Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:55:58 GMT

اعلام برنامه‌های جایگزین مراسم اربعین در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۶۶۸

اعلام برنامه‌های جایگزین مراسم اربعین در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: نظر رسمی دولت عراق بر این است که برای مراسم اربعین هیچ زائری از کشورهای خارجی که درگیر بیماری کرونا هستند، نداشته باشند.

وی افزود: اگرچه دولت جمهوری اسلامی و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین هستند اما تا به لحظه تصمیم به عدم برگزاری این مراسم گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری ادامه داد: خواهش می‌کنم به اخبار جعلی توجه نکنند، برخی از عشایر و شیوخ عرب از دوستان خود در ایران دعوت کردند تا به عراق بروند، صرف این دعوت برای عبور از مرز کافی نیست چراکه باید مجوز ورود به عراق صادر شود که در این شرایط صادر نمی‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: فراخوان‌هایی که برای ثبت نام کاروان صادر شده است از نظر ما رسمیت ندارد و شاید کلاهبرداری باشد.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور چند کار اساسی داریم، یک اینکه موکب داران برنامه دارند و با مدیریت ستاد اسکان اربعین این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

ذوالفقاری بیان کرد: دومین برنامه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک معیشتی است که در بین نیازمندان توزیع می‌شود و سومین کار برگزاری مراسم زیارت اربعین در نقاط مشخص شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت اربعین هم مثل مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: اگر تصمیمی بر برگزاری مراسم اربعین در عراق با حضور زائران ایرانی گرفته شود ما به مردم اعلام می‌کنیم و با رعایت پروتکل‌ها و هماهنگی‌های لازم اجازه ورود به این کشور را می‌دهیم اما تا به الان هیچ تصمیمی برای ورود و حضور زائران ایرانی در عراق گرفته نشده است.

کد خبر 5027095 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری ستاد مرکزی اربعین اربعین حسینی محرم 99 وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها ترافیک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پلیس راهور پیش بینی وضعیت هوا آیت الله سید ابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی ستاد مرکزی اربعین حسینی مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارایه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارایه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده گفت: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رؤیت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رییس جمهور به استان خوزستان گفت: سفرهای استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام می‌شود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

محمدی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

کد خبر 6086364 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ملی‌پوشان تنیس با پرواز جایگزین راهی اردن می‌شوند