Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:16:13 GMT

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۹۱۱

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و دوم تا بیست و هشتم شهریور ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن به همراه لینک متن کامل خبرها در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان در این گزارش آمده است.

اجتماعی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ابتلای ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در ادامه بازرسی‌های سرزده تا ساعت ۲۲ پنجشنبه تایید و بخش‌هایی از آن تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم شریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله باکرونا بر حسب وظیفه ذاتی و حساس خود، بازرسی از مراکز عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها را به صورت مداوم و مستمر و ۲۴ ساعته به انجام رساندند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر این استان با ساخت ۴۲ مدرسه دیگر رفع می‌شود.

سعید هژبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۱ فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان ساخته شد، اما با توجه به آمار بالای جمعیت ساکن، این تعداد مدرسه کافی نیست. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ساختمان جدید مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان سمنان و ۳۸ خانه هلال در سراسر این استان، همزمان با طرح‌های کشوری، به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رییس جمهوری روز پنجشنبه افتتاح شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل آتش نشانی گرمسار گفت: آتش سوزی در واحد صنعتی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن با تلاش چهار ساعته ۳۵ آتش‌نشان مهار شد.

عباس قندالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیروها و تجهیزات از آتش‌نشانی‌های گرمسار، شهرک صنعتی گرمسار، ایوانکی و شهرک صنعتی ایوانکی و آتش‌نشانی آرادن برای مهار آتش‌سوزی در این واحد تولیدی کمک کردند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پنج دستگاه کامیون حامل ۶۶۰ راس دام غیرمجاز به ارزش ۱۶میلیارد ریال در شهرستان سمنان توقیف شد.

سردار  سرتیپ دوم عبدالله حسنی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ماموران انتظامی شهرستان سمنان هنگام گشت زنی های هدفمند و موثر خود  به پنج دستگاه کامیون حامل احشام در یکی از میادین ورودی شهر مشکوک می شوند.متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: وقوع ۲ مورد حادثه شامل واژگونی لودر و تصادف رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته در استان موجب فوت یک نفر و مصدومیت سه تن شد.

مظفر محمدخانی شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر ۱۰ محور فولادمحله به دامغان با کامیون برخورد کرد و پس از اعلام به پایگاه هلال احمر واحد امدادی به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به واژگونی لودر در یکی از معادن‌ استان، تصریح کرد: این حادثه در معدن سنگ لاشه واقع در جاده آبسرد رخ داد و منجر به فوت یک نفر شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در مرز استان های مازندران و سمنان حوالی کیاسر رخ داد در شهرستان های مهدیشهر و سمنان از دیگر خبرهای مهم اجتماعی هفته گذشته استان سمنان در بخش حوادث بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرهنگی

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت به زبان سمنانی با عنوان «سِمِنی آسمُن پی» (از آسمان سمنان) به چاپ رسید و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

فاطمه مصطفوی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کتاب «سمنی آسمن پی»  اولین کتاب در استان سمنان در زمینه ایثار  وشهادت به زبان سمنانی محسوب می‌شود که به صورت مکتوب و صوتی در قالب شعر به زبان سمنانی تهیه شده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: بالغ بر ۸۸۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فعال کردن ١٠٠ درصدی کل معادن کشور فراهم می‌شود.

بابک دین‌پرست عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد، اظهارداشت: از این میزان ۴۳.۲ درصد غیرفعال هستند و با فعال کردن ۱۰۰ درصدی معادن، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن به ۴۲۷ میلیون تن در سال ارتقاء می‌یابد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۹۹ پرداخت شد.

محسن صالحی‌نیا عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری ابرازداشت: مطابق با قانون بودجه، بانک‌های کشور باید ۴۰ درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهند که در سال گذشته مبلغ ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که نشان از تحقق حدود ۳۰ درصدی سهم این بخش‌ها از تسهیلات بانکی کشور داشت.متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرماندار شاهرود گفت : ۲۲ واحد تولیدی و صنعتی راکد در نیمه نخست امسال در شهرستان شاهرود فعال شد.

نادر فخری  روز سه‌شنبه در  نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران و رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد،  اظهار داشت: شهرستان شاهرود در سال ۹۸ توانست با فعال کردن ۳۷ واحد اقتصادی راکد، ارتقاء ظرفیت ۴۲ واحد و بهره برداری از ۴۷ واحد تولیدی دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت، رتبه نخست در بین دیگر شهرستان های استان سمنان را از آن خود کند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۶ تا هفت هزار هکتار از جنگل‌های اُرس این شهرستان درگیر بیماری نیمه انگلی «ارس واش» است که در صورت تخصیص نیافتن اعتبار کافی، این بیماری ریشه جان درختان را می‌ مکد.

حمیدرضا عبدوس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: وسعت جنگل‌های اُرس شهرستان مهدیشهر ۲۸ هزار هکتار است و اگر مبارزه با آفت «ارس واش» به خوبی انجام نشود این بیماری واگیر جنگل‌های ارس مهدیشهر را در می‌نوردد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۵۷۷ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۹ درصد در استان با سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد ریال در دست احداث است.

علی تشنه‌دل روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری افزود: با اتمام این طرح‌ها بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با اشاره به وضعیت مطلوب اقتصادی این استان نسبت به میانگین کشور گفت: نرخ تورم در این استان ۲۳ و نرخ اشتغال بین هفت و هشت درصد است.

نادر مالکی روز سه شنبه در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری افزود: نرخ بیکاری استان بین ۷ تا ۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: ۶۰۰ خودرو عمومی در سراسر استان سمنان در قالب طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

علی‌اکبر عرب عامری روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه " www.gcr.niopdc.ir " درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند.متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: امسال با ایجاد اشتغال برای ۳۷ نفر در این حوزه استان ۹۰ درصد تعهد اشتغال محقق شد.

سید یاسر حسن پور روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: امسال تعهد اشتغال ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان سمنان ۱۲ نفر بود که ۱۱ نفر مشغول به کار شدند و در شاهرود تعهد ۱۰ نفر بود که هفت نفر اشتغال یافتند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۱۴۳ محصول از واحدهای صنعتی فناور و دانش‌بنیان در سامانه فن‌بازار منطقه‌ای استان ثبت شد.

زهره ولی روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: تاکنون ۸۳ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان در سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان ثبت شده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر طرود شاهرود تنها ایستگاه‌ فعال در کشور است که وظیفه ‌پشتیبانی‌ از حفظ و حراست ‌منابع ژنی و اصلاح نژاد شتر کشور را به عهده دارد.

مصطفی شاه‌حسینی روز پنجشنبه با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ جمعیت شتر رتبه پنجم کشور را دارد به رسانه ها گفت: ۱۵ هزار نفر شتر و بیش از ۴۰۰ نفر بهره‌بردار در استان سمنان در این زمینه وجود دارد.متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۶ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان گرمسار در منطقه منگر پشت باغ همایونی تخریب شد.

سرهنگ محمد فخیری روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی گرمسار در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با هماهنگی با مقام قضائی انجام شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

علمی

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شرکت های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه ۹۶ میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

علی حقیقی اصل روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در استان فعالیت دارند که بخشی از آنها در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر هستند که پارسال بیش از ۹۰ میلیارد ریال فروش محصول داشتند . متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ورزش

برگزاری بازی های دومین هفته از لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور، پنجشنبه گذشته بین تیم های شهرداری شاهرود و آکادمی ایران زمین تهران به میزبانی آکادمی بدمینتون شاهرود با برتری سه بر ۲  آکادمی ایران زمین تهران و برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات تکواندو استان سمنان روز سه شنبه با حضور سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون این رشته ورزشی و انتخاب سعید نوروزی عجم با کسب ۱۳ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات تکواندو استان، بخشی از خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان اخبار کنکور کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت و گو با ایرنا شنبه به رسانه ها جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت استان سمنان استان سمنان روز سه شنبه شهرستان سمنان میلیارد ریال روز پنجشنبه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته و تنها پنج امتیاز با انتهای جدول فاصله دارد. این در حالی است که تنها ۶ هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده و فولاد باید تلاش کند که حداکثر امتیاز را از مسابقات پیش‌روی خود به دست بیاورد.

عبدالله ویسی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و به این سوال پاسخ داد که آیا دستیارانش در فولاد می‌توانند به اندازه کافی به او کمک کنند؟ او همچنین به این پرسش که آیا فولاد این فصل می‌تواند خواسته هواداران را برآورده کند، واکنش نشان داد.

صحبت‌های ویسی در این باره را در ادامه می‌خوانید:

نمی‌خواستم در حال بد مردم دخیل باشم
من آخرین گزینه فولاد بودم. الان دکتر هم گفتند با ۱۰ گزینه صحبت کردیم و نشد. آخرین گزینه من بودم. حقیقتا من نمی‌خواستم اینجا بیایم، چون اذیت بودم. اوضاع و احوال مردم خوزستان مناسب نبود و من نمی‌خواستم در نامناسب بودن حال مردم دخیل باشم، اما دکتر برای من بسیار قابل احترام و دوست داشتنی است. او یک فرد سالم و کارکشته فوتبال است و باعث شد من ساعت ۴-۵ صبح تصمیم بگیرم بمانم و به مجموعه کمک کنم. هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم و نمی‌گویم تیم بد بسته شد یا در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. باید رو به جلو برویم.

صحبت درباره گذشته دردی را دوا نمی‌کند
خیلی مهم است که شما و مسئولان به مجموعه کمک کنید. اینکه الان بگویید گذشته چه بود و این بازیکن چرا اینجا بود و چرا رفت، هیچ دردی را دوا نمی‌کند. حال سه تیم خوزستان بد است. شمای کارشناس که در تلویزیون می‌نشینید، شما که به استادیوم می‌آیید و شما که رسانه هستید، باید هر چه بدی داریم، پوشش بدهید تا خوبی‌هایمان را رو کنیم و به یکدیگر کمک کنیم تا حال مردم خوزستان خوش شود.

عزل و نصب چاره کار ما نیست
من با تمام وجود اینجا هستم. ما ساعت ۷ تمرین داریم و من از ۱۱-۱۲ اینجا هستم و کار می‌کنم و فیلم‌های بازی را می‌بینم. همکاران من می‌توانند کمک کنند؛ آنها بازیکنان فولاد بوده‌اند که تجربه دارند و با مربیان گوناگونی کار کرده‌اند و بعضی از آنها جوان و باانگیزه هستند و باید فضا را برای آنها فراهم کنیم. الان عزل و نصب چاره کار ما نیست. اگر بگوییم بازیکن به خانه‌اش برود، پولش را گرفته و می‌رود اما اگر بتواند به ما کمک کند خوب است‌. اگر دستیارم را بیرون کنم و یکی دیگر را بیاورم، تا با جو آشنا شود و حاشیه‌ها را جمع کند، زمان می‌برد. باید با همین مسیر برویم. ما یک جایی گیر کردیم و الان باید به یکدیگر کمک کنیم. زلزله آمده و ویران شده و مردم زیر آوار هستند اما می‌گویند چه کسی این را ساخته؛ ول کنید که چه کسی ساخته، بیایید کمک کنید مردم را از زیر آوار دربیاوریم و بعدا کارشناسی کنیم که چرا ستون‌ها را درست نزدند و زلزله ویران کرده است.

مطمئنا اتفاق بدی برای فولاد رقم نمی‌خورد
سوال شما خیلی جالب بود؛ همکارانم به من کمک می‌کنند. هواداران هم کمک می‌کنند اما ما واقعا شرمنده آنها هستیم.‌ من واقعا شرمنده‌ام که حال مردم خوزستان خوب نیست. من دوست دارم بتوانیم به استقلال و صنعت و مجموعه فولاد کمک کنیم تا حال مردم خوب شود. من و همکارانم و مجموعه فولاد با تمام وجود تلاش می‌کنیم. مطمئنا اتفاق بدی برای فولاد رقم نمی‌خورد. شما یادتان است ذوب‌آهن اصفهان در باشگاه‌های آسیا بود و سال بعد به پلی آف رفت اما سال بعد قهرمان حذفی شد و به آسیا رفت. سپاهان ۴ سال پیش چهاردهم شد‌. پرسپولیس قبل از برانکو چهاردهم بود اما دست به دست هم دادند و تلاش کردند تا پنج سال قهرمان شد و شش سال است به آسیا می‌رود. نام فولاد اینجاست اما اعتبارش اینجا نیست. جدول نشانه بد بودن فولاد نیست. بله، حال مردم بد است و جایگاه تیم مناسب نیست، اما جایگاه واقعی فولاد این نیست. دست به دست هم بدهیم و ایرادات را ول کنیم.

حتی اگر از قیافه من بدتان می‌آید، کمک کنید
حاج حسن سالمی در تلویزیون می‌گویند عبدالله شاخه به شاخه می‌شود؛ کار من شاخه به شاخه است. شمایی که استاد من بودید، من ویسی هستم، من مربی فوتبالم، امروز اینجا هستم و فردا آنجا. مگر گواردیولا از بایرن مونیخ به سیتی نرفت؟ این شغل من است. تازه هرجا هم بودم، بد نبودم و کمک کردم. الان برای کمک به اینجا آمدم. شمایی که استاد من هستی، باید به من کمک کنی. چه شده که این حرف را می‌زنی؟ در کلا‌س‌های مربیگری از عبدالله تمجید می‌کنی و می‌گویی اعتبار خوزستان است اما الان اینطور؟ بیایید این کارها را ول کنیم و کمک کنیم و حتی اگر از یکدیگر بدمان می‌آید، به هم کمک کنیم. من دیروز به هیئت مدیره گفتم جوجه تیغی‌ها در سرما به یکدیگر می‌چسبند و خار تن یکدیگر را قبول می‌کنند اما زنده می‌مانند. بیاییم همدیگر را قبول کنیم و حتی اگر از قیافه من بدتان می‌آید، کمک کنیم تا تیم‌هایمان حفظ شوند و بعد تو سر هم بزنیم.

دیگر خبرها

  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است
  • این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید
  • برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران نماز بخوانید!