Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-نماینده روسیه در سازمان ملل اروپایی در واکنش به ادعاهی اخیر مقامات واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و تحریم‌ها، خطاب به آنها تاکید کرد: «آیا نمی‌فهمید که همه اعضای شورای امنیت به‌روشنی گفته‌اند آمریکا را عضو برجام نمی‌دانند؟ دست از بی‌اعتبار کردن خودتان بردارید.»

خبرگزاری میزان – میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان ملل در حساب توییتری خود با بیان این مطلب افزود: در واکنش به ادعای تبلیغاتی روز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های ضد ایرانی نوشت: چگونه این کار را انجام می‌دهید ؟ ‌آیا آمریکا از طرف شورای امنیت سازمان ملل صحبت خواهد کرد؟ چه کسی به شما چنین اجازه‌ای داده است؟ آیا نمی‌فهمید که همه اعضای شورای امنیت به‌روشنی گفته‌اند که آمریکا را عضو برجام نمی‌دانند؟ دست از بی‌اعتبار کردن کشور خودتان (آمریکا) بردارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف در توئیتی دیگر نوشت: موضوعات مطرح شده در بیانیه مشترک سه کشور اروپایی باید در نشست کمیسیون مشترک برجام به شکلی ملموس مورد بحث قرار گیرد.

این دیپلمات روس نوشت: مهم‌ترین نکته در بیانیه مشترک سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس و فرانسه و آلمان)‌ تاکید مجدد بر موضع مشخص شده درخصوص تلاش (آمریکا)‌ برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل (اسنپ‌بک) است.

سه کشور اروپایی روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی در نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام ،‌در ارتباط با نامه 20 اوت آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با رویه‌های ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، خاطرنشان کردند کرد که موضع بیان شده در وزیران خارجه سه کشور اروپایی در بیانیه مشترک آنها در روز 20 اوت همچنان به قوت خود باقی است.

آنها بدون اشاره به تعلل و ناتوانی خود در اجرای تعهداتشان ذیل برجام، ادعا کردند که عدم پایبندی «سازمان‌یافته (سیستماتیک) ایران» به تعهداتش در این توافق به طور جدی مزایای برجام را در حوزه عدم اشاعه تسلیحات اتمی تضعیف کرده است.

سه کشور اروپایی در همین پیوند نسبت به افزایش ذخایر اورانیوم، تداوم عملیات تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته، و برنامه‌ریزی ایران برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر ابراز نگرانی کردند. آنها در بخش دیگری از بیانیه یادشده با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و کاهش تعهدات ایران ذیل این توافق، خواستار یافتن راه حل دیپلماتیک برای حفظ برجام و پیشرفت در مذاکرات کمیسیون مشترک شدند.

جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که اگر سایر طرف‌های باقی‌مانده در برجام تصمیم بگیرند تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا کنند، گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: شانس ترامپ در انتخابات کاهش یافته است نگرانی‌ها از تعداد بالای تلفات غیر نظامیان در افغانستان
دهلی‌نو: ترکیه در امور داخلی هند دخالت نکن

این درحالی است که آمریکا مدعی شده که مطابق متن قطعنامه 2231 همچنان مشارکت کننده در برجام به شمار می‌رود و در اقدامی بر خلاف عقل سلیم درصدد فعال‌سازی مکانیسم ماشه و احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است. دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه درباره ناکامی آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: پیشاپیش پیروزی روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد و شکست مفتضحانه آمریکا را به ملت ایران را تبریک می‌گویم.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: برجام سازمان ملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام سازمان ملل بیانیه مشترک سه کشور اروپایی شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد برگزاری نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با طالبان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان تصریح کرد هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید با هماهنگی و توافق کابل باشد.

کابلوف با اظهار اینکه سازمان ملل برای برگزاری دور سوم نشست دوحه باید موافقت کابل را داشته باشد، تأکید کرد درغیراین‌صورت این نشست‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد دولت‌‎های جهان باید به جای استفاده از سازوکارهای تماس چندجانبه، روابط خود را با افغانستان از طریق سازوکارهای دوجانبه حفظ کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، کابلوف تأکید کرد آمریکا باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند، به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی نظام بانکی این کشور پایان دهد و به مسئولیت‌های خود را در رابطه به بازسازی افغانستان عمل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد متقی در سال جاری میلادی به مسکو سفر کند.

متقی نیز در این دیدار از موضع حمایتی روسیه در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و بر تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به رشد است و در حال حاضر افغانستان با تمام کشورهای همسایه منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: مشکلات افغانستان باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وی همچنین تأکید کرد واقعیت‌های زمینی کنونی افغانستان باید درک شود و شرایطی در افغانستان وجود ندارد که نیاز به تعیین نماینده ویژه توسط سازمان ملل داشته باشد.

متقی تصریح کرد افغانستان مشغول گفتگو با سازمان ملل است و پس از شفاف‌سازی کافی در مورد دستورکار و ترکیب نشست آینده دوحه موضع خود را برای حضور در آن نشست اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه