Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:07:18 GMT

اصفهان| شکست سپاهان از النصر؛ تکرارِ تلخ

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۲۹۳

اصفهان| شکست سپاهان از النصر؛ تکرارِ تلخ

گروه استان‌ها- دلایل شکست سپاهان برابر النصر را می‌توان در عدم تمرکز روانی و استرس بالای بازیکنان این تیم، ساختار دفاعی ضعیف، اشتباهات فردی فراوان و فقدان مهاجم چارچوب‌شناس خلاصه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان در هفته نخست از دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021-2020 برابر النصر عربستان به میدان رفت و مقابل این تیم با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان شب گذشته برای دومین بار مقابل النصر شکست را پذیرفت؛ زردپوشان اصفهانی در هفته نخست از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل النصر برای دومین بازی پیاپی به میدان رفته و با تکرار نتیجه بازی رفت شکست خورند تا عملا شانس‌شان برای صعود به دور بعد، به کمترین میزان ممکن برسد.

شاگردان نویدکیا در شرایطی مقابل النصر به میدان رفتند که نتیجه بازی رفت را نیز به شاگردان ویتوریا واگذار کرده بودند و با توجه به پیروزی السد مقابل العین، باید 3 امتیاز این بازی را به دست می‌آورند تا به صعود امیدوار باقی بمانند اما در عمل این اتفاق رخ نداد تا در آستانه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان قرار  بگیرند.

سپاهان با این شکست 3 امتیازی باقی مانده و بعد از تیم‌های النصر و السد که به ترتیب 10 و 8 امتیازی هستند در رده سوم جدول جای دارند. زردپوشان اصفهانی از گروه با توجه به اختلاف 7 امتیازی با النصر و 5 امتیازی با السد بعید است که بتوانند از گروه‌شان صعود کنند؛ مگر اینکه در هر 2 بازی آینده‌شان به برد برسند و السد نیز نتواند مقابل النصر امتیاز بگیرد.

سپاهان در آستانه خداحافظیِ تلخ

سپاهان در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفته است. شاید حتی بدبین‌ترین دنبال‌کننده نتایج فوتبال هم نمی‌توانست تصور کند تیمی که در هفته نخست مرحله گروهی العین را با 4 گل در هم کوبید و بیشتر از سایر نماینده‌های ایران شانس صعود به دور حذفی را داشت، با شروع مجدد این رقابت‌ها به مشکل بر بخورد و مقابل النصر ضعیف ظاهر شده و در آستانه خداحافظی با لیگ قهرمانان باشد.

زردپوشان در دومین بازی مقابل النصر نیز مانند بازی رفت ضعیف ظاهر شده و حرف چندانی برای گفتن نداشتند. شاگردان نویدکیا در دیداری که به پیروزی نیاز مبرمی داشتند، در فاز دفاعی بازی پراشتباهی را به‌ نمایش گذاشته و اشتباهات فردی عجیبی را مرتکب شدند و در نهایت با پذیرش 2 گل شکست خوردند. بازیکنان سپاهان شب گذشته برخلاف بازی اول مقابل النصر، در بیشتر دقایق بازی گیج و سردرگم نشان داده و فاقد نظم تاکتیکی بودند. سرمربی زردپوشان با توجه به نیاز سپاهان به پیروزی، در این دیدار قصد داشت با اجرای یک بازی هجومی و پرفشار از خلا‌های موجود در خط دفاعی النصر بهره ببرد و به گل برتری دست پیدا کرده و در ادامه با کنترل قدرت هجومی رقیب، بازی را کنترل کند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و سپاهان بعد از دریافت گل نخست کاملا از هم فرو پاشید.

سپاهان نیازمند مهاجمِ شش‌دانگ

نوع بازی سپاهان مقابل النصر را می‌توان نمایشی بدون پرده از مشکلات این تیم دانست که گویای این واقعیت است که سپاهان نیازمند یک مهاجم کامل و چارچوب‌شناس است. از طرف دیگر بازیکنان سپاهان در لحظات پرفشار اشتباهات فاحشی انجام می‌دهند و از نظر ذهنی و روحی آمادگی کافی را ندارند و یکی از چالش‌های اصلی نویدکیا بازسازی شرایط روحی و روانی تیمش خواهد بود. سپاهان شب گذشته همان‌گونه بازی کرد که سعودی‌ها نیاز داشتند. بازی احساسی و بدون فکر سپاهانی‌ها به ویژه در نیمه دوم در کنار اشتباهات فردی و عدم تمرکز بازیکنان این تیم، به النصر این اجازه را داد که نقاط ضعف سپاهان را شناسایی کرده و بارها از آن به‌راحتی استفاده کند.

سپاهان در این دیدار سعی بر ارائه یک بازی تهاجمی داشت و با 3 تغییر نسبت به بازی رفت 2 تیم به میدان آمده بود. نویدکیا در این دیدار همانند بازی قبل تیمش را با آرایش 3-3-4 به زمین فرستاده و ترجیح داده بود تا با توجه به اشتباهات پورقاز در بازی رفت، نژادمهدی را به جای مدافع کهنه‌کار زردپوشان در قلب خط دفاع به کار بگیرد. سرمربی سپاهان در خط میانی نیز رسول نویدکیا را به دلیل دوندگی و قدرت فیزیکی بیشترش به مسلمان ترجیح داده و از شهباززاده به جای استنلی بهره گرفت تا بتواند از تبحر بیشتر این مهاجم روی زمین بهره برده و مشکل گلزنی تیمش را رفع کند. تغییرات نویدکیا اگرچه شکل بازی هجومی سپاهان را بهبود بخشید اما در عمل جوابگو نبوده و نتوانست مانع شکست تلخ این تیم مقابل حریف عربستانی شود.

نمایش شب گذشته سپاهان را می‌توان به 2 بخش کاملا متضاد تقسیم کرد؛ شاگردان نویدکیا در 30 دقیقه ابتدایی تیم برتر میدان بوده و بازی باکیفیتی را به نمایش گذاشتند اما پس از دریافت گل نخست، از نظر روحی-روانی از هم پاشیده شدند و رو به اجرای بازی احساسی و فاقد نظم تاکتیکی آورده و عملا حرف خاصی برای زدن نداشتند.

سپاهان شب گذشته برخلاف بازی قبل رو به اجرای بازی مالکانه آورده بود؛ تیم نویدکیا در این دیدار ترجیح داد تا مالکیت توپ و فضاهای بازی را در اختیار بگیرد و با پرس سنگین تیم عربستانی و قطع توپ‌های مداوم، فرصت بازی‌سازی را از هافبک‌های آنها گرفته و با طراحی موج حملات پی‌درپی از سرعت بالای بازیکنان کناری و قدرت حمل توپ بازیکنانی مانند نورافکن، رفیعی، اسماعیلی‌فر و محبی بهره برده و به گل برسد. شاگردان نویدکیا در طول بازی تلاش می‌کردند تا با پاس‌های کوتاه و پرشمار خط دفاعی النصر را وادار به اشتباه کرده و با ارسال‌های کوتاه و پاس به عمق و شوت‌های از راه دور از خلأهای موجود در عمق دفاع النصر استفاده کرده و خلق موقعیت کنند.

سپاهانی‌ها در 30 دقیقه ابتدایی بازی، تیم برتر میدان بودند و با استفاده از پرسینگ شدید و دوندگی بی‌امان، ارتباط بین خط حمله و هافبک قدرتمند و خلاق تیم النصر را قطع کرده و اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها ندادند. شاگردان نویدکیا با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی و کشاندن توپ به کناره‌ها بارها خط دفاعی النصر را به‌هم ریخته و فرصت‌های گلزنی خوبی را خلق کردند اما بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی و فقدان یک مهاجم کامل مانع از گلزنی زردپوشان شد.

سپاهان شب گذشته در فاز هجومی عملکرد بهتری نسبت به بازی رفت داشته و حملات زیادی را طراحی کرد اما استرس بالای بازیکنان و عدم تمرکز کافی آنها مانع از بهره‌وری مهاجمان این تیم از موقعیت‌های گلزنی شد. زردپوشان اصفهانی با وجود در اختیار داشتن مالکیت بیشتر توپ، در نیمه دوم عملاً میانه میدان را به حریف واگذار کرده بودند و همین امر باعث شد تا با وجود پرتعداد بودن حملات‌شان نتوانند موقعیت جدی و خطرناکی را خلق کنند.

کاهش نرخ بهره‌وری بازیکنان

یکی از نکات قابل توجه نمایش سپاهان مقابل النصر پایین آمدن نرخ بهره‌وری بازیکنان این تیم از موقعیت‌های ایجادشده است. آمار بازی نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها در تمام فاکتورهای هجومی عملکرد بهتری نسبت به بازیکنان النصر داشته‌ و موقعیت‌های بیشتری را خلق کرده‌اند اما سعودی‌ها از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کرده و پیروز شدند.

در فاز دفاعی اما زردپوشان اصفهانی نمایش بسیار بدی داشته و در واقع اصلی‌ترین عامل شکست سپاهان را می‌توان اشتباهات فردی فراوان بازیکنان و آشفتگی ساختار دفاعی این تیم دانست. سپاهای‌ها در عمق دفاع با مشکلات زیادی مواجه هستند و هر 3 دفاع وسط این تیم هنوز آن آمادگی هماهنگی لازم را پیدا نکرده‌اند. از طرف دیگر ساختار دفاعی سپاهان با مشکل مواجه شده و زردپوشان اصفهانی در هنگام دفاع، فاقد نظم تاکتیکی مناسبی هستند؛ نقطه ضعف بزرگی که النصری‌‌ها کاملاً به آن واقف بودند و در ضدحملات بارها از این ضعف بهره گرفته و روی دروازه سپاهان خطرساز شدند. هر 2 گل النصر نیز با استفاده از ضعف زردپوشان در عمق خط دفاع و اشتباهات مکرر مدافعان به دست آمد تا زنگ خطری برای نویدکیا و تیمش در ادامه راه باشد.

نکته قابل توجه در بازی شب گذشته سپاهان، از هم پاشیده شدن تمرکز و آمادگی ذهنی بازیکنان این تیم بعد از دریافت گل است. سپاهانی‌ها پس از دریافت گل نخست که برخلاف جریان بازی و روی اشتباه مسلم مدافعان این تیم در یارگیری به ثمر رسیده بود؛ نتوانستند تمرکز خود را بازیابند و همین امر باعث شد تا میزان اشتباهات فردی بازیکنان این تیم افزایش یابد و در نهایت این اشتباهات کار دست آنها داده و گل دوم النصر نیز به ثمر رسید.

به طور کلی می‌توان گفت که بازیکنان سپاهان در این دیدار نتوانستند عملکرد چندان خوبی داشته باشند و تحت‌تأثیر فشار بالای بازی و استرس ناشی از شکست، اشتباهات فردی وحشتناکی را انجام دادند که منجر به شکست این تیم شد. سرعت انتقال توپ سپاهانی‌ها در این دیدار پایین بوده و بازیکنان این تیم در نیمه دوم دوندگی لازم را برای جبران نتیجه نداشتند.

در آن سو النصری‌ها مقابل سپاهان باهوش عمل کرده و به‌خوبی از نقاط ضعف این تیم بهره گرفتند و با توجه به شرایط خوب‌شان در جدول، در بازی شب گذشته ترجیح دادند که بازی محتاطانه‌ای را به ‌نمایش گذاشته و در ضدحملات به دروازه سپاهان دست پیدا کنند. بازیکنان النصر با تجمع در نیمه خودی و پرس سنگین سپاهانی‌ها، بارها از ضعف شاگردان نویدکیا در عمق خط دفاع بهره برده و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند و شاید اگر مهاجمان این تیم دقت بیشتری داشتند، شکست سپاهان سنگین‌تر نیز می‌شد. در فاز دفاعی النصر شکننده نشان داد اما دروازه‌بان این تیم عملکرد خوبی داشته و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

در پایان دلایل شکست سپاهان را می‌توان در عدم تمرکز روانی و استرس بالای بازیکنان، ساختار دفاعی ضعیف، اشتباهات فردی فراوان و فقدان مهاجم چارچوب‌شناس خلاصه کرد.

