Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:49:08 GMT

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۳۷۹

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

همچنین حادثه تصادف اتوبوس در البرز سه کشته و هشت مصدوم داشت، ۱۲۵۰ میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در البرز اختصاص یافت، ۱۲ هزار ماموریت امداد کرونایی در البرز انجام شد، مصرف برق در ایران ۲.۵ برابر شاخص جهانی است، نوبت‌دهی خدمات مرکز تعویض پلاک در البرز اینترنتی شد، نظارت ویژه بر  مصنوعات طلا در البرز آغاز شد، دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به افزایش ابتلا به کرونا هشدار داد، ۶۷ شی تاریخی در البرز کشف شد، «با پیام رییس جمهوری؛ ۲۱ خانه هلال در البرز افتتاح شد» و «کرونا، اساتید حق‌التدریس البرز را بیکار کرد» از جمله عناوین اخبار مهم استان البرز در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرج تشریح شد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا با تشریح نتایج مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس اظهار داشت: در مجموع ۳۹ هزار و ۶۵۰ آرا صحیح از ۴۱ هزار و۵۹۶ رای ماخوذه داشتیم که از این تعداد رای  ماخوذه علیرضا عباسی با کسب ۲۷ هزار و ۱۰ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

غفور قاسم پور افزود: فاطمه آجرلو نامزد دیگر این مرحله دارای  ۱۲ هزار و ۶۴۰ رای بوده است.

۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرج کشف شد

فرمانده انتظامی البرز از کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای اساسی قاچاق در شهرستان کرج خبرداد.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: در بازرسی از یک انبار ۲۵ هزار و ۵۸۵ کیلوگرم انواع موادغذایی  و بهداشتی مصرفی مردم اعم از برنج، عدس، ذرت، قند و چای، روغن آفتابگردان پوشک بچه و مواد شوینده قاچاق کشف کردند.

 تفاهم نامه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی فرهنگیان البرز منعقد شد

تفاهم نامه ساخت یک هزار واحد مسکونی فرهنگیان بین آموزش و پرورش استان البرز و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد منعقد شد.

درقالب این تفاهم نامه عملیات ساخت یک هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن استان البرز در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته می شود.

حادثه تصادف اتوبوس در البرز سه کشته و هشت مصدوم داشت

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز بامداد یکشنبه به ایرنا گفت: حادثه تصادف بین اتوبوس و تریلر در آزاد راه کرج - قزوین منجر به مرگ سه نفر و مصدومیت هشت نفر دیگر از سرنشینان اتوبوس شد.

دکترمهرداد بابایی افزود: این حادثه حدود ساعت ۲۲:۴۵ شنبه شب در خط جنوبی آزاد راه کرج - قزوین و در محدوده شهرستان ساوجبلاغ استان البرز رخ داد.

این اتوبوس از تبریز به مقصد گرگان در حال حرکت بود که دچار حادثه تصادف شد.

طرح تامین آب آشامیدنی شهرک سهرابیه کرج آغاز شد

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان البرز به ایرنا گفت: با واگذاری مسوولیت تامین آب شهرک ۱۳ هزار نفری سهرابیه کرج به شرکت آبفا، برنامه اجرایی برای رفع مشکل کم آبی و بازسازی شبکه های توزیع آب این شهرک آغاز شد.

ابوالقاسم رمضانی افزود: تامین آب ساکنان شهرک سهرابیه مهرشهر واقع در جنوب غربی کرج تا پیش از این برعهده آبرسانی خصوصی بود که ساکنان این شهرک در سال های اخیر با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شده بودند.

دستگیری سارقان حرفه ای منزل با ۲۱ فقره سرقت درساوجبلاغ

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای منازل با ۲۱ فقره در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ علی سلیمانی به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران پلیس در تحقیقات اولیه متوجه شدند که سارقان درگروه‌های سه یا چهار نفره در ساعات پایانی شب پس از اطمینان از نبود صاحب‌خانه با ترفندهای مختف وارد خانه شده و اقدام به سرقت لوازم با ارزش مانند طلا، وجه نقد، لب تاپ و سایرلوازم الکترونیکی می‌کردند.

نمایندگان مجلس با شفافیت علیه تجمل گرایی اقدام کنند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در دیدار با علیرضا عباسی منتخب مردم استان البرز در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شفافیت هرچه بیشتر علیه تجمل‌گرایی اقدام کنند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: در طول دوران نمایندگی خدا را ناظر بر اعمالتان ببینید و در مسیر دین حرکت کرده و از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنید.

۱۲۵۰ میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در البرز اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به مشاغل آسیب دیده از کرونا دراین استان اختصاص یافت.

جهانگیر شاهمرادی افزود: این مشاغل در حوزه کسب و کار خدماتی بودند که برای توزیع این تسهیلات کارگروهی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: براین اساس ثبت نام از واحدهایی که در اثر کرونا آسیب دیدند آغاز شده و پرداخت ها با توجه به شرایطی که شیوع بیماری ویروسی کرونا در  استان البرز ایجاد کرده به صورت غیر حضور خواهد بود.

۱۲ هزار ماموریت امداد کرونایی در البرز انجام شد

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز در نشست مشترک با جانشین  فرمانده ناحیه و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در این استان تاکنون امدادگران اورژانس ۱۲ هزار ماموریت برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی انجام داده اند.

دکتر مهرداد بابایی افزود: خدمت به مردم سرافراز ایران اسلامی افتخار ما است و در این راه بیش از۶۰  نفر همکاران ما در استان البرز از جمله خود بنده به بیماری کرونا مبتلا شدیم  و تعدای از عزیزان مدافع سلامت نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: باتوجه به بازگشایی مدارس در البرز، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی تبدیل وضعیت کرونایی استان از نارنجی به قرمز دور از انتظار نیست.

قانون شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی اصلاح شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در همایش شهرداران استان البرز از اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی در کنار اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: براین اساس برای داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی علاوه بر تحصیلات مرتبط مدیریت شهری مباحث مختلفی در تایید صلاحیت ها آنها پیش بینی شده است .

علی حدادی افزود: تلاش می شود برای این امور مهم پیش از آذرماه مباحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صحن مجلس شورای اسلامی رسانده شود تا در انتخابات ۱۴۰۰ بکارگرفته شود.

۱۰۷۱ معلم در البرز استخدام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: ۱۰۷۱ معلم از طریق آزمون استخدامی سال  ۹۹ در آموزش و پرورش این استان استخدام می شوند.

سالار قاسمی  به ایرنا گفت: این افراد با توجه به کمبود نیروی آموزشی  جذب آموزش و پرورش استان البرز می شوند.

علاقه‌مندان تا ۲۹ شهریورماه ۹۹ فرصت دارند دراین آزمون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

مصرف برق در ایران ۲.۵ برابر شاخص جهانی است

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در شهرستان فردیس استان البرز  گفت: میزان مصرف برق در کشورمان بالا بوده و ۲.۵ برابر شاخص جهانی برآورد شده است.

حمیدرضا صالحی  افزود: اکنون سالانه ۲۵۰میلیارد کیلووات ساعت برق در سه بخش خانگی، اداری، تجاری و صنعتی  کشور مصرف می شود.

وی ادامه داد: کشورمان با تولید سالانه ۸۳ هزارمگاوات برق، رتبه چهاردهم تولید برق را در جهان دارد.

نوبت‌دهی خدمات مرکز تعویض پلاک در البرز اینترنتی شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از نوبت دهی اینترنتی خدمات مرکز تعویض پلاک در این استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام  مردم در مراکز تعویض پلاک سیستم نوبت‌دهی برخط  در استان البرز به اجرا درآمده است.

سرهنگ غلامعلی شرق  افزود: این سیستم از بامداد فردا سه شنبه ۲۵ شهریور ماه فعال می شود که متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه راهور۱۲۰ و ورود به آن نسبت به دریافت برخط زمان شماره‌گذاری یا تعویض پلاک خودروی خود در همان روز یا برای  چند روز بعد اقدام کنند.

وی ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده ۲۹ شهریورماه خدمات تعویض پلاک خودرو در استان البرز فقط به ثبت نام شدگان اینترنتی ارائه می شود.

مسیر هوایی کرج - یزد به پروازهای پیام افزوده شد

نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: از چهارم مهر ماه سال جاری در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته پرواز به مقصد یزد و بالعکس از طریق این فرودگاه انجام می شود.

سرمایه گذاری ٥٨٠ میلیارد تومانی در شهرک های صنعتی البرز

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٥٨٠ میلیارد تومان در شهرک های صنعتی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چند برابری دارد.

علی مهدی پور افزود: با توجه به اعمال معافیت شعاع ١٢٠ کیلومتری برای شهرک صنعتی اشتهارد و همچنین قرارگیری شهرک های صنعتی اشتهارد و کوثر در محدوده مناطق کمتر توسعه یافته ، بیشترین سرمیاه گذاری ها در این ۲ شهرک بوده است.

وی ادامه داد: درسال جهش تولید با حمایت مسوولان استان البرز  یک هزار و٥٠٠ نفر در این شهرک های صنعتی استان البرز جذب بازار کار شدند.

دستگیری ۶ اوباش نامی در البرز

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز به خبرنگار ایرنا گفت:۶ اوباش نامی در منطقه جهان نما شهرستان کرج که اقدام به عربده کشی و ایجاد درگیری و اختلال درنظم عمومی می کردند، دستگیرشدند.

نظارت ویژه بر  مصنوعات طلا در البرز آغاز شد

مدیر کل استاندارد البرز  به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی و عرضه مصنوعات طلا در این استان آغاز شد.

فتانه شکراللهی افزود: نمونه های اخذ شده از این واحدها برای تطابق با استاندارد های مربوطه به آزمایشگاه ارسال می شود و در صورت مغایرت با استاندارد های ملی با متخلفان برخورد خواهد شد.

۱۵۲ بنای غیرمجاز در عرصه های کشاورزی کرج تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی منطقه ماهدشت کرج دیروز سه شنبه توسط ماموران یگان حفاظت کشاورزی تخریب و قلع و قمع شد.

اسماعیل صارمی افزود: در راستای حفاظت از بستر تولید غذای مردم، ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج  به چرخه تولید بازگشت.

دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به افزایش ابتلا به کرونا هشدار داد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به افزایش میزان ابتلا به کرونا طی چند روز اخیر در استان ، نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه توسط مردم هشدار داد.

دکتر محمد فتحی افزود: در هفته های گذشته تعداد بستری شدگان روزانه البرز بین ۶۰ تا ۷۰ نفر بود که طی ۲۴ ساعت گذشته این رقم به ۱۰۴ نفر رسیده است.

شناسنامه سیاسی کرج تدوین شد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به ویژگی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان گفت: برهمین اساس شناسنامه سیاسی کرج تدوین شده است.

غفور قاسم پور  افزود: این کتاب متشکل از فصل های متعددی است که از جمله آنها می توان به تاریخچه انتصابات سیاسی شهرستان کرج، ظرفیت احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی اشاره کرد.

حدود ۷ هزار هکتار از اراضی البرز رفع تصرف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در نشست ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ساوجبلاغ گفت: از ابتدای فعالیت دولت " تدبیر و امید" تاکنون ۶ هزار و ۸۴۹ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این استان رفع تصرف شده است.

علی درویش پور افزود: این اراضی از طریق دستگاه های اجرایی آب منطقه ای، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی به کاربری واقعی برگردانده شده است.

وی ادامه داد: کوتاهی در مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز از سوی هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

۶۷ شی تاریخی در البرز کشف شد

سردارعباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۶۷ شی تاریخی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد (عصرآهن) در این استان خبر داد.

برخی پروژه های عمرانی کرج تهدیدی برای درختان است

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج در نشست مشورتی کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: اجرای برخی پروژه های عمرانی بدون توجه به ضوابط مهندسی و زیست محیطی ، تهدیدی برای حیات درختان چندساله این کلانشهر است.

رحیم خستو افزود: اجرای پروژه‌ها نمی‌تواند توجیه مناسبی برای آسیب به درختان و فضای سبز قلمداد شود و آنها به عنوان یکی از گونه های جانداران دارای حیاتی ارزشمند هستند که نباید مورد تعدی قرار بگیرد.

۴۸ هکتار اراضی کشاورزی البرز به تولید بازگشت

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در ۲ عملیات جداگانه برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ ۴۸ هکتار از اراضی تغییر کاربری شده غیرمجاز در عرصه کشاورزی آزادسازی و بناهای ایجاد شده قلع و قمع شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی افزود: این تغییر کاربری های غیرمجاز از طریق اخبار سامانه ۱۳۱ و به صورت میدانی توسط  گشت های حفظ کاربری و اطلاع رسانی مردم، در خصوص اقدام به تخریب باغات و اراضی کشاورزی توسط افراد فرصت طلب و سودجو انجام شده است.

عوامل ضرب و شتم یک کارگر در محمدشهر کرج اخراج شدند

سعید صفری شهردار محمدشهر کرج، ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط کارکنان بخش خصوصی یک شرکت را در این شهر تائید کرد و گفت: عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند.

ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی در محمدشهر کرج توسط عوامل یک شرکت پیمانکاری وابسته به شهرداری محمدشهر روز چهارشنبه در فضای مجازی و اینستاگرام بازتاب داشت.

با پیام رییس جمهوری؛ ۲۱ خانه هلال در البرز افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور ۲۱خانه هلال با پیام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس روز پنجشنبه در استان البرز راه اندازی شد.

محمد باقر خلفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در حاشیه آیین  افتتاح خانه های هلال استان که در روستای کندر واقع در جاده کرج - چالوس برگزار شد، گفت: اکنون مجموع خانه های هلال استان در مناطق شهری و روستایی به ۲۹ خانه رسیده است.

سرپرست جدید فرمانداری ساوجبلاغ معارفه شد

مهدی مهرور پس از صدور حکم عزیزاله شهبازی استاندار البرز طی مراسمی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ساوجبلاغ معرفی شد.

پیش از این حمیدرضا ورزشی به مدت ۶ ماه سرپرستی فرمانداری ساوجبلاغ  را عهده داربود  که از خدمات وی تجلیل به عمل آمد.

وضعیت بهداشت در مدارس البرز روند رضایت بخشی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به ایرنا گفت: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس این استان روند رضایت بخشی دارد.

سالار قاسمی افزود: از ۱۵ شهریور ماه که سال تحصیلی جدید شروع شده، بازدید های مختلفیاز مدارس البرز توسط تیم یهداشتی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که نشان از رعایت شدن پروتکل های بهداشتی در مدارس این استان دارد.

کرونا، اساتید حق‌التدریس البرز را بیکار کرد

رییس انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع کرونا و به دنبال آن مجازی شدن کلاس‌ دانشگاه‌ها در این استان سبب بیکاری اساتید حق‌التدریس البرز شده است.

زهرا قدسی افزود: با اتخاذ روش تدریس مجازی  و استانی شدن آموزش‌ها، ارائه دروس به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها سپرده و سبب قطع درآمد اندک اساتید حق‌التدریس شد که تعدادی از این اساتید از نظر معیشتی دچار مشکلات عدیده شده‌اند.

کرونا سبب مرگ ۱۰ نفر در البرز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار به مردم درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با جان‌باختن این ۱۰ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ گذشته، شمار جان باختگان کرونا در استان البرز به یک هزارو۵۷ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۵ هزار و ۳۱۶ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

امام جمعه کرج: امام (ره) روحیه شهادت‌طلبی را در جوانان زنده کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های مکتوب این هفته با یادآوری نحوه فرماندهی و رهبری امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی گفت: امام (ره) جنگ را به دفاع مقدس تبدیل و روحیه شهادت‌طلبی را در جوانان کشور زنده کرد.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی افزود: باید در مقابل جریانی که در کشور سعی می‌کند دوران دفاع مقدس را کم‌رنگ و بی‌رنگ کند و یا بر ضد آن سخن می‌گوید ایستاد و تا می‌توان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جنگ نابرابری که با مقاومت کم‌نظیر مردم ایران اسلامی در تاریخ ماندگار شد تلاش کرد.

مسابقات تنیس باشگاه های کشور در البرز پایان یافت

مسابقات تنیس جام حذفی باشگاه ها و دسته‌های آزاد کشور که دردهکده ی ورزشی چهارباغ استان البرز در جریان بود، با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که با شرکت ۱۶ تیم و بیش از ٥٠ تنیسور برتر کشور برگزار شد تیم  ولسرویس قهرمان یازدهمین دوره مسابقات تنیس جام حذفی باشگاه ها و دسته های آزاد کشور شد.

همچنین تیم توسعه امین دارو به نایب قهرمانی این دور از مسابقات دست یافت.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا البرز سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا البرز سرمایه گذاری ویروس کرونا البرز سرمایه گذاری اخبار کنکور خبرنگار ایرنا گفت دانشگاه علوم پزشکی اساتید حق التدریس مجلس شورای اسلامی پزشکی استان البرز فرمانده انتظامی استان البرز هکتار از اراضی شهرک های صنعتی استان البرز یازدهمین دوره البرز در گفت اراضی کشاورزی میلیارد تومان آموزش و پرورش گفت و گو گو با خبرنگار تغییر کاربری ایرنا گفت شهرستان کرج حادثه تصادف تعویض پلاک ضرب و شتم یک هزار انجام شد نوبت دهی ۱۲ هزار آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی خوزستان از ثبت سه رویداد فرهنگی استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در روزهای اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب امروز، اظهار داشت: آیین سنتی‌ مذهبی چوب‌زنی، جشنواره صد روز با رود دز و آیین گرگیعان مردم عرب خوزستان، سه رویداد فرهنگی مهم استان خوزستان هستند که پس از تأیید در کمیته رویدادهای استان، ارسال به معاونت گردشگری کشور و طرح در شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید و گواهینامه ثبت این رویدادها صادر شد.

وی در ادامه با بیان این‌که آیین سنتی‌مذهبی چوب‌زنی، از آیین‌های سنتی عزاداری حسینی در دزفول است که هر سال در دهه نخست محرم برگزار می‌شود، افزود: این مراسم قدمتی چند صد ساله دارد و تداعی‌ کننده صحنه‌های نبرد امام حسین (ع) و یارانش در کربلا است.

عامری‌نسب اضافه کرد: آیین چوب‎‌زنی یا سنگ‌‎زنی نیز از آیین‌های عزاداری ویژه دزفول است که از 140 سال پیش در محله کلانتریان و برخی دیگر محله‌های قدیمی دزفول از جمله چولیان، میان‎دره، سرمیدان و عباسیه در ماه محرم اجرا می‌‎شود و سال 1401 در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ثبت شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به این‌ که جشنواره صد روز با رود دز در راستای برندسازی ملی در خصوص یکی از مهم‌ترین شریان‌های حیات استان خوزستان و از سرمایه‌های مهم ملی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و محیط‌زیستی رود دز در سطح کشور است.

وی ادامه داد: از اهداف این رویداد، معرفی رودخانه دز در سطح ملی، ارتقای وضعیت زیست‌محیطی این رودخانه و ایجاد فرصت مناسب برای بهره‌برداری بهینه از رودخانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

عامری‌نسب در خصوص سومین رویداد ثبت‌ شده در تقویم گردشگری کشور نیز گفت: جشن گرگیعان، مراسم آیینی میلاد امام‌ حسن (ع) است که توسط عرب‌های خوزستان برگزار می‌شود، این رویداد نیز در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود و مردم در شب میلاد و روز میلاد اقدام به برپایی جشن و توزیع شیرینی می‌کنند.

وی افزود: رویداد گرگیعان سال 1395 در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده‌ است. 

به گزارش تسنیم، تعداد دیگری از رویدادهای استان خوزستان به شورای ثبت کشور پیشنهاد شده که در انتظار بررسی و صدور گواهینامه هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • مهمترین رویدادهای آذر ماه سال گذشته
  • ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • تبلیغات اسلامی کردستان سهم بسزایی در رویدادهای فرهنگی داشت
  • مهمترین رویدادهای آبان ماه سال گذشته
  • مهمترین رویدادهای مهر ماه سال گذشته