Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@12:47:11 GMT

سهام آمریکا بازهم سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۸۸۱

سهام آمریکا بازهم سقوط کرد

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۶۵۷.۴۷ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، احتمال طولانی شدن رویکرد فعلی بانک های مرکزی به معامله گران این سیگنال را فرستاده است که باید خود را آماده مواجهه با یک دوره احیای طولانی و سخت کنند. گزارشات جدید حاکی از آن است که اکثر مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند سیاست های پولی و مالی فعلی تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته بازار باز فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرده است تا زمانی که برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا نیاز به حفظ نرخ بهره در سطوح پایین باشد در نرخ بهره صفر تا ۰.۲۵ درصدی فعلی تغییری صورت نخواهد گرفت. بانک مرکزی آمریکا اخیرا تصمیم گرفته است پس از یک دهه، رویکرد تورمی خود را تغییر و اجازه دهد نرخ تورم از دو درصد نیز عبور کند. البته به گفته جروم پاول- رییس این نهاد- اجازه فاصله گرفتن بیش از حد تورم از محدوده دو درصدی نیز داده نخواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس نیز از تصمیم خود برای حفظ نرخ بهره در سطح فعلی بر داده و اعلام کرده است شیوع کرونا، اقتصاد جهانی را با ریسک های بی سابقه ای مواجه کرده است و شرایط اقتصادی در وضعیت عادی قرار ندارد. تمامی اعضای کمیته پولی بانک مرکزی از حفظ نرخ بهره در سطح ۰.۱ درصدی فعلی و تداوم برنامه خرید اوراق قرضه تا سقف ۷۴۵ میلیارد پوند حمایت کردند. با این حال این کمیته برای نخستین بار از بررسی احتمال کاهش نرخ بهره به سطح منفی خبر داده است.


آمریکا در اوج جنگ تجاری سال ۲۰۱۸ روی واردات محصولاتی از چین به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه اضافی وضع کرد که این اقدام با واکنش متقابل طرف چینی روبرو شد.


راسل پرایس- تحلیل گر بازار در موسسه " فایننشیال تروی" گفت: در ماه آگوست در بسیاری از بخش ها شاهد ثبت رشد بودیم اما نه آنچنان نیرومند که پیشتر انتظارش را داشتیم. همه گیری کرونا جلوی رشد اقتصادی را گرفت و احیای توان مالی مصرف کنندگان طول خواهد کشید. هم در زمینه مخارج مصرفی و هم در زمینه جریانات سرمایه ای با قبل از زمان کرونا فاصله قابل توجهی داریم که رسیدن به سطح قبل زمان بر و دشوار خواهد بود.


در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۶۵۷.۴۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۰۷ درصد کاهش تا سطح ۳۳۱۹.۴۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۳.۷۲ درصد ریزش در سطح ۱۰ هزار و ۷۹۳.۲۸ واحدی بسته شد.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۰۷.۰۵ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۷۰ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۱۶.۲۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۱.۲۲ درصدی در سطح ۴۹۷۸.۱۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۲۱ درصد پایین رفت و به ۶۹۲۹.۸۰ واحد رسید.


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۸ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۶۰.۳۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۴۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۴۵۵.۴۱ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۲.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۳۷.۰۹ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۲ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۵۸۶۴.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت پول نیوز بورس اروپا بورس جهانی بورس آسیا واحد بسته شد بانک مرکزی درصد ریزش نرخ بهره روز قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • رسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه