Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اردشیر سعدمحمدی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید اسید فسفریک و کود‌های فسفاته با بیان این‌که شرکت مس ۲۵۰ میلیون یورو برای ایجاد کارخانجات تولید اسید فسفریک و کود‌های فسفاته سرمایه‌گذاری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر قیمت اسید فسفریک در دنیا ۶۵۰ دلار در تن و قیمت کود‌های شیمیایی فسفاته نظیر DAP حدود ۳۵۰ دلار در تن است؛ لذا با احداث کارخانجات مذکور ایجاد ارزش افزوده، کمک به تامین پایدار نیاز حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تنی کشاورزان به انواع کود‌های شیمیایی که عمدتا از طریق واردات تامین می‌شد، جلوگیری از خروج صد‌ها میلیون دلار ارز بابت واردات انواع کود‌های شیمیایی و ایجاد اشتغال پایدار اتفاق خواهد افتاد. به گزارش پول نیوز، عصر دیروز در جلسه‌ای با حضور «کاظم خاوازی»، وزیر جهاد کشاورزی، «جعفر سرقینی»، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، «خداداد غریب‌پور» رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو و دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین وزارت صمت و کشاورزی در زمینه تولید اسید فسفریک و کود‌های فسفاته و تضمین خرید امضا شد.

مدیرعامل شرکت مس در این مراسم همچنین با اشاره به این‌که برای تولید کود فسفاته مورد استفاده کشاورزان نیاز به تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک و همچنین خاک فسفات است، ادامه داد: با توجه به تولید یک‌میلیون و ۶۱۰ هزارتن اسید سولفوریک در دو منطقه سرچشمه و خاتون‌آباد توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و نیاز کشور برای تولید کود‌های فسفاته به منظور استفاده در زراعت و کشاورزی این تفاهم‌نامه امضا شد تا بتوانیم در مرحله اول تبدیل اسید سولفوریک را به اسید فسفریک و در مرحله بعد تولید کود فسفاته را انجام دهیم.

سعدمحمدی افزود: میزان سرمایه‌گذاری لازم برای کارخانه تولید اسید فسفریک ۱۰۰ میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید کود‌های فسفاته SSP، TSP و DAP حدود ۱۵۰ میلیون یورو است. در مجموع ۲۵۰ میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که مدت زمان ساخت کارخانه اسید فسفریک ۲۴ ماه است گفت: مراحل اولیه طراحی این کارخانه در منطقه بندرعباس انجام گرفته است و اسید سولفوریک از کرمان به بندرعباس منتقل می‌شود که برای حمل این اسید سولفوریک به بندرعباس با استفاده از ۱۰۰ دستگاه واگن ریلی مخصوص حمل اسید سولفوریک و ۲۰۰ دستگاه ایزوتانک سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در بندرعباس نیز برای ذخیره سازی حدود ۱۲۰ هزار تن اسید سولفوریک تاسیسات تخلیه، ذخیره‌سازی و بارگیری، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که این پروژه نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری است. تحویل خاک فسفات نیز توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در منطقه بندرعباس انجام خواهد شد.

سعدمحمدی با بیان این‌که شرکت مس برای تولید کود فسفاته سالانه نیاز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خاک فسفات خواهد داشت، افزود: با تضمین وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین خاک و همچنین برنامه‌ریزی جهت توزیع کود، ما خواهیم توانست از واردات سالانه یک میلیون تن کود‌های فسفاته به کشور جلوگیری کنیم و حتی برنامه برای صادرات مازاد کود هم داریم که از این طریق امیدواریم بتوانیم اتفاق بزرگی برای کشور رقم بزنیم.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت مس شرکت ملی مس شرکت ملی صنایع مس مس سرچشمه تولید اسید فسفریک اسید سولفوریک سرمایه گذاری میلیون یورو تولید کود شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند