Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:03:30 GMT

۳۶۰۰ تن ماهی سردآبی در شهرستان اردل تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۳۲۶

۳۶۰۰ تن ماهی سردآبی در شهرستان اردل تولید شد

محمود کیانی  روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ۱۳۵مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود  یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته وی، شهرستان اردل با داشتن چشمه‌سارها و رودخانه‌ها، مهمترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی‌پروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اردل، پرورش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون۴ عنوان کرد و افزود:مطالعات توسعه پرورش ماهی در قفس در این شهرستان از سوی متولیان آبزی پروری کشور و استان درحال انجام است.

کیانی تاکید کرد: با توسعه پرورش ماهی در قفس در  دریاچه سد کارون۴ ،سالانه بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی سردآبی  تولید می‌شود.

وی از فعال بودن ۱۶ مزرعه پروش بچه ماهی در شهرستان اردل  خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۱۳میلیون بچه ماهی برای مصارف مزارع سطح استان و کشور تولید و روانه بازار می‌شود. 

کیانی،با بیان اینکه کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن مهمترین ظرفیت توسعه و ایجاد اشتغال در اردل محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این صنعت ضروری است و در سال جهش تولید جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، ۴۲۹ مزرعه پرورش ماهی مجاز و ۱۰ مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری سازمان شیلات ایران اردل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سازمان شیلات ایران اردل چهارمحال وبختیاری سازمان شیلات ایران اردل اخبار کنکور شهرستان اردل ماهی سردآبی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری