Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-الجزیره و میدل ایست مانیتور در یادداشت‎هایی با اشاره به اینکه توافق موسوم به عادی سازی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختلافات کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را به طور کامل حل نمی‎کند، امضای توافق میان امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را یک خیانت آشکار به فلسطین توصیف کردند.

خبرگزاری میزان – «دونالد ترامپ»، رییس جمهور «آمریکا» با ایجاد توافق‎های موسوم به عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی به دنبال کسب پیروزی‌های سیاسی برای خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الجزیره، زمانی که توجهات به «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌های سال گذشته شروع به کاهش کرد، وی متوجه شد که برای بالا بردن میزان رای‌ها به خود، نیازمند دستاوردی‌های سیاسی است.

وی که با بحران‌های سیاسی داخلی روبرو بود، به دنبال کسب دستاوردی در زمینه سیاست خارجی بود تا بتواند میزان رای‌ها به خود را افزایش بدهد.

یکی از اقدامات ترامپ، ارسال مشاورانش به طور مخفیانه به سرتاسر جهان برای کسب توافق‎هایی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بود.

خشنودی رژیم صهیونیستی در راس تصمیم گیری رییس جمهور آمریکا برای جمع آوری معاملات خارجی به عنوان دستاورد سیاسی قرار دارد.

ترامپ چندین هفته به طور گسترده‌ در حال تلاش برای رسیدن به این هدف بود.

بیشتر بخوانید: دلارهای نفتی «گاوهای شیرده» در جیب واشنگتن ترامپ موافقت اسرائیل و بحرین را با عادی‌سازی روابط اعلام کرد

رییس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) یک تماس سه طرفه با رژیم صهیونیستی و امارات در جهت دستیابی به یک دستاورد در زمینه عادی سازی روابط داشت؛ دونالد ترامپ کمتر از دو هفته بعد، به امید دستیابی به این هدف، «مایک پمپئو» را به سفری به سودان، عمان و بحرین فرستاد.

همچنین دولت ترامپ تلاش کرد تا بتواند بحرین را به عنوان دومین کشور عربی حوزه خلیج فارس به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب کند.

روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) بحرین و امارات به همراه آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن کنار هم قرار گرفتند تا توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کنند.

در چارچوب روند عادی سازی روابط، همگرایی آشکاری بین ترامپ و کسانی که در مراسم کاخ سفید شرکت کردند، وجود دارد.

الجزیره در پایان نوشت «تأثیر واقعی عادی سازی اعراب و رژیم صهیونیستی تا حد زیادی به پیروزی ترامپ در انتخابات و تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی بستگی دارد.»

در همین حال پایگاه «میدل ایست مانیتور» در مطلبی نوشت «هرگونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی، خیانت به آرمان به حساب می‎آید.»

این پایگاه می‎افزاید «امارات مدعی است که صلح با رژیم صهیونیستی هیچ تغییری در مواضع این کشور نسبت به موضوع فلسطین ایجاد نمی‌کند؛ چگونه می‌تواند اینگونه باشد وقتی به رژیمی اشغالگر که در حال اشغال مناطق فلسطینی است مشروعیت داده می‌شود؟»

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یعنی مشروعیت دادن به اشغالگری‌ها و پوشش گذاشتن بر جنایات این رژیم از جمله محاصره نوار غزه، یهودی سازی اماکن مقدس مسلمانان، کشتار غیر نظامیان و تاسیس شهرک‌ها در اراضی اشغالی.

یکی از تازه‌ترین جنایات این رژیم، تخریب چاه‌های کرانه باختری در جهت ویرانی کشاورزی و دامداری این منطقه و فراری دادن فلسطینیان از این منطقه است تا طرح رژیم صهیونیستی موسوم به «طرح الحاق» انجام بپذیرد.

«میدل ایست مانیتور» در پایان می‎نویسد «اگر کشور‌های عربی قصد داشته باشند در مقابل مردم فلسطین بایستند توافق اسلو، ابتکار عمل صلح عربی در سال ۲۰۰۲، کشور‌های عربی سازشگر و اتحادیه عرب همگی به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست؛ این عادی سازی چه بر سر پول انجام بشود یا نه، خیانتی بزرگ در حق فلسطین است و فقط یک عاقبت برای خائنان در نظر گرفته می‌شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل توافق بحرین و رژیم صهیونیستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا تحولات بین الملل توافق بحرین و رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط کشور های عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض

همزمان با تشدید جنگ اسرائیل در غزه و ناکامی در اجرای قطعنامه آتش بس و مذاکرات سیاسی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا پس از سفر به چین به عربستان سعودی می رود.

به گزارش ایرنا، رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.

به گفته این منابع، انتظار می رود بلینکن در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که ۲۸ تا ۲۹ آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)  در ریاض برگزار می شود، شرکت کند.

بلینکن همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و دیگر رهبران منطقه ای دیدار خواهد کرد.

دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می کنند.

مقامات آمریکایی می گویند بلینکن همچنین در نظر دارد با سفر به سرزمین های اشغالی,  با بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل  و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند.

بلینکن هفته گذشته در دیدار با رهبران یهودی-آمریکایی گفت که امیدوار است در اواخر آوریل یا اوایل ماه می در اسرائیل باشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان سعودی و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی  امیدوارند این توافقنامه ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می شود: اگر موافقت کند، می تواند یک توافق صلح  با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد  مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را  از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار  دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلینکن : سعودی ها همچنان مایل به عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بلینکن باز هم راهیِ اسرائیل می شود

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات