Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس «انجمن بصیرت و انسجام ملی» یمن گفت: دایره حملات موشکی مقاومت یمن، ریاض و فراتر از آن را نیز شامل می‌شود و از نظر نظامی امکان حمله موشکی به تل‌آویو وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به باور بسیاری از مسئولان یمنی «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن در اجرای مأموریت خود شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن دراین‌باره گفت: سازوکاری که سازمان ملل متحد در گفتگوهای خود بر آن تکیه کرده نادرست است. گفتگوها باید میان طرف‌های درگیر در یمن انجام شود، یعنی داخلی باشد و در بُعد خارجی باید این گفتگوها میان یمنی‌ها به‌عنوان یک طرف و کشورهای متجاوز مانند عربستان و امارات به‌عنوان طرف دیگر انجام شود.

وی افزود: معتقدیم سازمان ملل متحد جانب متجاوزان را می‌گیرد، زیرا عربستان سعودی می‌خواهد مانع تحقق دستیابی به راه‌حل در یمن شود و مسئولیت خود را درقبال جنگ‌افروزی در این کشور نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدار «گریفیتس» با مقام‌های دولت مستعفی یمن

«صادق الشرفی»، رئیس «انجمن بصیرت و انسجام ملی» یمن در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «مارتین گریفیتس» شخصی جانبدار است و خواهان برقراری صلح و راه‌حل سیاسی نیست. وی با طرفداری خود برای ملت یمن ثابت کرده است نمی‌تواند از حقوق آن‌ها دفاع کند و درخواست‌های مشروعشان را در محافل بین‌المللی پیگیری کند. طبعاً اقدامات وی ‌مورد پسند افراد آزادی‌خواه، مستقل و کسانی که دخالت‌های خارجی را نمی‌پسندند نیست.

وی افزود: گریفیتس همانند نمایندگان سابق سازمان ملل متحد در یمن نیست و با خدعه و نیرنگ تلاش می‌کند مطالبات سعودی‌ها و دولت مستعفی یمن را پیگیری کند و بر کرسی بنشاند. بی‌تردید گریفیتس با بریتانیا و عربستان ارتباط دارد و نشانه‌های آن را می‌توان در اظهارات مداخله‌جویانه سفیر بریتانیا در صنعا و مسئولان این کشور درباره اوضاع یمن دریافت. آن‌ها به‌طور علنی مخالفت خود را با توافقاتی که یمنی‌ها امضا کرده‌اند، اعلام کردند. معتقدم فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در موضوع یمن هیچ‌کاره است و نمی‌تواند اوضاع را مدیریت کند.

همه مشکلات ما ناشی از این است که سازمان ملل متحد تلاش می‌کند اقدامات جبری خود را بر ملت یمن دیکته کند.

این تحلیلگر سیاسی یمن درباره بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعا عنوان کرد: حدود 2 هزار روز از بسته شدن فرودگاه می‌گذرد و این فرودگاه به روی پروازهای امدادی سازمان ملل متحد بسته است، زیرا معتقدیم  سازمان ملل متحد خود در محاصره یمن مشارکت دارد. علاوه بر این، مدت طولانی است که با مشکل سوخت مواجهیم و نمی‌توانیم سوخت مورد نیاز هواپیماها را تأمین کنیم. برخی‌ها به اشتباه موضوع اختلال فنی را مطرح کردند که درست نیست.

رئیس «انجمن بصیرت و انسجام ملی» یمن تأکید کرد: دایره حملات موشکی مقاومت یمن، ریاض و فراتر از آن را نیز شامل می‌شود و حتماً امکان استفاده از گزینه نظامی وجود دارد، ولی تصمیم‌گیری دراین‌باره در حیطه اختیارات ارتش و کمیته‌های مردمی است . در هر صورت از نظر نظامی امکان حمله موشکی به تل‌آویو وجود دارد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: بحران یمن حملات موشکی مارتین گریفیتس سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد