Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۲۵ نفر رسیده و مرگ ۹۵۶ هزار و ۴۴۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها،  ۲۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا با نزدیک به هفت میلیون مبتلا و بیش از ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۴۱ مبتلا، ۲۰۳ هزار و ۱۷۱ قربانی

۲. هند پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۴ مبتلا، ۸۵ هزار و ۶۲۵ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۳۴ مبتلا، ۱۳۵ هزار و ۸۵۷ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۹۱ هزار و ۱۸۶ مبتلا، ۱۹ هزار و ۱۹۵ قربانی

۵. پرو ۷۵۶ هزار و ۴۱۲ مبتلا، ۳۱ هزار و ۲۸۳ قربانی

۶. کلمبیا ۷۵۰ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۲۳ هزار و ۸۵۰ قربانی

۷. مکزیک ۶۸۸ هزار و ۹۵۴ مبتلا، ۷۲ هزار و ۸۰۳ قربانی

۸. اسپانیا ۶۵۹ هزار و ۳۳۴ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۹۵ قربانی

۹. آفریقای جنوبی ۶۵۷ هزار و ۶۲۷ مبتلا، ۱۵ هزار و ۸۵۷ قربانی

۱۰.آرژانتین ۶۱۳ هزار و ۶۵۸ مبتلا، ۱۲ هزار و ۶۵۶ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۴۲ هزار و ۸۲۷ مبتلا، فرانسه با ۴۲۸ هزار و ۶۹۶ مبتلا، ایران با ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ مبتلا، انگلیس با ۳۸۵ هزار و ۹۳۶ مبتلا، بنگلادش با ۳۴۵ هزار و ۸۰۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۸ هزار و ۷۲۰ مبتلا، عراق با ۳۱۱ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۵ هزار و ۳۱ مبتلا، ترکیه با ۲۹۹ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۹۴ هزار و ۹۳۲ مبتلا، فیلیپین با ۲۷۹ هزار و ۵۲۶ مبتلا، آلمان با ۲۷۱ هزار و ۲۴۴ مبتلا، اندونزی با ۲۳۶ هزار و ۵۱۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۷۹ هزار و ۷۱ مبتلا، اوکراین با ۱۶۹ هزار و ۴۷۲ مبتلا، کانادا با ۱۴۱ هزار و ۹۱۱ مبتلا، بولیوی با ۱۳۰ هزار و ۵۱ مبتلا، اکوادور با ۱۲۴ هزار و ۱۲۹۶۹۳ مبتلا، قطر با ۱۲۲ هزار و ۹۱۷ مبتلا، رومانی ۱۱۰ هزار و ۲۱۷ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۱۹۹ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۶ هزار و ۷۳۲ مبتلا، پاناما با ۱۰۴ هزار و ۸۷۹ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۷۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227901 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات