Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پروژه طراحی و ساخت ماهواره پیام ۲ یک طرح چندین ساله است، گفت: این ماهواره در حال حاضر در فاز اول به مدت یک سال و نیم طول می‌کشد تا طراحی اولیه آن انجام شود. اما بعداز اتمام فاز اول کار اصلی ساخت این ماهواره در فاز۲ با کمک دانشمندان و نخبگان دانشگاهی با قدرت انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ماهواره پیام ۲ یک ماهواره پیشرفته بوده که از ماهواره‌های قبلی سه کلاس بالاتر است به طوری که می‌تواند در تصویربرداری با استفاده از رزولوشن بالاتر و دوربین‌های بزرگتر عملکرد مثبتی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد:‌زمانبندی دقیق ماهواره پیام دو پس از ورود به این فاز پروژه مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهواره دانشگاه تصویربرداری رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیام 2 ماهواره پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فضایی گفت: ماهواره سنجشی به نام کوثر و ماهواره مخابراتی باریک باند به نام هدهد با چند ماه تاخیر در آبان ماه پرتاب می شوند.

به گزارش جماران، حسین شهرابی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص زمان پرتاب دو ماهواره سنجشی و مخابراتی به نام هدهد و کوثر گفت: ماهواره سنجشی به نام کوثر و ماهواره مخابراتی باریک باند به نام هدهد همچنان در سال جاری طبق برنامه پیش می‌رود و منتظر هستیم پرتاب کننده تاریخ دقیق پرتاب را مشخص کند اما با توجه به تعاملاتی که داریم ممکن است این ماهواره‌ها که قرار بود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ پرتاب شوند، چند ماهی دیگر با تأخیر توسط پرتابگر روسی، پرتاب می‌شوند.

وی افزود: تاریخ دقیق پرتاب هنوز اعلام نشده است و احتمال می‌رود که پرتاب این دو ماهواره در آبان ماه سال جاری صورت گیرد.

شهرابی در ادامه به علت تأخیر در پرتاب این دو ماهواره اشاره کرد و گفت: هر موشک ماهواره‌بر، بسته به ظرفیت آن می‌تواند چندین ماهواره را حمل کند. اصلی‌ترین ماهواره‌ها که مأموریت اصلی ماهواره‌بر را تشکیل می‌دهد، محموله اصلی و باقی ماهواره‌ها به عنوان محموله‌های فرعی محسوب می‌شوند. زمان‌بندی پرتاب ماهواره‌بر بر اساس زمان‌بندی و آمادگی محموله اصلی تنظیم می‌گردد و طبیعتاً محموله‌های فرعی، تابع زمان‌بندی محموله اصلی هستند.

وی افزود: این پرتابی که ماهواره‌های کوثر و هدهد به عنوان محموله‌های فرعی آنها محسوب می‌شوند، تابع آمادگی و زمان‌بندی محموله یا همان ماهواره‌های اصلی ماهواره‌بر هستند و چون آمادگی آن ماهواره‌ها دچار تأخیر شده است، بنابراین پرتاب تا زمان آمادگی آن‌ها به تأخیر خواهد افتاد.

مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به اینکه پرتابگرهای داخلی در حال توسعه هستند و به دلیل اینکه به دنبال بازار بین‌المللی هستیم و پرتاب بین‌المللی برای نفوذ ما در بازار بین‌المللی اولویت دارد، ماهواره‌های ایرانی کوثر و هدهد در حوزه سنجش و اینترنت اشیا(IOT) توسط پرتابگر روسی انجام می‌شود که در حال حاضر از برجسته‌ترین همکاری‌های ما با این کشور محسوب می‌شود.

شهرابی به پرتاب ماهواره جدید جدید IOD۲ اشاره کرد و افزود: انشاالله بلافاصله بعد از دو پرتاب ماهواره هدهد و کوثر که به صورت مجزا پرتاب می‌شود موضوع ماهواره IOD۲ که قرار است این دو ماهواره با هم ترکیب و پرتاب شوند را پیگیری می‌کنیم که این ماهواره تکمیل کننده دو پرتاب اول است و احتمالاً برنامه ما به این سمت می‌رود که ما دو ماهواره را در قالب یک ماهواره ترکیب کنیم که همزمان هم مأموریت مخابراتی و هم مأموریت سنجشی انجام دهد و می‌توان گفت تصمیم داریم گام‌های نزدیک تری را به سمت منظومه برداریم.

وی در پایان گفت: منظومه مدنظر، منظومه‌ای است به نام «دونما» که از تکثیر ماهواره‌های کوثر و هدهد ایجاد خواهد شد. این منظومه، هم‌زمان خدمات سنجش از دور مشابه کوثر و خدمات مخابراتی مشابه هدهد را انجام خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» به اهدافش دست یافت / اگر اقدامی علیه ما انجام شود پاسخ بزرگتر خواهد بود
  • ببینید | اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» به اهدافش دست یافت / اگر اقدامی علیه ما انجام شود پاسخ ما بزرگتر خواهد بود
  • عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد/ پایگاه‌های اطلاعاتی و هوایی صهیونیست‌ها منهدم شد/ اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود
  • زمان بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • جزئیات جدید از سرنوشت پایانه شرق | پروژه ای که پس از ۱۹ سال تعیین تکلیف شد