Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:20:46 GMT

۷۰ درصد استانداردها برای پیشگیری از کرونا رعایت می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۶۴۷

۷۰ درصد استانداردها برای پیشگیری از کرونا رعایت می شود

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مدارس دو هفته است که فعال شده‌اند و طی بررسی‌ها حدود ۷۰ درصد دانش آموزان در این استان سر کلاس درس حضور یافته‌اند. شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری روز به روز در حال شدت گرفتن است و روز به روز به آمار فوتی‌های کرونا افزوده می‌شود. شیوع کرونا از طرفی و حضور دانش آموزان در مدارس و خطر ابتلای آنها به کرونا از طرف دیگر همچنان مهمترین نگرانی خانواده‌های چهارمحالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس ابتلاء فرزندان آنها به کرونا و در خطر قرار گرفتن سلامت آنها در مدارس این روزها به هراس و استرس واقعی برای خانواده تبدیل شده است. اگرچه مدارس در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرکت می‌کنند اما خانواده با توجه به همه گیری این بیماری و ابتلاء سریع به این بیماری نمی‌توانند نسبت به سلامتی دانش آموزان خود بی تفاوت باشند.

از طرفی اعلام خبرهای غیر موثق در خصوص ابتلاء دانش آموزان به کرونا در استان‌های مختلف کشور در شبکه‌ها اجتماعی بر تشدید نگرانی خانواده‌های این استان دامن می‌زند.

فوتی‌های این بیماری در سطح استان نسبت به گذشته بیشتر شده است و همین امر بر دلهره و هراس خانواده‌های چهارمحالی افزوده است یکی از مادران چهارمحالی که دارای دو دانش آموز است به خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: شیوع کرونا به عنوان مهمترین تهدید سلامت افراد جامعه در حال حاضر به شمار می‌رود.

خدیجه حسینی بیان کرد: فوتی‌های این بیماری در استان نسبت به گذشته بیشتر شده است و همین امر بر دلهره و هراس خانواده‌های چهارمحالی افزوده است.

وی بیان کرد: شیوع کرونا در استان از طرفی و حضور دانش آموزان در مدارس از طرف دیگر بر شدت دلهره و اضطراب خانواده‌ها افزوده است و خانواده‌ها نگران ابتلاء فرزندان خود به کرونا هستند.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به رعایت مواد بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلاء به کرونا بی توجه هستند و نسبت به استفاده از ماسک و… بی تفاوت هستند و همین امر نگرانی را بیشتر کرده است.

وی بیان کرد: مدیریت سلامت کودکان و نوجوانان در جلوگیری از ابتلاء به کرونا در محیط خانواده در زمان تعطیلی مدارس توسط بسیاری از خانواده به خوبی انجام شد اما اکنون خطر هر لحظه در کمین دانش آموزان است.

مادران و پدران به علت تعداد بالای دانش آموز در مدارس دولتی نگران سلامت دانش آموزان خود هستند یکی دیگر از مادران شهرکردی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های که وضعیت مالی خوبی دارند، دانش آموزان خود را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کردند، تاکید کرد: در این مدارس کلاس‌های درس با تعداد کم دانش آموز تشکیل می‌شود و همین امر خطر ابتلاء را کاهش می‌دهد.

صمیمی گفت: بسیاری از خانواده وضعیت مالی خوبی ندارند و نمی‌توانند فرزندان خود را به این گونه مدارس بفرستند و این در حالی است که روند آموزش در این مدارس به خوبی در حال انجام است اما مادران و پدران در مدارس دولتی به علت تعداد بالای دانش آموز نگران سلامت فرزندان هستند و این همین امر نیز در بر کیفیت آموزش نیز تأثیر غیر مستقیم گذاشته شده است.

