Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@22:58:48 GMT

آمادگی آلمان برای مهار کرونا با احداث مرکز درمانی جدید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۳۷۷

آمادگی آلمان برای مهار کرونا با احداث مرکز درمانی جدید

بشر در حال حاضر بحرانی جهانی را تجربه می‌کند که تمام جنبه‌های زندگی بر کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده و سیستم‌های مراقبت سلامت را در سراسر دنیا با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا مقامات رسمی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان را با کمبود مراکز مراقبتی مواجه کرده است و همین امر مسئولان را به استفاده از سایر مکان‌های عمومی به عنوان محلی برای درمان بیماران کرونایی سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بعضی از شهرهای جهان، پارکینگ‌ها به مکان‌هایی برای مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تبدیل شده است، مقامات رسمی بعضی از کشورها در همان ابتدای ظهور ویروس کرونا فرودگاه‌های بدون استفاده را مجهز به تجهیزات درمانی کردند و به بیماران کرونایی اختصاص دادند و برخی از برنامه‌ریزان نیز از تعطیلی مدارس به عنوان فرصت مناسبی برای درمان بیماران کرونایی در کلاس‌های درسی بهره گرفتند.

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپای غربی با بیشترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا به حساب می‌آید که مقامات رسمی در شهرهای مختلف آن با کمبود فضای کافی در مراکز درمانی خود مواجه بوده‌اند. در همین راستا، از همان ابتدای گسترش ویروس، بسیاری از مسئولان مراکز درمانی از دیگر مکان‌های عمومی شهر برای مراقبت از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بهره گرفتند. با این حال، در پی کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا و بازگشت مردم به محل کار و بازگشایی مدارس، یک بار دیگر کشور آلمان با کمبود شدید مراکز درمانی مواجه شد. اما مکان‌هایی نظیر نمایشگاه‌ها در سراسر کشور همچنان گزینه مناسبی برای استفاده مفید در دوران کرونا به شمار می‌آید چرا که همچنان برگزاری رویدادهای مختلف و بازدید از آن‌ها ممنوع است.

در برلین، پایتخت کشور آلمان، مقامات رسمی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های شهر را به مرکزی برای نگهداری و مراقبت از بیماران کرونایی تبدیل کرده‌اند که این بیمارستان جدید ظرفیت پذیرش همزمان ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را دارد. طراحی این مرکز درمانی عظیم مبتنی بر دسته‌بندی است و یک منطقه خدماتی بزرگ و بسیار مجهز را در مرکز خود جای داده است. اتاقک‌های درمان به صورت منعطف ساخته شده و بسته به شدت نیاز به میزان درمان قابل تغییر است.

طراحی سیستم دسته‌ای بیمارستان نه تنها باعث تغییرپذیری آن در موقعیت‌های مختلف می‌شود، بلکه امکان انتقال این مرکز به سایر نقاط شهر و حتی کشور را فراهم می‌آورد. خطوط اکسیژن برای هر تختخواب و همچنین تجهیزات برقی و داده‌های تکنولوژی به وسیله تیرک‌های فلزی از بالا به سمت پایین آویزان شده است. این ویژگی بر انعطاف‌پذیری مرکز درمانی جدید برلین افزوده و همچنین مسئولان مرکز را از دسترسی تمام بیماران به تجهیزات لازم مطمئن ساخته است.

سازندگان مرکز درمانی جدید بیماران کرونایی در برلین ضمن اینکه نیازهای بیماران و پرسنل درمانی را به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار داده‌اند، با این حال، بیش از هر چیز دیگر بر کیفیت عملی بیمارستان تمرکز کرده‌اند. در واقع، این مکان، تلفیقی از یک بیمارستان مدرن و یک مرکز درمانی موقتی است که در آن بالاترین استانداردهای بهداشتی و اقدامات امنیتی برای مراقبت از بیماران وخیم کرونایی مورد توجه قرار گرفته شده است. جالب است بدانید که طراحان مرکز درمانی فوق، سازه را به گونه‌ای ساخته‌اند که بیش از ۹۰ درصد مواد به کار برده شده در احداث آن قابل بازیافت و استفاده دوباره برای ایجاد مکان‌های جدید است. مقامات رسمی برلین می‌توانند تمام تختخواب‌ها، تجهیزات سیار و دستگاه‌های تنفس مصنوعی را پس از دوران کرونا به بیمارستان‌های دیگر شهر منتقل کنند و سایر مواد به کار برده شده را برای خود نمایشگاه مورد استفاده قرار دهند.

ساخت مرکز درمانی جدید برلین برای بیماران کرونایی تنها چند هفته طول کشید و تمام سیستم‌های آن با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 444953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشورهای اروپایی آلمان برلین ویروس کرونا مراکز درمانی بیمارستان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز درمانی جدید بیماران کرونایی مقامات رسمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد

رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه، در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، با حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد از طرح توسعه این بیمارستان که در ساختمانی جدید در حال احداث است، بازدید کرد.

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد از سال ۹۳ در سه فاز با زیربنایی بالغ بر ۱۱۴۶ متر با سرمایه‌گذاری خیرین آغاز شده که فاز اول آن در ساختمانی با ۵ طبقه شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، اورژانس، آنژیو، جراحی و ای‌سی‌یو، طی ۱۰سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به دلیل عدم تامین مالی روند احداث آن متوقف شده بود.

رئیس جمهور ناظر بر نیاز اساسی و مطالبه جدی مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به توسعه فضای بهداشتی-درمانی، ضمن بازدید از این طرح، دستور تامین مالی مورد نیاز احداث آن را صادر و مقرر کرد حداکثر تا دهه فجر فاز یک طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد تکمیل و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

رئیسی همچنین در جریان حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد، از تعدادی از بیماران بستری در این بیمارستان نیز عیادت کرد و میزان رضایت آنها از خدمات درمانی و روند درمان‌شان را جویا شد.

رئیس جمهور از تلاش‌ها و زحمات پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت