Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:51:15 GMT

مرز شلمچه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۱۳۵

مرز شلمچه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شد

گروه استان‌ها- معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به بسته شدن مرز شلمچه گفت:کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی از زایرین حسینی در اربعین ندارد و هیچ زیرساختی هم برای این مساله در نظر گرفته نشده است. - اخبار استانها -

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی از زایرین حسینی در اربعین ندارد و هیچ زیرساختی هم برای این مساله در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای قطع گرفتن زنجیره انتقال ویروس کرونا، مرزشلمچه بسته است. زائرین اباعبدالله الحسین از حضور و حرکت به سمت این مرز پرهیز کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: امروز 250 نفر از افراد قصد حضور در مرز داشتند که با حضور مسئولان مساله مدیریت شد و افراد بومی منطقه که قصد پیاده روی اربعین را داشتند با توضیح مسئولان درباره مشکلات بیماری کرونا و خطرات آن، اقناع و برگشتند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برنامه‌های اربعین پیگیری می‌شودبا کاروان حسینی تا اربعین| بازماندگان کاروان در حصار سپاه کفررادیو اربعین از فردا آنتن می‌گیرد/ ویژه‌برنامه‌ها تصویری می‌شوند

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از حضور زائرین حسینی در مرز و ازدحام افراد که خطر بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به اینکه مراجع شیعه تبعیت از دستورات ستاد کرونا را تکلیف دانستند، اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم که از حرکت به سمت مرزهای خروجی استان برای شرکت در پیاده روی اربعین خودداری کنند.

انتهای پیام/341/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور در ۱۰ روز گذشته

حمیدرضا هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ماه و طی ۱۰ روز گذشته میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر گذشته است.

وی با بیان اینکه افزایش آمار ترددهای مسافری در مرزهای بین المللی ناشی از افزایش چشمگیر ظرفیت پایانه‌های مرزی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این پایانه‌ها است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه جایگاه‌های اول و دوم را به عنوان پر ترددترین مرز‌های مسافری بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد عتبات عالیات مقصد اول سفر‌های زمینی برون مرزی ایرانیان را به خود اختصاص داده است.

هدایتی اظهار کرد: پایانه مرزی رازی در جایگاه بعدی قرار دارد و این پایانه‌های مرزی به ترتیب ۱۳۵ هزار و ۶۶۱، ۹۰ هزار و ۲۶۶ و ۵۱ هزار و ۲۹۶ مسافر را در این ایام ثبت کرده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • غرق شدن ۱۲ فلسطینی حین دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور در ۱۰ روز گذشته