و سطح آن را زیره بپاشید. سپس گوشت‌های مزه دار شده را روی برنج بچینید. مقداری دنبه یا کره روی گوشت قرار دهید.

نصف دیگر برنج را به قابمله منتقل کنید. به شکلی که سطح تکه‌های گوشت را کاملا بپوشاند. زیره باقی مانده را هم روی برنج بریزد.

برای خوش طعم شدن ته چین فیروزکوهی، در این مرحله؛ لواشک، قیسی و حلقه‌های چغندر را روی برنج بچینید. در ادامه سیب زمینی‌های کوچک را هم اضافه کنید و زعفران را روی برنج بریزید. سپس شعله زیر قابلمه را بسیار کم کنید.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، روی در قابلمه دم کنی بگذارید. همچنین با یک پارچه پشمی یا ضخیم در قابلمه را بپوشانید تا گرما و بخار خارج نشود مواد کاملا مغز پخت شوند. زمانی که برای پخت ته چین فیروزکوهی لازم دارید، دو ساعت است. در غیر این صورت ممکن است گوشت قرمز خام بماند.

نکته

می‌توانید برای تزیین ته چین از زرشک، کشمش، خلال بادام، خلال پسته و ... استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه روی برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجری موفق طرح نور در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، گفت : کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

 حاجیان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد