Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا کمپینی برای تشویق شرکت‌های خصوصی آمریکا به فعالیت در سورینام و گویان به راه انداخته است که به تازگی به خاطر ثروت نفتی خود مشهور شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، وزیر امور خارجه آمریکا کمپینی برای تشویق شرکت‌های خصوصی آمریکا به فعالیت در سورینام و گویان به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور کوچک در آمریکای جنوبی که به تازگی به خاطر ثروت نفتی خود مشهور شده‌اند، به رهبران خود هشدار می‌دهند مراقب تجارت با شرکت های دولتی چین باشند.

 پمپئو در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور جدید سورینام گفت:« هیچ عملیات دولتی نمی تواند به پای کیفیت محصولات و خدمات شرکت های خصوصی آمریکا برسد».

 سورینام در اوایل سال جاری میلادی اکتشاف نفت توسط شرکتهای آپاچه و توتال را در سواحل کشور اعلام کرد. کشف میدان نفتی ماکا در نزدیکی بلوک استابروک در آبهای کشور همسایه، گویان، صورت گرفت که تا آن زمان چندین اکتشاف نفتی انجام داده بود. ذخایر نفتی گویان در این بلوک را بیش از 5 میلیارد بشکه تخمین می زنند.

اکتشاف نفتی بزرگ در آبهای سورینامشرکت شل اکتشاف نفت و گاز در آلاسکا را آغاز می‌کند

گویان هم در دستور کار پمپئو قرار دارد. وی پیام مشابهی برای رهبری جدید این کشور داشت. اکتشاف های جدید نفتی در گویان آن را به ستاره‌ای درخشان در نقشه صنعت نفت تبدیل کرده است. انتظار می‌رود اقتصاد گویان در سال جاری میلادی علی‌رغم همه گیری ویروس کرونا 85 درصد رشد کند و این کشور بهترین عملکرد اقتصادی را در کل دنیا داشته باشد.

 تحقیقات زمین شناسی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفتی گویان و سورینام احتمالاً به 14 میلیارد بشکه نفت و 32 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی می‌رسد. البته این محاسبات مربوط به سال 2012 است و مطمئناً با توجه به پیشرفتهای حاصل شده در فناوری استخراج، این ارقام از آن زمان افزایش یافته اند. این دو کشور قبل از همه گیری ویروس کرونا می‌توانستند به یکی از مراکز فعال نفت و گاز در دنیا تبدیل شوند ولی این احتمال هم وجود دارد که به طرح سرمایه‌گذاری کمربند و جاده چین بپیوندند که چندان طبق منافع آمریکا نیست.

 انتهای پیام/89

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکتشاف نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی