Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تیران و کرون با محوریت، احداث کارخانه بازیافت، نظارت بر پسماند گلخانه ها و دامداری ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مهدی صادقی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تیران و کرون در این باره گفت: در این کارگروه مواردی همچون پیگیری و احداث کارخانه بازیافت، نظارت بر پسماند گلخانه ها و دامداری ها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین نظارت بر دفع فاضلاب روستاها و حفاظت از خاک از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیریت پسماند به مجموعه مقررات منسجم و نظام‌مند در حوزه تولید، ذخیره، جمع آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت و دفع پسماند گفته می‌شود که منطبق بر اصول زیست محیطی و بهداشت عمومی است.

پسماندها به پنج گروه اصلی شامل پسماندهای عادی، بیمارستانی (ویژه)، کشاورزی و صنعتی تقسیم می شوند و مسوولیت و هزینه مدیریت پسماندها به عهده تولید کنندگان پسماند است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان پسماند گلخانه کمپوست بازیافت پسماند دامداری مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل گنخکی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان دیر، اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر بوده و مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان نبود عزم و اراده همگانی در بین ذینفعان مختلف برای حل مسئله پسماند است.

رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با تشریح چالش‌های پیش‌روی پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری و روستایی در شهرستان دیر، افزود: علی‌رغم وجود پیامدهای مخرب زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از مدیریت ناکارآمد پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اما این مسئله هنوز به عنوان دغدغه همگانی شناخته نمی‌شود و به عنوان اولویت اصلی سلامت و محیط زیست شهرستان مطرح نیست.

وی با طرح پیشنهاد مدیریت یکپارچه پسماند شهرستان ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری و روستایی شهرستان در حل مسئله از جمله کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت‌های لازم و … راه حل ایده‌آل برای پیاده‌سازی مدیریت یک پارچه پسماند شهری و روستایی شهرستان دیر انجام مطالعات طرح جامع پسماند و در ادامه اجرای این طرح براساس تجمیع پسماندهای تولید شده شهری و روستایی شهرستان در یک سایت متمرکز است.
رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با اشاره به مزایای اجرای طرح متمرکز پسماند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح جذب اعتبارات ملی قابل توجه و کاهش هزینه‌های مربوط بر اساس میزان شراکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف و همچنین توان بازخوانی تجارت مربوطه هر چه زودتر زمینه اجرایی شدن این طرح را در شهرستان دیر فراهم نمود.

وی در تشریح وضعیت فعلی پسماند شهرستان دیر، گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر در حال حاضر سرانه تولید پسماند روزانه هر نفر در شهرستان دیر به طور میانگین ۹۰۰ گرم در روز است که جمعاً بیش از ۶۵ تن پسماند در روز از شهرها و روستاهای شهرستان دیر دفع می‌شود.

گنخکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل پیاده نشدن مدیریت یکپارچه پسماند تنها کمتر از ۵ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود که عمدتاً توسط افراد دوره‌گرد و گروه‌های غیررسمی انجام می‌شود و بیش از ۶۵ تن از پسماند تولید شده در سایت‌های دفن زباله بدون هرگونه دفن بهداشتی رهاسازی و یا سوزانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پسماند قابل بازیافت در شهرستان دیر به صورت روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این درآمد نه تنها صفر است بلکه این سازمان به صورت روزانه به ازای دفع هر کیلوگرم پسماند شهری و روستایی بیش از ۱۵ هزار ریال هزینه پرداخت می‌کند.

کد خبر 6087639

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند تهیه شد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است