Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:19:15 GMT

گزینه‌های احتمالی وزارت صمت چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۳۰۳

گزینه‌های احتمالی وزارت صمت چه کسانی هستند؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی مشهد گفت: نمی‌توان به‌ صورت دقیق گزینه‌های احتمالی وزارت صمت را مشخص کرد اما احتمالا از گزینه‌های باتجربه‌تر و قدیمی‌تر و از بدنه خود وزارت صمت مانند آقای افخمی، معاون سابق وزیر صمت و همچنین سرپرست فعلی که ریاست جمهوری در رفع امور اطمینان کاملی به وی دارد، نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی چمنیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیر نبود وزیر صمت بر وضعیت بازار، اظهار کرد: نبود وزیر صمت برای بیش از ۴ ماه، تاثیرات مخرب زیادی بر بازار گذاشته‌، کمااینکه در این مدت، یک سرپرست نیز در این وزارت عوض شده‌ است.

وی افزود: ما در موضوعاتی مانند مواد اولیه کارخانجات، واردات ماشین‌آلات، پیگیری مشکلات تولید، مصائب بازرگانی، مشکلاتی که برای صادرات به‌ وجود آمد و... به فردی نیاز داریم که بتواند مسئولیت این کار را بپذیرد، پیگیر باشد و از نیروهای وزارتخانه در قبال فعالیت‌هایشان پاسخ بخواهد.

وزارت صمت نیازمند فرمانده‌ای است که به روز تصمیم‌گیری کند
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی مشهد، خاطرنشان کرد: ما با وضعیت تحریم‌ها، کمبود ارز، کرونا و صادر نشدن نفت در شرایطی اضطراری قرار داریم و در بخشی مانند وزارت صمت، به فرمانده‌ای نیاز است تا به‌روز تصمیم‌گیری کند که نبود این فرد آسیب‌های جدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور وارد کرده‌ است.

چمنیان در خصوص گزینه‌های احتمالی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نمی‌توان به‌ صورت دقیق گزینه‌های احتمالی وزارت صمت را مشخص کرد اما احتمالا از گزینه‌های باتجربه‌تر و قدیمی‌تر و از بدنه خود وزارت صمت مانند آقای افخمی، معاون سابق وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی که پیش از این نیز مدتی مدیریت اداره کل صنایع خراسان را بر عهده داشتند، نام برده‌ شود. همچنین سرپرست فعلی که ریاست جمهوری در رفع امور اطمینان کاملی به وی دارد، می‌تواند در امر وزارت نیز به عنوان یکی از گزینه‌های خوب باشد.

بعید است استاندار خراسان رضوی بین گزینه‌های احتمالی وزارت صمت باشد

وی در خصوص استاندار خراسان رضوی به عنوان گزینه احتمالی وزارت، اضافه کرد: اینکه در نهایت انتخاب وزیر به چه چیزی منجر می‌شود را باید در آینده دید، زیرا در شرایط کنونی، قبول چنین مسئولیتی کار سختی‌ است. ممکن است از بیرون نظر به انتخاب افرادی وجود داشته‌ باشد اما ترجیح داده می‌شود تا فرد انتخابی از بدنه وزارت صمت یا حداقل افرادی که در قدیم در این کابینه فعالیت کرده‌اند، باشد. آقای رزم‌حسینی با توجه به اینکه در بیرون از بدنه وزارت صمت فعالیت می‌کنند، بعید به نظر می‌رسد که در بین گزینه‌ها قرار بگیرند و شاید در دوره قبل بیشتر موضوع انتخاب آقای رزم‌حسینی مطرح بود.

وی در واکنش به خبر منتشرشده مبنی بر ادعای بخش خصوصی برای انتخاب وزیر صمت تصریح کرد: این موضوع بیشتر برای تلنگر به دولت برای انتخاب سریع‌تر وزیر بود و قاعدتا در داخل بخش خصوصی، امکان این‌ کار با سازوکاری که در دولت حاکم داریم، وجود ندارد و بخش خصوصی خود این موضوع را می‌داند. در حال حاضر بخش خصوصی حتی برای حضور در بسیاری از جلسات تصمیم‌سازی یا تصمیم‌گیری دعوت نمی‌شود و در بسیاری از کارها بازی داده‌ نمی‌شود، بنابراین این موضوع که وزیری از داخل بخش خصوصی انتخاب شود، از سیاست‌ها و فضای حاکم در کشور و رفتار دولت به‌ دور است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به لزوم وجود فرد اصلی و فرمانده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل به وزارت صمت که به عنوان یک ملجاء و پناهگاه برای صاحبان کسب‌وکار شناخته‌ شده، برده می‌شود اما متاسفانه تقریبا بسیاری از این مسائل بدون پاسخ باقی می‌ماند و افراد نمی‌دانند تکلیفشان در نبود وزیر چیست. ساختار وزارتخانه‌های کشور مانند بسیاری از بدنه‌های ساختاری دیگر وابستگی شدیدی به نفر و مدیر اصلی آن وزارتخانه دارد و بدون آن فرد تقریبا بقیه بدنه رهاشده تلقی‌ می‌شود.

چمنیان در خصوص عدم بهبود سریع شرایط پس از روی کار آمدن وزیر جدید، بیان کرد: برخی از شرایط بسیار سخت و پیچیده و مشکلات زیادی بر روی هم انباشته شده‌، اینکه انتظار داشته‌باشیم با روی کارآمدن وزیر این شرایط به سرعت تغییر یافته و مسائل تسهیل و حل شود، انتظار بزرگی‌ است.

اگر وزیر کارآمدی انتخاب شود، آغازی بر همفکری بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی خواهد بود

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: اگر وزیر کارآمد و کاردانی انتخاب شود، می‌توان آن را آغازی بر همفکری، تبادل نظر، نشست و بررسی بیشتر و در نتیجه یافتن راهکارهای مشترک بین بخش خصوصی و دولتی برای برون‌رفت از بحران‌های فعلی دانست، همچنین می‌توان امیدوار بود که برای مثال تا یک سال آینده برخی از مسائل حل شود، بنابراین هرچه دیرتر وزیر مربوطه انتخاب شود و یا وزیر انتخابی با موضوعات مرتبط نباشد، حل مشکلات بیشتر به تعویق خواهد افتاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت صمت وزير صنعت معدن و تجارت گزینه های احتمالی وزارت انتخاب شود بخش خصوصی وزارت صمت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: مجموعه ای از تخلفات و تبعیض‌ها در زمینه واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت، توسط مجموعه ای که هیچگونه سابقه ای در واردات کالای اساسی صورت گرفته است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام  و طیور و آبزیان در نامه ای به محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تخلفات و تبعیض های متعدد در زمینه واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت به بندر امام خمینی نوشت:اخیرا مجموعه ای که هیچگونه سابقه ای در واردات کالای اساسی به کشور ندارد، مبادرت به واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت به بندر امام خمینی نموده و بر اساس اطلاع واصله، حجم زیادی ذرت خریداری شده نیز در راه دارد.

درخواست رفع ناترازی ماهانه واردات نهاده‌های دامی

قطعا با توجه به اینکه این مجموعه، سابقه واردات در این حجم ندارد، لذا به طور طبیعی رعایت ضوابط سقف و سابقه که تمام واردکنندگان ملزم به اجرای آن می باشند، برای آنان در نظر نگرفته شده است و طبعا همانند شرکت آریو تجارت سهیل باید با دستور مقامات بالایی، از رعایت ضوابط سقف و سابقه معاف شده باشند که تبعیض و ظلمی آشکار به دیگر واردکنندگان کالای اساسی است.

حضرتعالی استحضار دارید که در حال حاضر شرکت های وارد کننده کالاهای اساسی ، برای انجام ثبت سفارش با چه مشکلات جدی از نظر رعایت سقف وسابقه مواجه هستند.

از سوی دیگر کالاهای وارداتی مذکور بنابر اطلاع واصله از مسیر عادی ثبت سفارش برای واردات کالا و تایید وزارت جهاد کشاورزی وارد کشور نشده و یا اساسا ثبت سفارش نشده است. اگر ثبت سفارشی وجود نداشته باشد، چگونه کالاها اجازه تخلیه در بندر داشته اند و اگر از مسیر جاری ثبت سفارش نشده باشند، چگونه این فرمان برای آنان صادر شده است که طبعا تاریخ بار نامه ها مقدم بر ثبت سفارش باشد؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • سرمربی بارسلونا انتخاب شده است؟!
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • یک شایعه جذاب در تبریز: مربی موفق تیم ملی در تراکتور؟
  • دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز
  • سرمربی جدید تراکتور مشخص شد
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت