Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:48:09 GMT

گوشی نداری مدرسه بیا؛ با مدیر متخلف برخورد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۷۵۳

گوشی نداری مدرسه بیا؛ با مدیر متخلف برخورد می‌شود

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار فارس از مشهد در رابطه با روش‌ها و شیوه‌های نظارت بر مدارس و برخورد با مدیران متخلف استان اظهار کرد: در اداره کل، اداره ای تحت عنوان اداره ی ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایت داریم که تیم‌های نظارتی ما هم در اداره کل و هم در ادارات نواحی و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود که تحت عنوان کارشناسِ ارزیابی عملکرد، این نیروها بر اساس تجارب بقیه نیروها، تیم نظارتی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمعلی خدابنده ادامه داد: این تیم در روزهای ثبت نام، روزهای دوشنبه و چهار شنبه، که مدارس باز بودند به مدارس سرکشی می‌کردند. ما در ایام ثبت نام بالغ بر هزار و 800 بازدید از مدارس داشته‌ایم و در هر بازدیدِ از مدارس، از اولیای دانش آموزان، دانش آموزان و همکاران بصورت محسوس و نامحسوس برسی و بازرسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولا هم همه ساله برای تعدادی از مدیران پرونده‌های تخلفات تشکیل می‌شود و به هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنانِ اداره کارکنان اموزش و پرورش معرفی می شوند و هر ساله هم رای هایی را برای مدیران متخلف دارند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: ما ادعا نمی‌کنیم که در صد در صد مدارس ما قانون رعایت می‌شود و یا مدیران ما به همه دستورالعمل‌هایی که بخشنامه گفته عمل می‌کنند و پیش می‌روند.

خدابنده تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید بخاطر نداشتن پول و امکانات، از تحصیل محروم بماند، اگر متوجه بشویم مدیری ثبت نام را منوط به پرداخت وجه کرده است و از دانش اموزی به خاطر نداشتن هزینه، ثبت نام به عمل نیامده، حتما برخورد خواهیم کرد و آن دانش آموز را به مدرسه  و تحصیل برخواهیم گرداندو وجهی هم دریافت نخواهیم کرد.

وی ضمن اظهار تاسف از انتشار فیلمی که از شبکه افق پخش شد و دانش آموزی به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم مانده بود، گفت: آموزش به یکی از سه روش حضوری،  استفاده از سامانه مجازی شاد و تلویزیون صورت می گیرد. انتخاب هر یک از این سه روشِ آموزش به عهده اولیای دانش آموزان است و مدرسه حق اجبار ندارد. و قطعا با این مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهیم کرد و از این دانش آموزانی که به این شیوه از تحصیل محروم شدند و به مدرسه کلاس درس برخواهیم گرداند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی این نوع برخورد در مدارس را بی سلیقگی و کج سلیقگی توصیف کرد و ادامه داد: با وجود ده هزار مدرسه که در سراسر استان داریم ممکن است 20 مورد اینطوری پیدا شود و موارد نادر این چنینی معرفی بشود قطعا برخورد خواهد شد.

به گفته خدابنده مجازات مدیران متخلف به میزان تخلف و میزان شکایاتی که از شخص و از مدرسه شده است،بستگی دارد و از توبیخ کتبی با درج در پرونده تا عزل مدیریت بازنشستگی اجباری است.

وی گفت: اخذ هزینه برای ثبت نام، هر ساله بیشترین شکایت  را در بدنبال داشته است، ما هم بررسی‌هایی و پیگیری‌هایی داریم و برخوردهایی هم انجام می شود.از جهت دیگر مدیران مدارس، به دلیل ارتقای کیفیت کار و پایین بودن سرانه‌ها به سمت دریافت وجه از خانواده‌ها می‌روند که بارها تذکر داده‌ایم باید به صورت اختیاری باشد و هیچ اجباری در کار نباشد.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان خراسان رضوی مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد اموزش و پرورش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