۷۰ درصد دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری سر کلاس‌های درس حاضر شدند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری ۱۰۰ درصد مدارس این استان فعال شدند، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد دانش آموزان با رضایت خودشان بدون اجبار سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

فیروز عسگری ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد معلمان در کلاس درس حضور دارند و مابقی نیز به دلیل عذر پزشکی مانند بیماری زمینه‌ای، خانم‌های باردار یا مشکوک به کرونا با داشتن مجوز سر کلاس حاضر نشدند.

وی گفت: در حال حاضر مدارس دولتی در دوردست‌ترین نقاط استان نیز فعال است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از اسفند ماه تاکنون چهار مرحله سرانه بهداشتی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان برای مدارس استان تزریق شد و مرحله بعد نیز در حال آماده شدن برای پرداخت است.

وی با بیان اینکه ساماندهی معلمان به طور کامل انجام شده و تمام مدارس معلم دارند، تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد کتب درسی به دست بچه‌ها رسیده و کمبودها هم در حال دریافت شدن است البته برخی دانش آموزان ثبت نام نکرده بودند.

وی ادامه داد: تمام مدارس ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و شبکه بهداشت هم به عنوان ناظر مدارس را رصد می‌کند و ما هم روزانه از ادارات گزارش می‌گیریم.

فعالیت ۱۰۲۰ مدرسه غیر دولتی در چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۶ مدرسه دولتی و یک هزار و ۲۰ مدرسه غیر دولتی در استان در حال فعالیت است.

وی گفت: معتقد هستم بخش غیردولتی به جز با کیفیت بخشی خود نمی‌تواند دوام آورد زیرا زمانی دانش آموزی در مدرسه غیر دولتی ثبت نام می‌شود که باید از مدرسه دولتی چیزی برتر در ابعاد فرهنگی و آموزشی داشته باشد که اگر اینگونه نباشد دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی را باید بر اساس آمار و اسناد در وضعیت آموزش و پرورش تجزیه تحلیل کنیم تا بگوییم چه وضعیتی دارند، تاکید کرد: در مجموع مدرسه غیر دولتی اگر به کیفیت خود فکر نکند دوام نمی‌آورد و تعطیل می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت مدارس غیردولتی از دولتی بیشتر است، گفت: نمی‌توان چنین حرفی زد و این عمومیت ندارد و مدارس غیر دولتی که خودشان را به روز نکنند توسط مردم خود به خود بسته می‌شوند پس باید مدارس مطلوب مشتری مدار شوند.

حدود ۷۰ درصد استانداردها برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش در سفر به چهارمحال و بختیاری و حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفت: حدود ۷۰ درصد استانداردها برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود.

سید حامد برکاتی گفت: وضعیت مدارس چهارمحال و بختیاری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا و حدود ۷۰ درصد منطبق بر استانداردهای تعریف شده و در خصوص مسائل جزئی‌تر کاملاً مطابق با دستورالعمل‌ها است.

وی تصریح کرد: روز به روز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به کسب تجربه در مدارس بهبود می‌یابد.

مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه، مادران به عنوان رکن اساسی خانواده باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتر داشته باشند، افزود: سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حدود دو متری و شست و شوی مرتب و صحیح دست‌ها باید توسط اعضای خانواده جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به همجواری با استان‌های با شیوع بالای بیماری کرونا و قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های جنوبی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شکل جدی تری دنبال کند.

وضعیت بازگشایی مدارس و صعودی شدن شیوع کرونا در سطح استان باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و تلاش شود که تمهیدات بیشتری در مدارس برای جلوگیری از شیوع این بیماری در نظر گرفته شود و تلاش شود که آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار شود و دانش آموزان کمتر سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 5026959

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد مدارس آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر هفته دفاع مقدس آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان زلزله محرم 99 رعایت پروتکل های بهداشتی بسیاری از خانواده مدرسه غیر دولتی دانش آموزان شیوع کرونا کلاس های درس حدود ۷۰ درصد خانواده ها همین امر مدارس غیر دانش آموز استان ها مدارس دو سر کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید