Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده ادوار مجلس گفت: یقینا مردم ما در آینده نزدیک یک زن رئیس جمهور که کارآمد باشد را خواهند پذیرفت.

«سهیلا جلودارزاده»، نماینده ادوار مجلس، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه به اعتقاد بسیاری، مولفه کارآمدی کاندیدا برای حضور در انتخابات 1400 مهم است از نظر شما پذیرش اجتماعی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چگونه خواهد بود؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نکته قابل توجهی که زنان کشور ما باید به عنوان یک وظیفه به آن نگاه کنند این است که تا چه اندازه به وعده‌هایی که داده شده، عمل شده است، همچنین تا چه حد مشکلات جامعه زنان حل شده و اینکه آیا می‌شود دوباره به وعده اعتماد کرد یا خیر؟

او افزود:  بالاخره ارتباط هر عضو جامعه با مجموعه حاکمیت خودش این گونه است که رأی خودش را طبق قراردادی 4 ساله واگذار می‌کند و در نهایت می‌خواهد به آن چیزهایی که مورد نظرش بوده، برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلودارزاده ادامه داد: این یک اصل است که در هر قرارداد فردی و اجتماعی که باید رعایت شود، به عنوان مثال یک فرد، حرفی بزند و کالایی عرضه کند و طرف مقابل 3 ماه وجه آن کالا را پرداخت و کالا را دریافت کند. در بسیاری از مواقع از این دست اتفاقات در جریان انتخابات‌های ما، نیفتاده است یعنی وعده‌هایی داده شده که به آن عمل نشده و این وعده‌ها می‌تواند از طرف برگزارکننده‌ها باشد یا اینکه می‌تواند از طرف رسانه‌ها باشد. به بیانی دیگر این وعده‌ها ممکن است از سوی مجموعه حاکمیت یا از سوی شخصی که می‌خواهد قبول مسئولیت کند، مطرح شود.

این نماینده مجلس دهم عنوان کرد: لازم نیست در زمان دادن وعده‌ها، حتما وعده‌های سرخرمن داده شود. ما اگر ببینیم خانمی به عنوان کاندیدا معرفی و این تابو شکسته شد، این یک گام رو به جلو است.

او اضافه کرد: از سوی دیگر اگر مشاهده کردیم فردی در حال دادن وعده‌هایی است که سابقه وعده هم دروغ داشته نباید به او اعتماد کنیم. مثلا قبلا یک کاندیدای ریاست جمهوری اظهاراتی را مطرح کرده اما به آنها عمل نکرده است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک رئیس جمهور زن خواهیم داشت و اینکه آیا جامعه ما به سمتی رفته که یک زن رئیس جمهور با وجود داشتن کارآمدی روی کار بیاید؟ بیان کرد:  زمانی جامعه به این نتیجه می‌رسد که یک خانمی که کاندیدا شده، توانمندتر از مردهایی است که کاندیدا شده‌اند.

او در ادامه عنوان کرد: یقینا مردم ما در آینده نزدیک یک زن رئیس جمهور که کارآمد باشد را خواهند پذیرفت. ما در شهرستان‌ها و شهرهای کوچکی که رسانه ندارند به دلیل شعور و شناختی که داشتند از بین یک خانم و چند آقا، گزینه خانم را انتخاب کردند چراکه احساس  کردند آن خانم، هم پیگیر مسائل بوده و هم از توانمندی برخوردار است، همانگونه که در انتخابات مجلس این اتفاق افتاده است. حتی در پایتخت هم به این شکل بوده یعنی 30 نفر در لیستی بودند و خانم‌ها بیشتر رأی را آوردند. بیش از 50 درصد جامعه، خانم ها هستند. از نظر سطح سواد پیشرفته و تحصیل کرده هستند به ویژه اینکه چندین سال زودتر از  مردان به درک می‌رسند.

او گفت: همه جای دنیا این اتفاق افتاده و ما در طول تاریخ‌مان هم، چنین چیزی داشتیم و پیرو فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) هستیم به هر حال ما چیزی از زنان دنیا کم نداریم. خانم‌هایی مثل مرکل و کلینتون به عنوان زنانی هستند که توانستند در جامعه خود اعتماد به نفس و توانایی داشته باشند و حتی در جوامع خود، قابل ستایش هستند. 

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که چه کاندیداهای خانمی داریم که می‌توانند رئیس جمهور شوند؟ گفت: ابتدا مردان، کاندیداهای خود را معرفی کنند تا بعدا لیست زنانی که در مبارزه انتخاباتی با آنها شرکت خواهند کرد را ارائه دهیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات سال آینده دارید؟ تصریح کرد: خیر، تمایلی ندارم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سهیلا جلودارزاده پاسخ به این سوال رئیس جمهور وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود

ونزوئلا اوضاع کنونی در منطقه را نتیجه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و انفعال سازمان ملل دانست.

به گزارش ایسنا، ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا، در بیانیه‌ای گفت دولت «رویدادهای نگران کننده» در خاورمیانه را دنبال می‌کند.

به نوشته گاردین، در این بیانیه آمده است: در نتیجه نسل کشی فلسطین و بی منطقی رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل، وضعیت بی‌ثباتی در منطقه در هفته های اخیر به شدت بدتر شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: صلح تنها زمانی تضمین می‌شود که عدالت و قوانین بین‌المللی، عمدتاً در مورد مردم و دولت فلسطین، دوباره برقرار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاریو: ایران تمایلی به جنگ ندارد و با عقلانیت رفتار می‌کند
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • جلسه شورای امنیت در مورد پاسخ ایران به اسرائیل/ روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود/ نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود/ نماینده الجزایر: اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد
  • خانم مدل بعد از ازدواج با پیرمرد ثروتمند فریب خورد
  • ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام خواهند داشت؟
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام دادن خواهند داشت؟
  • اولتیماتوم میلان به پیولی: دو بازی تا اخراج
  • انتقاد شدید ذوالنوری از هیات رئیسه مجلس / تمام قدرت در ریاست و معاونت ها متمرکز شده / 5 نفر کاندیدای ریاست مجلس آینده هستند
  • انتقاد شدید ذوالنوری از هیات رئیسه مجلس /تمام قدرت در ریاست و معاونت ها متمرکز شده است /5 نفر کاندیدای ریاست مجلس آینده هستند