عبدالرزاق حمدالله بهترین بازیکن دیدار با سپاهان شدلیگ قهرمانان آسیا| نگاهی آماری به دیدار النصر - سپاهانلیگ قهرمانان آسیا| شکست دوباره سپاهان مقابل النصر/ شانس کم شاگردان نویدکیا برای صعود

توتونی: کارمان برای صعود خیلی سخت است اما ناامید نیستیم

مجتبی توتونی مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: می‌دانیم کارمان برای صعود خیلی سختی است، ولی ناامید نیستیم.

مجتبی توتونی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل النصر عربستان در هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تا زمانی که حتی شانس کوچکی دارید، باید برای آن تلاش کنید. ما هنوز روی کاغذ برای صعود امیدواریم. می‌دانیم کار خیلی سختی است، ولی ناامید هم نیستیم. تلاش می‌کنیم بچه‌ها را از این شرایط روحی خارج کنیم.

وی افزود: از شرایطی که برای‌مان به وجود آمده است، با وجود نمایش خوبی که بچه‌ها داشتند، ناراحت هستیم، ولی وظیفه ماست که شرایط را برای بازی بعد مهیا کنیم. امیدواریم بتوانیم این کار را انجام بدهیم. بچه‌ها باید این موضوع را درک کنند که هنوز برای صعود از گروه شانس‌های کوچکی دارند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره گل نشدن موقعیت‌های این تیم در نیمه اول تصریح کرد: این موضوع مشکلی است که ما در دو بازی اخیر داشتیم و باز هم در زدن ضربه آخر به سمت دروازه دچار مشکل شدیم. البته اینکه یک تیم بتواند از خط دفاعی تیم النصر عبور و این همه موقعیت گل را در نیمه اول خلق کند، یک گام خوب و موفق است، ولی ما در زدن ضربات نهایی دچار مشکل بودیم. شاید دلیل رقم خوردن این نتیجه این است که ما بیشتر از یک ماه از شرایط مسابقه دور بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: بازیکنان ما کمی از شرایط مسابقه دور شدند و این مطمئناً روی عملکردشان اثر منفی می‌گذارد. اما جای امیدواری است که تیم ما روی تیم خوبی مانند النصر فشار زیادی می‌آورد و موقعیت‌های گل زیادی را فراهم می‌کند. این موضوع ما را به روزهای آینده امیدوار می‌کند.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاگردان نویدکیا لیگ قهرمانان آسیا زردپوشان اصفهانی بازیکنان این تیم سپاهان شب گذشته بالای بازیکنان اشتباهات فردی ساختار دفاعی دریافت گل شکست سپاهان مقابل النصر مرحله گروهی سپاهانی ها بالای بازی عدم تمرکز برای صعود بازی رفت خط دفاعی خط دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست بازیکنان ذوب آهن در دربی اصفهان اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ربیعی فهرست ۱۱ بازیکن تیمش را برای مصاف با سپاهان اعلام کرد.

بر این اساس پارس جعفری- امیرحسین جدی، فریبرز گرامی، محمد قریشی، شایان مصلح، محمدجواد محمدی، کمال کامیابی نیا، محسن آذرباد، گریگول چابرادزه، محمدحسین اسلامی و فردین یوسفی در مقابل سپاهان به مید ان می‌روند.

ذوب‌آهن در شرایطی با ربیعی پا به دربی اصفهان خواهد گذاشت که آمار متناقضی دارد. محمد ربیعی تاکنون به عنوان سرمربی موفق به کسب پیروزی یا حتی تساوی در نقش جهان نشده و از سوی دیگر تیم این مربی جوان در لیگ بیست و سوم بهترین نتایج بیرون از خانه را به نام خود زده است.

دیدار دو تیم از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه با سوت پیام حیدری در نقش جهان آغاز می‌شود.

کد خبر 6081259

دیگر خبرها

  • پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان
  • خوشحالی الوصل در شب گلزنی عزت‌اللهی!
  • شکست شباب الاهلی مقابل النصر در شب سوپرگل سعید عزت اللهی
  • روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم
  • عزت‌اللهی با جام مقابل النصر (عکس)
  • برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان
  • فهرست بازیکنان ذوب آهن در دربی اصفهان اعلام شد
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • سپاهان- ذوب آهن؛ نبرد مورایس و ربیعی در دربی حساس اصفهان
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!