Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:50:51 GMT

تولید نهال توت از بذر در نهالستان اراک انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۷۶۹

تولید نهال توت از بذر در نهالستان اراک انجام شد

«حمیدرضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تکثیر نهال توت تاکنون از طریق قلمه صورت می‌گرفت و امسال در قالب طرح پژوهشی برای نخستین بار تولید این نهال از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی از طریق بذر انجام شد.

وی ادامه داد: تولید نهال توت از طریق بذر به‌صورت نمونه  در ۲ هزار متر از نهالستان اراک انجام شده و در صورت تامین منابع مالی،۲ هکتار از اراضی این نهالستان به نهال توت اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی  هماهنگی نهال با شرایط آب و هوایی استان را از جمله مزایای تولید نهال توت از طریق بذر دانست و گفت: شیوه جدید تولید نهال توت موجب می‌شود گیاه با شرایط آب و هوایی استان سازگاری بیشتری داشته و این مهم افزایش درآمد اقتصادی برای بهره‌برداران را به همراه دارد.

مرادی افزود: اقتصادی کردن نهال‌های کشت شده در اراضی ملی استان مرکزی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است و تولید نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک و کشت این نهال در عرصه‌های طبیعی و ملی بر این اساس انجام شده‌ است.

وی ادامه داد:  تولید و تکثیر نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک گامی برای تولید کرم ابریشم و درآمد اقتصادی برای بهره‌بردارن نیز است.

 استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری پژوهشگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری پژوهشگر اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری پژوهشگر اخبار کنکور تولید نهال توت نهالستان اراک استان مرکزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: بیش از ۱۳ هزار مصرف‌کننده تازه در این استان در سال ۱۴۰۲ از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و شعله‌های آبی گرمابخش خانه‌شان شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی کمال‌آبادی فراهانی در این باره توضیح داد: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار و ۹۸۲ مشترک در بخش خانگی، یک هزار و ۵۴۲ مشترک در بخش عمومی و ۳۳۵ مشترک در بخش صنعتی بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۹.۸۱ درصد جمعیت استان مرکزی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.


 

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها