Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@22:57:10 GMT

آمادگی استان قزوین برای پاییز سخت کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۳۲۸

آمادگی استان قزوین برای پاییز سخت کرونایی

مهدیخانی گفت: استان قزوین در آماده باش پاییز سخت کرونایی به سر می برد و تنها راه رهایی از سختی های پیش رو رعایت تمام اصول بهداشتی از سوی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت اله مهدیخانی» بیان کرد: بر اساس پیش بینی های ستاد ملی و ستاد استانی پیشگیری از کرونا، پاییز سختی را خواهیم گذراند بنابراین باید همه دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: در جلسات استانی، تصمیماتی مبنی بر تهیه و ذخیره سازی ملزومات پیشگیری شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی اتخاذ شد و آموزش و پرورش و دانشگاه ها را موظف کردیم برای رفع نیاز فضاهای آموزشی ذخیره سازی لازم را داشته باشند و در بحث دستگاه ها هم باید همکاری لازم بین دستگاه های استان با ستاد پیشگیری از کرونا استان وجود داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: اما آنچه مهم است اهمیت موضوع از سوی مردم است، از هم استانی های عزیز می خواهیم که خطر کرونا را عادی انگاری نکنند، چرا که این بیماری هوشمند و بسیار پیچیده بوده و هر روز بخش بزرگی از جامعه جهانی، کشور و استان ما را درگیر می کند.

 

مهدیخانی اعلام کرد: اکنون با موج سخت تر و حادتری از شیوع بیماری نسبت به اوایل سال و آغاز شیوع بیماری کرونا در استان قزوین مواجه هستیم و همین امر نیاز استان را به الزامات پیشگیری از بیماری، تخت های بیمارستانی، امکانات تخت های ویژه، فضاهای نگهداری از بیماران و غیره بیشتر می کند.

 

وی در خصوص آمادگی استان در بحث مقابله با کرونا عنوان کرد: در بحث آمادگی استان، بیمارستان صحرایی وجود دارد و طی جلسات گذشته پیش بینی شد که طبقه دوم منفی، بیمارستان بوعلی قزوین فضای مناسبی است که اگر وضعیت کرونا در استان قزوین بحرانی شود، با اضافه کردن ۷۰ تخت، بیماران در این فضا بستری شوند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: همچنین بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه که در برنامه کاری مدیریت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین بوده و در شهرستان ها هم خوابگاه های دانشگاه ها پیش بینی شده و احتمال اینکه از فضاهای دیگری به جای خوابگاه ها استفاده کنیم وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: اما هیچ یک از تلاش های ما مانند پیشگیری و جدی گرفتن موضوع از سوی مردم اهمیت ندارد، انتخاب با مردم است که می توانند به عنوان سفیران سلامت، همه در کنار هم مراقبت های ویژه و اصول بهداشتی را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت در فصل پاییز و زمستان مشکلات زیادی متوجه استان خواهد بود که فقط دستگاه های دولتی را درگیر نمی کند بلکه قطع یقین مردم هم درگیر خواهند شد.

 

مهدیخانی یادآور شد: از هم استانی های محترم می خواهیم که با رعایت پروتکل های مورد تائید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور، با ستاد کرونا همکاری داشته باشند تا شاهد تردد مردم در بیمارستان ها نباشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا فصل پاییز مدیریت بحران استان قزوین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای حرف شما هم استانی‌ها در بسته صدای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رها سازی و انباشت نخاله‌ها ساختمانی در اطراف نجم آباد، گلایه مردم از مسیر‌های ناهموار و پر دست انداز موضوعاتی که هم استانی‌ها با سامانه ۱۶۲ در میان گذاشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پای حرف شما هم استانی‌ها در بسته صدای مردم
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین