Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@03:25:20 GMT

ابراز نگرانی روسیه از تحرکات ناتو در دریای سیاه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۴۹۸

ابراز نگرانی روسیه از تحرکات ناتو در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی رادسکوی، رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کرد: ماموریت‌های عملیاتی رزمناو‌های ناتو در دریای سیاه در سال جاری میلادی ۳۰ درصد بیشتر طول کشیده است.

وی گفت: شمار این رزمناو‌ها که وارد دریای سیاه می‌شوند بسیار زیاد است و مدت ماموریت آن‌ها نیز در مقایسه با سال گذشته میلادی ۳۳ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادسکوی ادامه داد: "تا ۴۰ درصد از این رزمناو‌ها تسلیحات دوربرد و نقطه زن حمل می‌کنند. " وی از جمله از ناو هواپیمابر فرانکلین روزولت آمریکا یاد کرد که تا ۹۰ فروند موشک کروز تام هاوک حمل می‌کند.

این مقام نظامی روس گفت: این ناو هواپیمابر هم اکنون در کنار سه کشتی دیگر از کشور‌های غیر حوزه دریای سیاه در این منطقه به سر می‌برد. ناوگان روسیه در دریای سیاه کشتی‌های ناتو را به موقع ردیابی کرد و پس از اسکورت آن‌ها متوجه تسلیحاتشان شد.

به گفته وی، ناتو غیر از این کشتی ها، حضور هواپیما و تجهیزات راهبردی شناسایی دریایی و هوایی خود را در دریای سیاه تقویت کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه ناتو دریای سیاه پارسی خبر دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 

ایالات متحده از تحریم‌ها برای ایجاد اختلال در اجرای پروژه گاز LNG-۲ قطب شمال روسیه استفاده می‌کند. این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به سخنان جفری پیات، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، گزارش داد.

پیات گفت که کاخ سفید می‌خواهد مطمئن شود که این پروژه مرده به دنیا می‌آید. روسیه نباید بتواند پروژه‌های گازی جدیدی را توسعه دهد تا حجمی را که قبلاً به اتحادیه اروپا عرضه می‌کرد تغییر دهد.

این نشریه خاطرنشان کرد که ایالات متحده موفق به دستیابی به این موضوع شده است. این مقاله تصریح کرد که کارخانه کشتی سازی کره جنوبی Hanwha Ocean که شش کشتی حامل گاز برای پروژه مشخص شده ساخته بود، همکاری با مشتری روس را متوقف کرد. در حال حاضر، سه کشتی تکمیل شده ولی کار روی بقیه متوقف شده است.

در پایان دسامبر ۲۰۲۳، مشخص شد که سهامداران خارجی پروژه LNG-۲ قطب شمال روسیه تصمیم به خروج از آن گرفتند. این در مورد شرکت فرانسوی TotalEnergies، میتسوی ژاپنی و JOGMEC، و همچنین CNPC و CNOOC چین بود. این تصمیم مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه بود. سهامدار اصلی این پروژه نواتک است. خاطرنشان شد که به دلیل امتناع سرمایه گذاران خارجی از مشارکت در پروژه LNG، گاز باید در بازار نقدی به فروش برسد.

طبق گزارش رویترز، آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در سال ۲۰۲۳ شد. بر اساس آمار‌های دولت آمریکا، اروپا نخستین مقصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در ماه دسامبر بوده و ۵.۴۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به این قاره صادر شده که ۶۰ درصد کل محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۷۰ درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا رفته است.

اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش واردات گاز از روسیه به نخستین واردکننده ال‌ان‌جی آمریکا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • ابراز نگرانی شهروند تهرانی از خشک شدن درختان در حاشیه اتوبان فرودگاه امام خمینی (ره) + فیلم
  • ابراز نگرانی از گسترش آفت جوانه‌‌خوار بلوط در «دنا»
  • ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به دسترسی نداشتن ساکنان غزه به آب سالم