Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:22:52 GMT

ادعای ترامپ: ۷ یا ۸ کشور عربی با اسرائیل صلح می کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۵۰۱

ادعای ترامپ: ۷ یا ۸ کشور عربی با اسرائیل صلح می کنند

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شده احتمال زیادی وجود دارد کویت به زودی رابطه با اسرائیل را عادی‌سازی کند.

ترامپ تا به حال چندین بار گفته چندین کشور دیگر همانند امارات و بحرین روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی خواهند کرد.

او به عنوان مثال بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) مدعی شد که دست کم ۷ الی ۹ کشور به زودی به امارات و بحرین خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفت: «عربستان سعودی نیز به زودی در وقت مناسب به روند صلح» خواهد پیوست.»

«دونالد ترامپ»، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز۲۳ مرداد (۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ اسرائیل کویت عادی سازی روابط عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است

شبکه پخش رژیم صهیونیستی (کان) در این باره اذعان کرد که برخی از ایرلاین‌ها اعلام کردند که در ماه‌های آینده حاضر نیستند به سر کار خود در فرودگاه بن گوریون برگردند.

این گزارش چند روز پس از آن روی می‌دهد که با حمله تنبیهی و مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بین المللی پرواز به مناطق اشغالی فلسطین را متوقف کرده و اعلام کردند برای برپایی پرواز‌ها باید تصمیم گیری مجدد کنند.

حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در پرواز به مناطق اشغالی فلسطین تجدید نظر کنند. در این بین شرکت هواپیمایی امارات تعدادی از پرواز‌های خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد و شرکت هواپیمایی اتحاد نیز پرواز‌های خود به تل آویو و امان، پایتخت اردن، را نیز به طور کامل لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی فلای دبی امارات نیز اعلام کرده که به خاطر ممنوعیت پرواز در آسمان سرزمین‌های اشغالی، تعدادی از پروازهایش لغو شده اند.

از آن‌جا که تعدادی از کشور‌های عربی همسایه سرزمین‌های اشغالی نیز اقدام به بستن آسمان خود کردند، اتفاق مشابهی نیز در لبنان، مصر و کویت رخ داده است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز اعلام کرده پروازهایش به تل آویو، امان، بیروت، و اربیل را حداقل تا پایان روز دوشنبه لغو کرده است و برای برقراری مجدد پرواز‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

در کنار لوفت‌هانزا، شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و اتریش نیز اعلام کرده اند که تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان رژیم صهیونیستی خودد داری خواهند کرد و مشخص نیست چه زمانی از پرواز‌ها سر گیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی
  • نتانیاهو: به‌زودی فشارها را برای آزادی گروگان‌هایمان افزایش می‌دهیم
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است
  • ادعای یک روزنامه آمریکایی: حماس بنا دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند