Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، اظهار داشت: با این سرمایه گذار وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم به زودی برای احداث یک سایت موزه ملی در سگزآباد به توافق نهایی دست پیدا کنیم.

علیرضا خزائلی یادآور شد: کار ساخت سایت موزه سگزآباد در چند فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد که جزییات آن پس از توافق نهایی با سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تمدن ۹ هزار ساله شناسایی شده در جنوب دشت قزوین از جمله تپه زاغه سگزآباد،اظهار داشت: بیش از نیم قرن از کاوش های باستان شناسی در محوطه های پیش از تاریخ در سگزآباد می گذرد و در طول این سال ها یافته های ارزشمندی از زندگی گذشتگان در دوره های عصر آهن ۲ و ۳ به دست آمده است.

این مسوول در پایان گفت: پیش بینی شده است که بخشی از این یافته ها برای آشنایی علاقه مندان به تاریخ و همچنین گروه های دانشجویی و باستان شناسان در سایت موزه به نمایش گذاشته شود.

کاوش های باستان شناسی در محوطه های پیش از تاریخ سگزآباد واقع در جنوب قزوین از دهه ۴۰ به بعد در حال انجام است. 

ایجاد سایت موزه در این مکان یکی از مطالبات مردم و مسوولان محلی است.

جنوب دشت قزوین با داشتن تمدن ۹ هزارساله و وجود محوطه‌های پیش از تاریخ از جمله تپه زاغه، قره تپه و تپه قبرستان در سگزآباد که معرف قدیمی ترین دوران استقرار و زندگی در این منطقه است از مهم ترین کانون‌های شکل‌گیری تمدن در فلات ایران و از محورهای عمده مطالعات و پژوهش‌های باستان شناسی کشور محسوب می شوند.

برچسب‌ها استان قزوین میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین میراث فرهنگی موزه استان قزوین میراث فرهنگی موزه اخبار کنکور سایت موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود