Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت جام، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «معضلی به نام آسفالت خیابان‌های تربت‌جام» ثبت کردند و درخواست پیگیری در این‌باره را داشتند.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران، خدمات شهری و فضای سبز شورای شهر تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۲۲ هزار متر مربع از معابر شهری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به منظور رفع معضل آسفالت در این شهر آسفالت شده است، گفت: اقدامات خوبی در مورد آسفالت‌های شبکه معابر در سطح شهر انجام شده و با همکاری مدیریت شهری توانستیم بخشی از آسفالت‌های فرسوده خیابان اصلی و فرعی شهر را که دچار مشکلات زیادی بودند را بهسازی و مرمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر دلشاد عظیمی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت هم اکنون ادامه دارد و بخشی از پروژه‌های دیگر و معابر فرعی تایل فرش شده است، افزود: مهمترین مشکل آسفالت تربت جام عمر بالای آسفالت معابر است که گاهاً ۲۵ تا ۳۰ سال می‌گذرد و عمر مفید آن به پایان رسیده است، بنابراین با تلاش فراوان و انجام اقدامات گسترده و مؤثر سعی کردیم با همکاری حوزه مدیریت شهری، بهسازی، مرمت و لکه‌گیری‌ها را همه وقت انجام دهیم و در راستای ارتقای کیفیت تردد، ایمنی خودرو و رفاه حال شهروندان قدم برداریم.

وی ادامه داد: دیده شدن بعضی از کارها موجب تاسف می‌شود از جمله رها کردن پساب‌های خانگی و مواد شیمیایی و شوینده بر روی آسفالت‌ها که باعث کاهش عمر آسفالت می‌شود و شهرداری مجبور به اجرای تایل فرش با هزینه بیشتر به جای آسفالت می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران، خدمات شهری و فضای سبز شورای شهر تربت جام خاطرنشان کرد: متاسفانه از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم هزینه بالای تهیه قیر است و مضاف بر آن از سال ۹۶ که شورای پنجم مستقر شد سهمیه قیر رایگان و قیر یارانه‌ای از تربت جام به دلیل اینکه جمعیت شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر به‌طور رسمی اعلام شد، حذف شد و شهرداری مجبور به خرید قیر آزاد با هزینه بسیار بالا است.

دلشاد عظیمی در خصوص زمان لکه‌گیری آسفالت معابر عنوان کرد: هر زمان بارندگی‌های پیاپی ببارد به دلیل همان عمر بالای آسفالت، متاسفانه شاهد ایجاد چاله‌ها هستیم و می‌بایست لکه‌گیری انجام شود اما به دلیل رطوبت معابر این امکان وجود ندارد و تیم‌های لکه‌گیری معابر به طور گسترده پس از اطمینان کامل از عدم رطوبت مشغول لکه‌گیری می‌شوند بنابراین شهروندان عزیز در این زمینه صبوری کرده و با تیم‌های تخصصی عمران شهرداری همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی در پایان در مورد فعال بودن کارخانه آسفالت تربت جام هم اظهار کرد: هم اکنون کارخانه تمام‌خودکار شهرداری که مدت زیادی تعطیل بوده با هزینه بسیار بالا راه‌اندازی شده است و آسفالت کاملاً استاندارد تهیه و توسط پیمانکار توزیع و اجرا می‌شود و امیدواریم با اجرای پروژه‌های آسفالت چند معبر مهم دیگر شهر در جهت رفاه حال شهروندان اقدام کرده باشیم و به زودی بخش دیگری از مشکلاتی که مربوط به حوزه آسفالت است برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لکه گیری تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر کحالی، در خصوص اجرای این عملیات در بزرگراه شهید باقری، افزود: عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت این بزرگراه در محدوده ناحیه یک تا بزرگراه رسالت به متراژ ۳۵۰۰ متر مربع و ۹۳۲ تن آسفالت در حال اجرا می‌باشد.

به گفته وی، نظارت مستمر بر کیفیت آسفالت معابر، جلوگیری از فرسودگی و تخریب معابر ترددی وسایل نقلیه و افزایش ضریب ایمنی تردد شهروندان از جمله موارد مهم در دستور کار عوامل ناحیه بوده و هم زمان با اجرای این پروژه نیز در سطح محلات ناحیه بنا به درخواست شهروندان و کارشناسی‌های صورت گرفته لکه‌گیری معابر فرعی، بازسازی و آسفالت‌ریزی نیز انجام شده است.

عملیات آسفالت‌ریزی مکانیزه در بزرگراه شهید باقری از ساعت ۲۳ تا ۵ بامداد در حال انجام است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در طی دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 6086948

دیگر خبرها

  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه