Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦افراد چاق ترس ابتلا شدن به کرونا را دارند و به همین دلیل در تلاش لاغر شدن هستند و می خواهند به هر طریقی که شده لاغر شوند تا از بیماری کرونا در امان باشند.

♦این افراد با روش های مختلف به صورت سریع لاغر می شوند اما این سرعت باعث می شود به بدن آسیب وارد شود و به یک آدم ضعیف تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

♦این افراد باید بدانند که برای لاغر شدن نباید به هر روشی دست زد؛ بلکه باید رژیم غذایی استفاده کنند تا تعادل غذایی حفظ شود تا فرد دچار بیماری نشود.

♦بدن فرد روزانه نیازمند مصرف 6 واحد نان و برنج است و باید روزانه به مقداری این نوع غذا مصرف شود و نباید هرگز نان و برنج را از وعده های غذایی حذف کرد.

♦همچنین باید حتما یک واحد میوه و به اندازه دو لیوان سبزیجات روزانه مصرف شود.

♦اگر فرد بزرگسالی بتواند با لوبیا، عدس، ماش، نخود ، سویا و تخم مرغ پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کند تنها هفته ای یکبار نیاز به مصرف گوشت دارد.

♦اگر فردی به شدت گوشت خوار است پیشنهاد می شود هفته ای دوبار ماهی و هفته ای یک تا دوبار مرغ مصرف کند.

♦بدن هر فرد نیازمند مصرف روزانه دو تا سه لیوان لبنیات شامل ماست و شیر است و باید حتما این نیاز تامین شود.

منبع: خبرنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدررفت روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان + آمار

مطالعات نشان می‌دهد در جهانی با حدود ۸۰۰ میلیون انسان گرسنه، روزانه بیش از یک تریلیون دلار غذا راهی سطل‌های زباله می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مطالعات حاکی از آن است که خانواده‌ها و مشاغل سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ هر روز یک میلیارد وعده غذایی (تقریباً یک‌پنجم کل محصولات موجود در بازار) به ارزش یک تریلیون دلار را دور ریخته‌اند. این در حالی است که بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند، بنابراین سازمان ملل متحد از این آمار به‌عنوان «تراژدی جهانی هدررفت مواد غذایی» نام برد که نه‌تنها یک شکست اخلاقی بلکه شکست زیست‌محیطی است.

گرد هم آوردن تولیدکنندگان و خرده‌فروشان به کاهش ضایعات و رساندن مواد غذایی به کسانی کمک می‌کند که به آن نیاز دارند، اما در این زمینه اقدامات بیشتری لازم است.

میلیاردها وعده غذایی در سطل‌های زباله

دومین گزارش سازمان ملل در مورد ضایعات غذایی جهانی، کامل‌ترین تصویر تا به امروز را ارائه می‌دهد، با این حال با بهبود جمع‌آوری داده‌ها، مقیاس واقعی مشکل بسیار عظیم‌تر خواهد بود. در اصل رقم یک میلیارد وعده غذایی هدررفته، یک تخمین بسیار محافظه‌کارانه و مقدار واقعی این دورریز بیشتر است.

خدمات غذایی مانند رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و هتل‌ها مسئول ۲۸ درصد از کل مواد غذایی هدررفته در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند، در حالی که خرده‌فروشی‌ها هم‌چون قصابی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها ۱۲ درصد از این دورریز را به خود اختصاص دادند و بزرگ‌ترین عامل این هدررفت خانواده‌ها با آمار ۶۰ درصدی (حدود ۶۳۱ میلیون تن) بودند.

دلیل بسیاری از دورریزها این است که مردم غذای بیشتری نسبت به میزان نیاز خود می‌خریدند، میزان هر وعده غدایی خود را اشتباه ارزیابی می‌کردند و باقی‌مانده غذاها را به‌جای بسته‌بندی برای مصرف مجدد، دور می‌ریختند. مسئله دیگر تاریخ انقضا بود و مردم محصولات منقضی را حتی در صورت مناسب بودن برای مصرف، به‌طور کامل راهی سطل‌های زباله می‌کردند.

علاوه بر این در گزارش آمده است که برخلاف تصور عمومی، ضایعات مواد غذایی تنها یک مشکل در کشورهای ثروتمند نیست و می‌توان آن را در سراسر جهان مشاهده کرد و بسیاری از مواد غذایی به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه در زمان حمل‌ونقل اتلاف یا به دلیل کمبود یخچال فاسد شده‌اند. کشورهای گرم‌تر نیز ضایعات بیشتری تولید می‌کنند که احتمالاً به دلیل مصرف بیشتر غذاهای تازه است.

از سوی دیگر کسب‌وکارها هزینه‌های هدر دادن مواد غذایی را دست‌کم می‌گیرند، زیرا تخلیه محصولات بلااستفاده در محل دفن زباله‌ها ارزان‌تر است و دور انداختن غذاها در حال حاضر سریع‌ترین و آسان‌ترین روش است.

اثرات زیست‌محیطی ضایعات مواد غذایی

ضایعات مواد غذایی اثرات مخرب زیست‌محیطی بالایی بر مردم و کره زمین دارد، برای مثال پنج برابر بیشتر از بخش هوانوردی گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند که باعث گرمایش سیاره می‌شود. تبدیل اکوسیستم‌های طبیعی به کشاورزی یکی از دلایل اصلی از بین رفتن زیستگاه‌ها است، اما ضایعات مواد غذایی تقریباً ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی جهان را اشغال می‌کند.

اگر بتوان ضایعات مواد غذایی را در کل زنجیره تأمین کاهش داد، می‌توان نیاز به زمین‌های بزرگ مورد استفاده برای پرورش محصولاتی را که هرگز مصرف نمی‌شوند، به حداقل رساند.

کد خبر 739935

دیگر خبرها

  • هدررفت روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان + آمار
  • چرا برخی در ماه رمضان لاغر نمی‌شوند؟
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز