Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:04:10 GMT

جزئیات عرضه اولیه وسپهر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۴۴۷

جزئیات عرضه اولیه وسپهر

فردا یکشنبه ۳۰ شهریورماه، نماد "وسپهر" در بازار فرابورس عرضه می شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت “سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات” در نماد “وسپهر” ٣٠ شهریور، به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ١٠١٠ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ و دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه، تاریخ تخصیص سهام چهارشنبه دوم مهر و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه پنجم مهرماه است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بورس در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود؟

در این راستا، بهروز  خدا رحمی ، مدیرعامل گروه سپهر صادرات با اشاره به عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات در یکشنبه ۳۰ شهریور  گفت:  وسپهر با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریالی از هفته‌ی آینده مسیر متفاوتی را در قالب یک شرکت فرابورسی آغاز خواهد کرد. تلاش ما این خواهد بود که نقدشوندگی به عنوان شاخصه‌ بنیادین معاملات وسپهر باشد و رشد متناسب با عملکرد را همچون پیش در دستور کار خواهیم داشت.

وی بالغ بر یک سوم از دارایی‌های وسپهر را  بورسی و مابقی را غیربورسی توصیف کرد و ادامه داد : راهبرد شرکت ، حرکت به سمت بورسی کردن سایر شرکت‌های زیرمجموعه بصورت هلدینگ و یا مجزا  و کمک در جهت رسیدن ارزش دارایی‌های سهامداران وسپهر به ارزش ذاتی آن خواهد بود و در این مسیر، ظرفیت نهفته در مجموعه‌ی شرکت‌های وابسته‌ و فرعی وسپهر، نوید سرمایه‌گذاری مطمئن و رو به رشدی را به سهامدارانش می دهد.

 خدا رحمی با اشاره به پیشنهادهای اولیه برای عرضه‌ اولیه وسپهر  گفت: سال گذشته این پیشنهاد مطرح بود  که ابتدا شرکت‌های زیرمجموعه بورسی شوند و پس از کشف قیمت و ارزش آنها، امکان بهتری برای عرضه‌ی وسپهر در ارزش‌های بالاتر فراهم شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که در این مسیر رو به رشد از ظرفیت سهامدارن جدید هم بهره‌مند شویم و  این افق رو به رشد را به همراه سهامداران جدید  بپیماییم.

 مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات  در پایان با اشاره به چشم انداز پیش روی وسپهر اظهار داشت : آرزوی شخصی من این است که با عنایت به مجموعه‌ پتانسیل‌هایی که وسپهر دارد که مهمترین آن تکیه بر پشتیبانی مطمئن همچون وبصادر بعنوان سهامدار عمده است، به عنوان یک نماد نقدشونده، پویا، بنیادی و خوش‌آتیه در بازار سرمایه شناخته شویم و شفافیت، انضباط‌ و بهداشت مالی و گزارشگری سرلوحه‌ی فعالیت‌های ما باشد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین عرضه اولیه وسپهر بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری سپهر صادرات ی وسپهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