Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:27:29 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۸۶۲

زنجان در هفته‌ای که گذشت

** استاندار زنجان گفت: اخذ بارنامه فروش ماده معدنی در این استان به رقم ۲۵۰ معدن افزایش پیدا کرده که این به معنی استخراج مواد کانی از این تعداد معدن و به فروش رساندن آنها است.

** استاندار زنجان گفت: بسیاری از مکافات ها و مشکلات کنونی شهر زنجان از قبیل باغ شهرها، گاوازنگ، منطقه دو اسب و حتی حاشیه شهرها از نبود طرح جامع نشات می گیرد که تحقق و تصویب نهایی آن مبتنی بر اساس اصول، به صورت علمی و آینده نگرانه، از بروز چنین مسائلی پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، شاعر آیینی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان درجه یک هنری گرفت.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این باره به خبرنگاران گفت: این نشان در سوگواره شعر «پلک صبوری» که در تالار وحدت تهران برگزار شد، به این شاعر آیینی برجسته زنجانی اعطا شد.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در این استان برگزار می‌شود.

** مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: نرخ ازدواج در این استان طی پنج ماهه امسال رقم ۸.۷ مورد در هر هزار نفر است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری(۸.۱)، ۶ دهم بالاتر است.

سید علی شفیعی افزود: در پنج ماهه امسال سه هزار و ۹۶۹ مورد واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید.  

** شرکت کالسیمین به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش روی در خاورمیانه، با وجود سایه سنگین تحریم‌های مستقیم آمریکا، توانسته است در افزایش میزان تولید و حفظ و ایجاد اشتغال به نماد بارزی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و معنا کردن جهش تولید در صنعت روی کشور تبدیل شود.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۳۵ نفر برای مسکن کارگری در استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

** نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌بری صنایع فولاد و مصرف بالای آب در این واحدها، منابع آب‌های زیرزمینی در منطقه ابهر را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام حسن شجاعی افزود: در دشت کشاورزی مثل ابهر در خصوص برداشت بالا از منابع آب های زیرزمینی و میزان مصرف آب در برخی صنایع فولاد نگرانی های جدی وجود دارد. 

** رزمایش «شور عاطفه‌ها» با شعار" همدل می شویم برای مهربانی در مهر" از ۲۲ شهریورتا ۱۱مهر با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت با اولویت «ملزومات آموزش غیرحضوری» در استان زنجان برگزار می‌شود.

** تصویربرداری سریال شهید دکتر مجید شهریاری با عنوان" میراث مجید" در زنجان آغاز شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان این سریال قرار است در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید و سال آینده از طریق یکی از شبکه های سراسری سیما پخش شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی استانداری زنجان زنجان مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی استانداری زنجان زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری خواهد بود و بارش‌های قابل توجهی انتظار نمی‌رود.

وی افزود: این شرایط جوی در برخی مناطق از جمله ارتفاعات با رگبار‌های ضعیف و پراکنده باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه از فردا تا اوایل هفته آینده آسمان صافی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد به ویژه بعدازظهر امروز و فردا افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می‌رسد.

قدیمی گفت: طی شبانه روز گذشته ایستگاه قیدار با ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی افزود: تا روز پنجشنبه این هفته هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه مجددا دما‌ها به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است
  • صنایع، مصرف‌کننده ۵۰ درصد از برق کشور
  • ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود