Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:35:44 GMT

برگزاری جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۵۳۸

برگزاری جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس حوزه هنری هرمزگان از برگزاری جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.

انوشیروان پیش‌دار، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان، صبح امروز، ۲۹ شهریورماه، ضمن بازدید از دفتر ایسنا خلیج فارس، در گفت‌وگو با این خبرگزاری ضمن تقدیر از فعالیت‌های ایسنا به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به جامعه، اظهار کرد: این خبرگزاری بدون هیچ چشمداشتی و در عین خلوص نیت در حال خدمت و پوشش اتفاقات خبری است،  ایسنا از نیروهایی جوان، پویا، خلاق و تلاشگری تشکیل‌شده که همواره صاحب ایده هستند و سرعت، دقت و صداقت در انتقال اخبار را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ سال از دفاع مقدس می‌گذرد و فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌ای محوری را برای این هفته در نظر گرفته‌ایم. بسیاری از بچه‌های ما انقلاب و جنگ را ندیده و با این مفاهیم آشنا نیستند، ازاین‌رو باید بدانند چه اتفاقاتی افتاده و چه کسانی ایستادند، مقاومت کردند و شهید شدند تا امروز کشوری آزاد و مستقل در منطقه بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 رئیس حوزه هنری هرمزگان تصریح کرد: بخشی از رسالت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل‌های آینده بر عهده حوزه فرهنگ و هنر است. در این سال‌ها ادبیات دفاع مقدس بخش مهمی از فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کرده است، هم در دوران دفاع مقدس و هم پس‌ازآن نویسندگان و شاعرانی پا به عرصه گذاشتند که با نوشتن شعرها، داستان‌ها و خاطراتی از شهدا و رزمندگان در راستای انتقال این فرهنگ گام‌های بزرگی برداشتند.

پیش‌دار ادامه داد: رشته‌های مختلف هنری چون فیلم، نمایش و هنرهای تجسمی در این عرصه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند اما ادبیات بسیار فراگیرتر و تأثیرگذارتر بوده و نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی این است که از نویسندگان به‌خصوص در حوزه دفاع مقدس حمایت کنند که متأسفانه در گذشته در استان هرمزگان به این مسئله توجه کمتری شده بود. امسال تصمیم گرفتیم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اولین جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس را در استان برگزار کنیم.

رئیس حوزه هنری هرمزگان اضافه کرد: فراخوان این مسابقه ادبی در هفته دفاع مقدس اعلام و کلیه کتاب‌هایی که بعد از دفاع مقدس تاکنون در این حوزه نوشته شده، جمع‌آوری و داوری می‌شود. در اسفندماه سال جاری این جشنواره جایزه ادبی با همکاری استانداری هرمزگان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور نویسندگان و مسئولین کشوری و استانی برگزار شده، از همه نویسندگانی که در این حوزه کتابی نوشته‌اند تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

پیش‌دار عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی نویسندگان حوزه دفاع مقدس، جمع‌آوری کتاب‌های چاپ‌شده در این حوزه و تهیه آرشیو کتاب‌خانه تخصصی، ایجاد انگیزه در نویسندگان برای ورود به حوزه دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و سعی خواهیم کرد در سال‌های آینده نیز این جشنواره برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا، اجازه برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های حضوری را به ما نمی‌داد، بسیاری از برنامه‌ها ازجمله شب‌شعر، نمایشگاه عکس مجازی و نمایشگاه هنرهای تجسمی در فضای مجازی برگزار شد. ما فعالیت‌های خود را متوقف نکرده و تنها آن را به بستر فضای مجازی منتقل کردیم. در ماه محرم نیز با تولید پوسترهای عاشورایی، عکس و نمایش‌های کوتاه در فضای مجازی توانستیم خوب ظاهر شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی فرهنگی و هنری حوزه هنري فرهنگ ایثار و شهادت رئیس حوزه هنری جایزه ادبی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان از برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، مجتبی ملااحمدی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان روز سوم خرداد سال جاری با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مقامات برگزار خواهد شد که در این زمینه ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیرین است.

وی افزود: فلسفه کار برگزاری جشنواره، تقدیر و تشویق خیرین مدرسه‌ساز است و نکته مهمی که در این میان مطرح است اینکه در خلل این جشنواره باید دیگران نیز به کار خیر ترغیب شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان ادامه داد: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سنوات قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

ملااحمدی بیان داشت: انعکاس این جشنواره باید از ظرفیت صدا و سیما نهایت بهره‌برداری و استفاده انجام شود تا فرهنگ کار خیر گسترش یابد، نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان مدارس خیرساز که به واسطه حضور در این فضاهای آموزشی امروز دارای موقعیت مناسبی هستند، باید معرفی شوند تا ارزش کار خیر در میان جامعه نهادینه شود، از ظرفیت دانش‌آموزی استان اصفهان باید در گسترش فرهنگ خیر و نیک اندیشی استفاده شود تا شاهد تداوم این فرهنگ با ارزش در میان نسل‌های آینده نیز باشیم.

ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده است و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

وی افزود: نوسازی، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش در حال تعامل برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه هستند و در این زمینه مجمع در حال انجام امور برای اجرای برنامه هستند؛ وظیفه ما اجرای مطلوب جشنواره خیرین در جهت تکریم آنان است، چرا که این انسان‌های بزرگ بدون هیچ چشم داشتی مال خود را فدا کرده‌اند.

کد خبر 745547

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی